Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring model s

Startet av Nasse, mandag 27. oktober 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Kalkulatoren til Gjensidige viser altså for P85D 100 øre/km dersom kjørelengden er 12K og 62,5 dersom den er 40K.

Er det noen som vet om det er statistisk belegg for at de som kjører mange km i året har ferre/billigere uhell pr km
enn de som kjører få km?

BTW:
Vilken bonus og vilken egenandel ble lagt inn i dette tilfellet?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

lurium

bonus 75%. Egenandel 8 tusen men NITO dekker 4 av de så reelt for meg 4.

bil plus dekker feil på motor..batteri.... No brainer :)

Dennis

Hva er poenget med plus forsikrig når Tesla uansett dekker motor og batteri hvis det skjer noe feil i 8 år?

lurium

#123
500 kr året for ekstra trygghet. Forestill deg at du lader feil eller mye helt opp til 100% og batteriet tar kvelden og det blir en diskusjon med tesla.

Evt du kjører på en stein som går gjennom batteripakken og får et refurbished batteri som er kjørt jorden rundt av bjørn sin millenium falcon :)

Min erfaring med bil reklamasjon hos BMW tidligere tilsier ihvertfall at litt ekstra forsikring av dyreste komponent som er batteriet her umulig kan skade.

Samt plus gir også ny bil ved skade som rep kostnad overstiger 60% første 3 år... med andre ord slipper rep objekt. Høyere dekning på løsøre ved tyveri også.

mr.rs4

Sitat fra: Thomas M på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:33
Gjensidige tilbud med 12 tusen årlig og plus forsikring er på 9600. Bor i bergen og NITO medlem. P85D altså.
dvs at du vil betale ca 22tusen i forsikring?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

lurium

#125
Neida :)

12 tusen årlig kjørelengde med gjensidige plus = 9600 NOK.

https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring/bilforsikring-i-detaljer#dekninger_bilpluss_bilforsikring

(samme vilkår kostet 6 tusen i desember men gjensidige har økt prisene sine KRAFTIG).

mr.rs4

Synes ikke det var så galt da:-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

lurium

Tatt i betraktning 700hk med 0-100 på 3,4 sec.... så er det jo ehmm... bra :)

Dennis

Sitat fra: Thomas M på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:11
500 kr året for ekstra trygghet. Forestill deg at du lader feil eller mye helt opp til 100% og batteriet tar kvelden og det blir en diskusjon med tesla.

Evt du kjører på en stein som går gjennom batteripakken og får et refurbished batteri som er kjørt jorden rundt av bjørn sin millenium falcon :)

Hvis forskjellen ikke er mer enn 500kr er det jo greit, er vel noe annet ekstra der også :)
Men står hos Tesla at de også dekker ødelagt batteri, selv ved brukerfeil ;)

krl

Sitat fra: Thomas M på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:28
Neida :)

12 tusen årlig kjørelengde med gjensidige plus = 9600 NOK.

https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring/bilforsikring-i-detaljer#dekninger_bilpluss_bilforsikring

(samme vilkår kostet 6 tusen i desember men gjensidige har økt prisene sine KRAFTIG).
Prisøkningen kommer, i følge kundebehandler hos Gjensidige, delvis av at Tesla har underkapasitet på verkstedene. Så hvert skadetilfelle blir unødvendig kostbart. Antageligvis pga. leiebil..

elbilertilalle

Sitat fra: krl på mandag 19. januar 2015, klokken 20:33
Sitat fra: Thomas M på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:28
Neida :)

12 tusen årlig kjørelengde med gjensidige plus = 9600 NOK.

https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring/bilforsikring-i-detaljer#dekninger_bilpluss_bilforsikring

(samme vilkår kostet 6 tusen i desember men gjensidige har økt prisene sine KRAFTIG).
Prisøkningen kommer, i følge kundebehandler hos Gjensidige, delvis av at Tesla har underkapasitet på verkstedene. Så hvert skadetilfelle blir unødvendig kostbart. Antageligvis pga. leiebil..

Men da burde kasko uten leiebil vare grei i pris...
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Carl Anton Stenling

Sitat fra: elbilertilalle på mandag 19. januar 2015, klokken 20:34
Men da burde kasko uten leiebil vare grei i pris...

Prisingsmekanismene er relativt avanserte, men ikke nødvendigvis så finmaskede at de skiller på leiebilkostnader spesielt i forhold til ett bilmerke. Her vil nok prisanalysene ofte gjelde gjennomsnittlig skadekostnad.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

weld77

Fått 10.128 i årlig pris på P85D. Årlig kjørelengde 16k (kjører vanligvis 10-11k med dieselbilen min nå, men regner med det blir mer). 70% bonus 1. år. Noen få hundrelapper i ansattrabatt inkludert.

Det som påvirker årspremien mye er egenandelen. Jeg setter den høyt både på bil og bolig (10k på bil).

Tesla P85D

ca 11.000 hos Sparebanken1 for P85D. 20.000km I kjørelengde. 4000 I egenandel. Egen garasje. Ingen sjåfør under 25. Helt grei pris etter min mening. 75% bonus.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Eip

Sitat fra: PERFORMANCE85D på onsdag 21. januar 2015, klokken 14:24
ca 11.000 hos Sparebanken1 for P85D. 20.000km I kjørelengde. 4000 I egenandel. Egen garasje. Ingen sjåfør under 25. Helt grei pris etter min mening. 75% bonus.

Sparebank1 hadde ikke p85d på nett.
Fantes kun 1 versjon med 4wd og den hadde 92hk...
VIN: 509XX PD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA