Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring model s

Startet av Nasse, mandag 27. oktober 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

petersv

Har gått opp 2k i premie med overgang fra 85 til 85D. Gjensidige fortsatt billigst, ca. 10k billigere en de andre. lav bonus.

ducktolate

Har Gjenstridige snudd? Den gangen jeg skulle forsikre min (2013) så skulle de ha over 20000kr.

petersv

Sitat fra: ducktolate på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:25
Har Gjenstridige snudd? Den gangen jeg skulle forsikre min (2013) så skulle de ha over 20000kr.

Tror det er veldig individuelt, for meg har de vært billigst siden sommeren 2013 tom. i dag.

ducktolate

Ja det er godt mulig. De ville i allefall ikke ha meg som kunde..

Edit: trykkfeil

BMW850

Min har øket fra 7100 til 7700. IF, totalkunde og 75% 10 år.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dag A.

Har den siste uken hatt en lengre runde med telefoner til diverse forsikringselskap for å forsikre P85D som blir levert tidlig mars.

Følgende forutsetninger er lagt til grunn:

Totalforsikring m/ hus, hytte og MC i tillegg til Teslaen.
Kjørelengde 20.000, egenandel 12.000,- Bonus 75% 6år+, parkering egen garasje, ingen under 24år, flere av selskapene har i tillegg akseptert argumentasjonen rundt alarm og gjenfinningssystem selv om dette ikke er FG godkjent.

Nemi Forsikring : Anså bilen som for stor risiko.  Fikk ikke tegne forsikring.
Codan v/lederne: Anså bilen som for stor risiko.  Fikk ikke tegne forsikring.
Gjensidige        : 16.640,-
Storebrand        : 20.171,-
KLP                   : 14.446,-
If                         :   8.849,-

I tillegg ga If en rabatt på eksisterende forsikringer (hus/hytte/MC) på underkant av 3.000,-
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Oggen

Det var gunstig av If.
Naturligvis avhengig av alder og bosted.

Dag A.

Beklager Oggen,

Alder er 44 år (Ungene mener det er gammelt, selv mener jeg at jeg er en eldre ungdom).
Bosted, Kristiansand.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

TimboDuck

Takk for den informasjonen. Jeg må ta samme runde neste uke så det er greit å vite hva jeg kan forvente.
Sølv P85D, bygget Feb'15

HåkonE

Får håpe folk som kommer fra 150hk kjører med hodet når de plutselig får 700hk å leke med, så vi slipper at forsikringspremiene går i taket på disse bilene.

Når den er så lett på "labben", er det lett å glemme at den veier 2,3 tonn når svingene kommer eller det er behov for å bremse hardt.

Mr.Hansen

Man burte få en test time på bane av forsikrings selvskapet. Tror mange hadde fått en AHA opplevelse.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

P85DL

Gjenstridige:
Prisen er for høy
Forsikringen du har beregnet vil koste over 35 000 kroner i året. For å unngå feil vil vi gjerne snakke med deg før du kjøper denne forsikringen. Legg inn telefonnummeret ditt, så ringer vi deg.
Tesla Model S P85D

demov2

DnB har den beste forsikringen mtp dekkning. hvis man velger Best forsikringen de gir så har de dekkningsgaranti, dvs, hvis noen dekker det så dekker DnB det. Jeg hadde et stort uhell med min forgie bil og viste til IF sine vilkår angående dekkning, de kranglet ikke på det eller fikk meg til gå igjennom en evig lang prosess for å få det jeg har krav på. Av den enkle grunn ville jeg valgt DnB selv om de lå 5000 over billigste tilbud fra noe annet selskap. (håper ikke DnB leser dette)
P85 P29711 - Solgt
Tar bussen fram til 26/02-2015
P85D P66280 - Levering 26 Februar

krl

Jeg testet kalkulatoren til Gjensidige.

Havner på ca. 25.000 kr for en P85D, og knappe 10.000 kr under dette på S85D. Begge deler med 40.000 km årlig kjørelengde.

Med 12.000 km, så blir det ca. en tusenlapp i måneden for P85D.

lurium

Gjensidige tilbud med 12 tusen årlig og plus forsikring er på 9600. Bor i bergen og NITO medlem. P85D altså.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA