Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dødt batteri - umulig å få tak i nytt?

Startet av olabt, torsdag 23. oktober 2014, klokken 15:46

« forrige - neste »

olabt

Må innrømme at det er fristende nå som konfiguratoren er oppe...

Samtidig prøver jeg å helle litt is i blodet mtp å få detaljene rundt den endelige X'n + leveringsdato forskjell på bordet før jeg tar avgjørelsen.

Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

darthy001

Jeg hoppet over idag, men så var Model S alltid den jeg egentlig ønsket mest. Model X ble reservert mest grunnet 4hjulstrekken for min del.

sigurdi

Må ta den bilen som passer best for seg selv.
Flott dere tester understellet før mitt blir laget. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kulfyr

Hadde konfiguratoren vært tilgjengelig fredag morgen så kunne det hendt at jeg hadde blitt fristet. Men heldigvis så kom jeg til fornuft og gleder meg nå veldig til X kommer. Så får jeg heller nyte synet på D'ene fra februar  :)

Men den egentlige årsaken er at jeg trenger hengerfeste like mye som AWD, samt at jeg liker SUV følelsen generelt :D
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

olabt

Litt samme her.. kjører ikke akuratt daglig med henger, men er jo fryktelig praktisk å ha muligheten de gangene det er behov for det.. + tenker at jeg ville komme til å angre når model x blir lansert.. menmen må se ann.. håper bare den tidlige lanseringen av S med 4wd ikke betyr ytterligere forsinkelser for x..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

VikingTMXS

Jeg hopper ikke over p.g.a. ryggproblemer . Mye enklere å komme inn og ut av litt høyere biler. Dessuten liker jeg tanken om at x med campingvogn vil være raskere en konkurrentene uten. Må bare finne en vogn som tåler dette. 8)

sigurdi

@VikingTMXS
Med utlrrasonic sensorene og annet utstyr vil bilen se at du har satt på henger og går fra Insane til traktor program. :-)
Nye motor kurver, og klampen i bån, gir rolig økning opp til angitt hastighet.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øyvind.h

Bytter ikke. Forrige vinter viste at 4wd ikke er nødvendig (selv om det hadde vært kjekt å ha), og jeg trenger minst 6 seter :)
Blir også behagelig å stå mer oppreist når barn skal festes, og ikke minst - under tak i regnet (under falkedør).

Hadde jeg ikke hatt behov for 6 seter hadde jeg beholdt min S85.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Bytter ikke siden hengerfeste er det jeg ønsker. AWD er en bonus, men ikke en nødvendighet for meg.

Når jeg får hengerfeste kan jeg samtidig bytte ut nr2 bilen til en liten elbil og bli helelektrisk :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

StianB

Ikke jeg.  Trenger 6 seter, noe jeg har i model S, men til langtur er det ikke bra nok. Hva alle skal med 4wd.?  Dårlige sjåfører?  Tuller bare...    Men selv synes jeg det er bra med bremser på 4 og drift på 2 :-).
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

Fush

Jeg vurderer det - til mitt behov spiller det ikke så veldig stor rolle om jeg har en S eller X, gitt AWD (bor VELDIG bratt til).

Foreløpig ligger dog vurderingen på at P85D og S85D's leveransetider satt til februar og april samsvarer med de første Model X. Dvs jeg forventer at de første Performance/Signature X leveres februar (+ frakt) og at fullproduksjon X kommer april (+ frakt).

Da har jeg ingenting å "tjene" på å hoppe over på en S ettersom jeg forventer å få bilen uansett modell samme dato.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

sigurdi

@Fush

Må nok regne noen måneder ekstra på Model X. :-(
Første til Norge (Signature) ble sakt av Elon ca August, så noe forsinkelse er det blitt.
Men samtidig får Model S85D brukere og P85D luket ut eventuelt barnesykdomer i drivverket.  :P
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

OleP

Hei Sigurdi

Sa godeste Elon dette nå på siste event ? At Signature Model X til Norge først blir levert ca august 2015 ?

Satt meg på reservasjonslisten til Model X i mars og fikk nr 17xx, da blir det lenge å vente. Uff

Signature i august, P (eller noe) i okt/nov og vanlige (85/60 kWh) i nov/des ?

Heldig dere som allerede sitter i en Model S og venter på Model X  :)

Og jeg som hadde håpet jeg kunne bytte ut min fosilbil med Model X 85 kWh til sommeren 2015.

MR Tesla

Jeg har 2 X i bestilling en Signatur #311 og prod #300 har lagt inn en bestilling på P85D med levering i mai 15 da jeg ikke stoler på politikerne og er redd x kommer for sent og med avgifter.

sigurdi

Elon sa dette da han var i Oslo i august på oljemessen, de første kundene ville få bilene om ca 12måneder. (Går da ut fra dette da er signature).
Men er faktisk nå mer optimist etter D Eventen, siden AWD biten er ferdig utviklet, dette betyr at det kun er overbygg, typegodkjenning osv igjen før X er klar.
Håper vi blir positivt overrasket, var en dør fra Alfa versjonen etter Eventen. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA