Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dødt batteri - umulig å få tak i nytt?

Startet av olabt, torsdag 23. oktober 2014, klokken 15:46

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jeg tør ikke vente og har bestilt en S85D, men kommer TMX neste høst og prisene er i nærheten av det vi ser på TMS, så vil det bli en S85D til salgs om ett år ;).
Opprettholder selvfølgelig reservasjon av TMX inntil videre og krysser fingrene.

elbilen

Sitat fra: MR Tesla på søndag 12. oktober 2014, klokken 18:39
Jeg har 2 X i bestilling en Signatur #311 og prod #300 har lagt inn en bestilling på P85D med levering i mai 15 da jeg ikke stoler på politikerne og er redd x kommer for sent og med avgifter.

Når du gjør det på denne måten, på hvilket tidspunkt er det point of no return (mister depositum ved avbestilling) ?

Jeg hadde også håpet på en TMX i mai da jeg må levere tilbake leasingbilen da.
Og TMX mest på grunn av hengerfeste. Men hvis jeg har en reservasjon/ordre på en S85(D) i bakhånd så har jeg iallefall en bil.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

MR Tesla

Usikker på det tidspunktet- det er vel etter at bilen er konfigurert og en har bekreftet bestillingen, men tror uansett at tidlige sig x nr er "verdipapirer"  ::)

OleP

Tør snart ikke å vente lengre jeg heller. Er såååå klar for å hive meg med på Tesla sirkuset og nå som 4x4 er tilgjengelig så vurderer jeg sterkt om å legge X drømmene litt på is.

Umulig å vite hva Tesla gjør med sine priser, hva politikerne gjør med våre avgifter og når man kan få denne X. Tenker og tror at min lange kropp (og vonde rygg) passer bedre i en X enn i en S men kjære vene: nydelige biler begge to.

Kunne gitt noen kr for info om datoer på X leveringer nå ja... :-)

samotholt

Sitat fra: OleP på søndag 12. oktober 2014, klokken 20:25
Tør snart ikke å vente lengre jeg heller. Er såååå klar for å hive meg med på Tesla sirkuset og nå som 4x4 er tilgjengelig så vurderer jeg sterkt om å legge X drømmene litt på is.

Umulig å vite hva Tesla gjør med sine priser, hva politikerne gjør med våre avgifter og når man kan få denne X. Tenker og tror at min lange kropp (og vonde rygg) passer bedre i en X enn i en S men kjære vene: nydelige biler begge to.

Kunne gitt noen kr for info om datoer på X leveringer nå ja... :-)

Nå blir det vel neppe noen voldsom økning i pris i første omgang. Om vi tenker 8% moms i revidert statsbudsjett (1. juli) - noe jeg forøvrig tviler på -  så kan bilen dra på seg kanskje 10%. Spørsmålet er vel da om du ønsker å kjøpe en bil du egentlig ikke ? ønsker for 65 tusen mindre?
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

MR Tesla

Dersom det ikke kommer prisøkning hadde det vært herlig å beholde p85d og kjøpe en økonomi variant av x ;) tror man blir avhengig av insane modusen på p85d

sigurdi

Insane modusen er rå både første, andre og tredje gang.
Men jeg gidder ikke kjøre speed racer i Tusenfryd hele dagen heller.
Så morro - Ja
Fornuftig - Nei
Mye brukt - Nei
Sa jeg morro.:-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

OleP

Er jo selvsagt helt enig med deg samotholt :-) men må si at det har vært over gjennomsnitlig fristende å bestille en S85D i helgen.

Nå har isen i magen kommet tilbake, jeg venter på den bilen som jeg tror vil passe meg absolutt best: Model X

0dB

Sitat fra: OleP på mandag 13. oktober 2014, klokken 07:07
Er jo selvsagt helt enig med deg samotholt :-) men må si at det har vært over gjennomsnitlig fristende å bestille en S85D i helgen.

Nå har isen i magen kommet tilbake, jeg venter på den bilen som jeg tror vil passe meg absolutt best: Model X
Samme konklusjon her  :)
Om det allikevel kommer signaler på store forsinkelser på Model X-leveranser, har vi fortsatt muligheten til å gå for en D ...
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

KrW

Synd at de ikke sier noe om hengerfeste til D. Da hadde den vært aktuell. Men kommer uansett til å velge X vi da. Men for mange så er nok kroken det eneste som hindrer dem fra å bestille Tesla nå vil jeg tro
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Henning76

Solgte nylig min P85+, først og fremst for å frigjøre "lånekapital" i forbindelse med husprosjekt, men også fordi jeg ser at vi med 6 personer i familien ikke er 100% ivaretatt med en Model S 7-seter. Bakseteløsningen er kurant nok den, men den holder ikke på langtur og med mye bagasje.

Jeg vil ikke ha bil til 700.000 pluss som ikke er IDEELL. Model X ser ut til å være ideell for vårt bruk, så da hoppet jeg av Model S og venter på Model X. Har leaset en bil i mellomtiden - vil vente med bestilling på X til den har vært i bruk en liten stund i markedet - ikke SÅ interessert i å dra gjennom samme programmet med å rette småfeil annenhver måned på ny bil.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Kimpala

Ææær usikker... Hoppet forsåvidt over ved å bestille en D lørdag morgen... Men har ikke bekreftet enda... Ser litt for meg at lanseringen av X blir enda bedre og enda mer sinnsykt nyvinning med ... ?
X
3

sisc1337

Til alle her som sier de vil ha X på grunn av hengerfeste. Er det 100% bekreftet at model X vil bli levert med hengerfeste?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Gæsjan

TMX P85D kan da vel ikke gå så dårlig den heller. Verdens raskeste SUV 0-100??? :)
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

KrW

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:21
Til alle her som sier de vil ha X på grunn av hengerfeste. Er det 100% bekreftet at model X vil bli levert med hengerfeste?

Tror ikke det er 100% bekreftet enda. Vi vil ha X både pga. plass og at vi liker utseendet bedre enn sedan. Liker også å stige inn i en høyere bil og oversikten med den høyere sitteposisjonen. Og selvsagt pga. awd, hengerfeste og bakkeklaring. Men awd får man jo nå både til S og X.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA