Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot

Startet av ElSoul, torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:33

« forrige - neste »

petgok

Sitat fra Facebook: Kia Bil Norge AS
"Det er ca. samme pris på den sorte felgen vi har publisert bilde av og den sølv fargede felgen
Begge er for TPMS og bolt on."

Har spurt min for forhandler om han kan skaffe disse felgene og han skulle sjekke det opp.
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

Kianus

Fikk beskjed fra Kia Ensjø, min forhandler, i dag at de hadde de svarte felgene inne med vinterdekkene montert på allerede. Skal hente de i dag/morgen :)

Oyssjo

Fikk bilde av vinterdekk på felg tilsendt fra Motor sør i dag. Godt fornøyd.

John Richard

Har også bestilt på Motor Sør og ser det er Continental dekk. Har du valgt det selv? De fleste andre har fått Hakkapelitta.
Vennesla, Vest-Agder
Kia Soul EV Exclusive, Titanium Silver i bestilling
Min første elbil

Oyssjo

Dette var bare et eksempelbilde. Jeg har bestillt piggfrie dekk, så ikke mine på bildet. Usikker på hvilke type det blir. Ser av årets test at Nokian piggfrie er best på rullemotstand.

John Richard

Vennesla, Vest-Agder
Kia Soul EV Exclusive, Titanium Silver i bestilling
Min første elbil

K S

Når det gjelder rullemotstand så er Conti 0,1% dårligere enn Nokian, men Conti er noe bedre på våt vei, Nokian scorer dårlig på våt vei, men alle dekkene i topper er bra, blir nok marginalt.
Men for egen del så er det skjelden jeg kjører på snø og is i forhold til våt vei....

SuperSSRallyGT

Hei alle.
Se hva svenskene skriver om påbudet om TPMS:
http://www.vibilagare.se/nyheter/inget-krav-pa-tpms-i-sverige
-påbudt bare frem til bilen blir tatt i bruk...
Jeg har ikke lest noe lignende på norske nettsider om hvordan norske myndigheter tolker dette.
Får vi en lignende tolkning vil det være lov å kjøpe vinterhjul uten sensorer. Så får hver enkelt vurdere om han ønsker å kjøre med en lysende varsellampe...
Ut fra hva jeg har lest om selve sensorene har de innebygget batteri med levetid på 4-5 år. Det kan ikke byttes ut, så om tilfelle må nye sensorer kjøpes omtrent samtidig med at dekkene er modne for utskiftning eller litt før..

Gnilre

Her er noen bilder av de nye felgene til Kiaen med vinterdekkene Conti Viking Contact 6. Ikke all verdens bildekvalitet og lyset er jo dårlig. Tror fargen på felgene står bedre til de som velger titanium-fargen. Må innrømme at jeg bryr meg mindre.

Vi fikk ikke med ekstra hjulmuttere til felgene ? Noen som kan bekrefte at det er samme hjulmuttere på sommer og vinterdekkene ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

JR

Har nå kjørt en uke på Nokian Hakkapeliitta 8 piggdekk og med samme felger som "Gnilre" har avbildet. Overraskende støysvake - ingen pigger å høre i bilen når farten passerer 60-70km/t og ikke noen negative endringer i veifølelse/kjøreegenskaper.  Har testet forbruk med dekkene i temperaturer ned til såvidt under 0 grader - har allerede kjørt noen hundre km - vesentlig motorvei. Hadde et par målte turer på samme distanser fra tidligere i rundt 10 grader - kan ikke se noen vesentlig endring på statistikken - forbruk på ca 17KWh/100 km dvs 15mil+ motorveirekkevidde. Temp.og vinterdekk ga mao ikke særlig målbar endring - det er høyrefoten som teller mest - jeg bruker mye cruise og ligger såvidt under fartsgrensen. Meget godt førsteinntrykk av Hakkapeliitta 8  :)

petgok

Er det noen som har fått felgene som "Gnilre" har avbildet i svart (slik de er avbildet på facebook siden til Kia Norge) ?
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

OlavEmil

Sitat fra: moby666 på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 08:52
Her er felgene som er mulig å velge på standard Soul, DVs disse passer også på Soul EV.

Her var det mykje fint :) . Nokon som veit om Kia er villige til å levere desse med EV? Evt meirkost?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

mortenegeland

Trenger "hjelp"... Må velge mellom disse to til vinterdekk. Samme pris, jeg har kjøpt den full hvite versjonen av soul EV, og svaret haster litt. Fikk avslag, så har slått fra meg å bestille fra andre plasser selv,

Noen tanker?? :)

KiaSoulEV

Jeg har de grå på det nederste bildet både på sommer og vinterdekkene, meget godt fornøyd. Jeg har titanium silver.
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Larry King

Jeg hadde helt klart gått for den øverste, passer best til bilen, særlig når den er hvit.
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA