Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

Ole Irgens

3000 kroner for 1. års service på 2016 Leaf hos Autocenteret i Bergen. Inkluderer rengjøring og smøring av bremser og skifte av luftfilter.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

shaukaas

3700,- for 2 års service hos Ålgårds Auto: Bremseservice, bremsevæske og pollenfilter.

shaukaas

Sitat fra: kavorland på fredag 09. desember 2016, klokken 20:16
Har passert 30k, og den siste tida var det vore ulyd frå bremser bak ved rygging.

Har en 2015 kjøpt ny hos samme forhandler, og med samme bremseproblem. Tok service hos Ålgårds Auto i Sandnes som ville ta dette som en garantisak mot Nissan Norge: Hva ble løsningen på din bil?

nr1rayner

@Svein
Vet ikke hvorfor det ble underkjent på din, rust eller utslitt.
Men er det rust kan dette forklare noe..?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25515.msg533736.html#msg533736
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mag

3029 for 1 års service hos sande auto åsane. Rengjøring og smøring av brenser, skifte av luftfilter og gratis nissan veihjelp i 4 år til.
Frekhaug
Svart Nissan Leaf 30 kWh januar 2016

Mazzbot

1500 ,- 1 år service hos Flesland Auto .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

doldis1

 Ha ha, synes jeg ser for meg en service på Leaf. Først 2 min på å sjekke tykkelsen på br.klosser, deretter 10 min for å skrive ut faktura  ;D
Min Leaf kommer nok aldri til å bli levert inn på service stakkar  :'( Hvis den er i mitt eie og lever til 150 K
skal den få ny bremsevæske

Sele

Da dritter du antagelig i det som heter garanti og verdi på bilen?

Jejl

Han mister ikke garantien pga manglende service.

Sele

Hvis feilen skyldes manglende service så vil han ikke få den dekket på garantien.

Du må ikke ha fulgt service for at nybilgarantien skal gjelde. Men dersom manglende service er årsaken til feilen du klager på, gjelder ikke garantien

doldis1

SitatHvis feilen skyldes manglende service så vil han ikke få den dekket på garantien.

Må innrømme jeg har vanskeligheter med å se for meg en feil som skyldes manglende service, iallefall en
jeg skal reklamere på. Det eneste de aller, aller fleste gjør er nok å bytte pollenfilter og å skrive faktura....

Sele

#206
Når utgangspunktet for at service ikke er nødvendig er at man bytter jo bare pollenfilter og skriver faktura,da vil jeg påstå at man ikke vet hva man uttaler seg om. Biler som ikke tar service vil over tid bli trafikk farlige være seg fossil eller elbil.

http://www.tv2.no/a/3357272/

Elektriske biler trenger, som andre biler, jevnlig ettersyn for å ivareta produktkvalitet, sikkerhet og å sørge for nødvendige oppdateringer fra fabrikken. Dette ettersynet, eller servicesen, gjennomføres best i merkevarekjeden ettersom det er her man har best kunnskap om bilene, har riktig utstyr og benytter fabrikkoriginale deler. Spesielt er dette riktig for B-Klasse Electric Drive, der både høyvoltskomponenter og drivlinje krever spesialkunnskap for å håndteres. Blant annet bidrar jevnlig ettersyn (årlig / 25.000 km) hos autorisert Mercedes-Benz verksted til å vedlikeholde bilens batterisertifikat. Dette sertifikatet forsikrer kundene om at B-Klasse ED har minst 70 % av opprinnelig batterikapasitet igjen etter 8 år eller 100.000 km (avhengig av hva som inntreffer først).

Foruten å ivareta alle produsentens krav til garanti, gir regelmessig service hos autorisert Mercedes-Benz verksted deg rett til 24 timers veihjelp (24h)

doldis1

#207
 
SitatNår utgangspunktet for at service ikke er nødvendig er at man bytter jo bare pollenfilter og skriver faktura,da vil jeg påstå at man ikke vet hva man uttaler seg om.

Tja, på generelt grunnlag er jo det du skriver delvis riktig, iallefall når det gjelder fossilbiler. Nå må jeg
presisere at jeg uttaler meg kun om 1 Leaf, nemlig min...Dere andre må da gjerne ta så mange "servicer" dere 
vil.   Så må jeg vel legge til at jeg har vært i bilbransjen i noen 10år, så i allefall i dette tilfellet har
forfatteren rimelig god kunnskap om hva han uttaler seg om  ;)

 
SitatBiler som ikke tar service vil over tid bli trafikk farlige være seg fossil eller elbil.

Jeg kunne ha skrevet en avhandling om dette men jeg bør kanskje la være ?

Oj jeg så plutselig at linken din var til bilintelligensaen i broom, ja da har du nok sikkert rett ja  ;)


Sele

Når noen har vært i bilbransjen i flere 10 år og sier at service ikke er nødvendig på en elbil/Leaf,da er jeg dessverre sjakk matt..

doldis1

  @ Sele
Vi må skille mellom service og reparasjoner. Hvis vi tar en fossil bil først vil service være olje/filter skifte
og en stor service evt. med registereim og div. drivreimer til AC, dynamo, styreservo i tillegg. Så har de fleste
et kupe/pollenfilter som skal skiftes og noen få har i tillegg til dette oljeskift på girkasse. Legg til skifte av luft-og drivstoffilter+ softwareoppdateringer så har du i praksis alt som blir gjort på en service...
Hvis du ser ovenfor på hva som er aktuelt for en elbil, ja så står du igjen med ...riktig, pollenfilter !..
Så, glemte jeg softwareoppdateringer er det fordi de sgs alltid dreier seg om motorstyring eller gear, altså
heller ikke angår min Leaf i særlig grad.
Hva angår traffikksikkerheten er EU kontrollen en mer treffsikker ordning enn service og siden du ikke fant
noe om bremsevæske ovenfor her, den skal jeg som sagt bytte- på 150K km  ;)




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA