Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

stefka

Fra tid til annen sliter jeg veldig med å få varme i bilen. Kjørte i dag fulladet fra Drammen til Oslo, det kom hele tiden kun kaldt luft, selv om jeg satte på 26 grader. Eco var slått av. På veien tilbake fra Oslo fungerte anlegget perfekt og jeg hadde det varmt i bilen. Mystisk! Finnes det noen forklaringer for dette?

qwertyasdf

Vill spekulasjon: Jeg leste at AC/varmepumpa i Zoe også sørger for å holde riktig temp på batteriet. Kan det være at varmluft automatisk blir ledet til batteriet ved behov, og således gir mindre varmeffekt til kupé?

valvolainen

Det ville vært skremmende ueffektivt å bruke varmluft til dette, samt at siden det nå er rundt fem grader ute lurer jeg på hvordan kupelivet blir i -20  :)
Tipper det hadde hjulpet med en av / på av bilen underveis. Hvordan fungerer forresten dette på zoe? Går det an i fart?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Barskog

Fikk denne eposten fra Motor Forum i Drammen i dag, så sa er det lov å håpe på en løsning på dette problemet:

Hei!

Har fått følgende melding fra importør vedr varme i bilen:

 VARME I ZOE

28. November 2014:    

Begrenset varme i Zoe

Det bemerkes fra enkelte Zoe eiere at varmen i bilen er begrenset. Vi har undersøkt dette og ser at når utetemperatur er under +5 faller varmetilførselen til de-frost dysene(på frontrute).

Dette oppleves som kaldt i bilen. Oppstår etter 10-15 min kjøring. Testing viser at varmeapparatet produser mer enn nok varme, men at det sannsynligvis har med mixing i klimaanlegget å gjøre.

Anbefaler å bruke Max på temp.innstilling når bilen oppleves kald.

Teknisk avdeling i Frankrike er på saken og har dette som første prioritet for denne avdelingen.

Vi følger opp dette med fabrikk og kommer tilbake med informasjon så snart vi har en løsning.

mvh

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Baard

Sitat fra: hdh på mandag 01. desember 2014, klokken 20:36
Jeg bruker timer fast når jeg har bilen til lading på jobb, og den starter alltid på slaget 5 min før angitt tid på timeren. Uansett utetemperatur.

Det gjør ikke min. Når jeg aktiverer timeren i bilen(ikke vi app eller web) setter den i gang tidligere avhengig av hvor kaldt det er ute, og går til jeg går ut i bilen. Jeg har ikke sjekket hvor lenge den går om jeg ikke starter bilen og kjører av gårde...

Jeg står opp klokken 06:00 og timeren står på 06:15. Da skal bilen være varm. Her om dagen startet den klokken 05:55 - og tro meg jeg vet at klokka var 5 på seks, for jeg ble vekket av at den satte i gang - kunne jo sovet 5 minutter lenger  :-\  Nå står den i garasjen så jeg ikke hører den. Bilen er varm og god når jeg henter den, og batteriet er på 100%. Jeg har 11kw lader, så den spiser ikke av batteriet når den kjører varmeren....
Renault Zoe, 2014

hdh

Sitat fra: Baard på mandag 01. desember 2014, klokken 21:49
Sitat fra: hdh på mandag 01. desember 2014, klokken 20:36
Jeg bruker timer fast når jeg har bilen til lading på jobb, og den starter alltid på slaget 5 min før angitt tid på timeren. Uansett utetemperatur.

Det gjør ikke min. Når jeg aktiverer timeren i bilen(ikke vi app eller web) setter den i gang tidligere avhengig av hvor kaldt det er ute, og går til jeg går ut i bilen. Jeg har ikke sjekket hvor lenge den går om jeg ikke starter bilen og kjører av gårde...

Jeg står opp klokken 06:00 og timeren står på 06:15. Da skal bilen være varm. Her om dagen startet den klokken 05:55 - og tro meg jeg vet at klokka var 5 på seks, for jeg ble vekket av at den satte i gang - kunne jo sovet 5 minutter lenger  :-\  Nå står den i garasjen så jeg ikke hører den. Bilen er varm og god når jeg henter den, og batteriet er på 100%. Jeg har 11kw lader, så den spiser ikke av batteriet når den kjører varmeren....

Da skal jeg prøve dette i morgen. Så langt vil jeg si at jeg er mektig skuffet over Z.E.-appen. Den virker som et salig hastverksarbeid med kun de aller nødvendigste funksjoner. Jeg håper virkelig at noen på Renault tar tak og gir den en sårt trengt overhaling.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Flips

Sitat fra: nime01 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 11:24

Når det er sagt, virker det som om appene til alle elbilene er ganske fulle av bugs - det er vel ingen som egentlig er fornøyd med noen av dem?
Tesla sin skal visstnok fungere ganske bra, men ellers er jeg enig. Har hørt masse klager på Carwings og Car-Net. BMW sin har jeg ikke hørt noe om.

Stormfull

Sitat fra: nime01 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 11:24
Var varmt i dag tidlig etter å ha satt timer i bilen.

Som nevnt over er den app'en ikke veldig brukendes i nåværende form, så forhåpentligvis kan Renault gjøre noe med den og gjøre flere funksjoner tilgjengelig, som f.eks å sette forlenget oppvarming uten å måtte gjøre det i bilen.

Når det er sagt, virker det som om appene til alle elbilene er ganske fulle av bugs - det er vel ingen som egentlig er fornøyd med noen av dem?

Så den varmer lengre ved å starte varmen fra bilen i forhold til app? Skal prøve selv i morgen
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

tinker

Sitat fra: Flips på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:50
Sitat fra: nime01 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 11:24

Når det er sagt, virker det som om appene til alle elbilene er ganske fulle av bugs - det er vel ingen som egentlig er fornøyd med noen av dem?
Tesla sin skal visstnok fungere ganske bra, men ellers er jeg enig. Har hørt masse klager på Carwings og Car-Net. BMW sin har jeg ikke hørt noe om.

Jeg har hørt at BMW sin også er dårlige greier. De har vel satt de utviklerene som ikke er flinke nok til å programmere dysetiming til å lære seg web og applikasjonsutvikling. Blir kanskje bedre etterhvert :P

Det finnes ikke app til min telefon så jeg bruker websiden, syns det funker rimelig greit. Godt at de endelig har fått det til å virke å skru på varmen uten å bruke nøkkel!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

hdh

Sitat fra: nime01 på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:49
Testet litt varmeapparat nå i kveld

Utetemp: -2C til -5C
Innstilling 1: Auto 22C = ingen god varmeeffekt
Innstilling 2: Manuell 22C, vifte på 1-3 = god varme, nesten for varmt

Jeg har heller aldri min i automodus nå som det er kaldt ute. Jeg har funnet ut at 23-24 grader og 2-3 på viftehastighet passer meg bra. Tror jeg skal nevne dette for de på verkstedet når jeg leverer den inn på fredag ifm. hurtigladeproblemet.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Råde

Sitat fra: elektrolux på søndag 26. oktober 2014, klokken 22:03
Har hørt om dette med dugg i Eco modus. Kan tyde på at Eco modus aktiverer resirkulering av kupeluften.
Dugg er relatert til AC. Kobler man den ut får man dugg. Dette skjer på fossilbiler også. Husker gamledager? Masse dugg på regnværsdager. Det er nok sånn at eco skrur av/reduserer AC og derfor dugg.
e-Golf | X75D

hdh

Da kan jeg også bekrefte at du får betydelig bedre oppvarmet bil når du stiller komforttimer i bilen. I natt begynte den faktisk hele 25 min før angitt tid. Varm og isfri bil. :)
Sort '14 Renault Zoe Intens

Stormfull

Men dette er kun når du har bilen i lading. For meg så får jeg ikke muligheten til å lade på jobb og da varmer den vel bare i 5 min uansett om man setter i gang via app, i bilen eller via direkte med bruk av nøkkel:(
Syntes tiden ved bruk av varme uten bilen på lading er for dårlig med 5 min spesielt når temp kryper ned mot -15
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

hdh

Sitat fra: Stormfull på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:11
Men dette er kun når du har bilen i lading. For meg så får jeg ikke muligheten til å lade på jobb og da varmer den vel bare i 5 min uansett om man setter i gang via app, i bilen eller via direkte med bruk av nøkkel:(
Syntes tiden ved bruk av varme uten bilen på lading er for dårlig med 5 min spesielt når temp kryper ned mot -15

Jeg er faktisk usikker på om timer fungerer i det hele tatt når bilen ikke står på lading. Da tror jeg du bare kan slå på varmen der og da enten m. nøkkel eller via app/nettside.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Elmar

En beskrivelse av varmeapparatet, kanskje noen forstår den bedre enn meg :)

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA