Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av BadaBing, søndag 05. oktober 2014, klokken 22:34

« forrige - neste »

siforko

Har selv montert laderen til Elbilhjelpen 16 A, vare nr 31336.
Er kjempe fornøyd, prisen er heller ikke så avskrekkende.

Kjører E-Golf FL300

Ove

Sitat fra: siforko på fredag 19. desember 2014, klokken 21:32
Har selv montert laderen til Elbilhjelpen 16 A, vare nr 31336.
Er kjempe fornøyd, prisen er heller ikke så avskrekkende.
Har du 1fas 16A-kurs til denne?
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Flehan

Har kjøpt schneider sin evlink. Må bare gå montert den før jeg får Golfen
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

E_S

Sitat fra: kristian86 på fredag 19. desember 2014, klokken 15:13
Bestilte bil i dag og tenkte å se på hvordan lading jeg skal legge opp i garasjen. Har parkering i felles garasje, eier garasjeplassen så har fått godkjent og legge opp kurs med lading til min plass med forbehold om at den trekkes fra tavlerom og at det er egen måler som borettslaget kan lese av årlig og fakturere for. Det er helt greit for min del.

Tenker da å trekke 6mm eller 10mm kabel å få en 20A kurs hvis mulig, da koblet til en blå industrikontakt (CEE) ved plassen, det gjør jo at jeg har mest muligheter i forhold til bytte til annen type elbil senere også.

Planen da er å kjøpe http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html#Lader_mest_hjemme_med_16A Vare nr 31336. Den boksen KAN jeg jo faktisk ta med om det skulle være sånn og koble til en blå industrikontakt andre steder også. Og jeg liker at det er en kabel som henger fast i garasjen så jeg slipper å dra kabel ut og inn av bilen.

Noen med mer erfaring med e-golf enn meg som har noe bedre tips?

Kunne kanskje vært nok med en 10A kurs og bare brukt bilens ladekabel, men jeg liker muligheten for å kunne lade fortest mulig hjemme, selv om jeg kanskje ikke trenger å lade så fort hver dag uansett.

Jeg ville lagt opp så stort det er mulighet for uten at kostnaden galopperer. 32A 1-fas er trolig mulig å få til om ikke strømnettet i bygget/området er helt på bristepunktet, og prisdifferansen mellom 16A og 32A er kun materialkostnad - som er minimalt høyere. e-Golf kan ikke dra nytte av 32A uansett, men kjekt å ha til senere. Jeg ville definitivt montert en CEE-kontakt ute på plassen der uansett - å trekke 16A over tid på Schuko er ikke å anbefale, og på 32A må du ha CEE, naturlig nok. Til 16A får man de praktiske kontaktene som har både CEE- og Schuko-uttak.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

nofuelno

Sitat fra: Mrklausen på tirsdag 16. desember 2014, klokken 07:07
Nå har det seg sånn at type2 ladepunktet jeg har kjøpt inn, har fast type2 kabel ferdig koblet til "boksen".
Det betyr at du slipper å kjøpe en type2 kabel.

Det følger også med en praktisk ledningsholder, slik at det ser pent ut når man ikke bruker laderen.


Dette er en av de penere ladebokser vi har og du kan velge mellom 4m og 6m fastmontert kabel.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

siforko

Sitat fra: Ove på fredag 19. desember 2014, klokken 21:38
Sitat fra: siforko på fredag 19. desember 2014, klokken 21:32
Har selv montert laderen til Elbilhjelpen 16 A, vare nr 31336.
Er kjempe fornøyd, prisen er heller ikke så avskrekkende.
Har du 1fas 16A-kurs til denne?

Ja, 1 fase 16 A, funker utmerket
Kjører E-Golf FL300

ruben

Da var denne montert. Nå er det bare for elektrikeren å komme.


Problemet er bare at en så lenge så passer ikkje laderen i bilen eg henta hos møller i dag.

Råde

Det er den som selges igjennom møller?

(PS! Har du fått lånebil fra nå eller er det med i de 10.000 i kompensasjon?)
e-Golf | X75D

ruben

Det er den som selges fra møller ja.

Eg har ikkje bil med VP så eg har ikkje fått noe tilbud om penger i  kompensasjon ennå, men eg betaler ikkje noe for bilen.

ruben

Etter avtale med elektriker kunne eg strekke kabler sjøv. Det var mye arbeid så det passa egentlig veldig fint.

Her er noen bilder for dei som synes det er gøy.














Flehan

Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

4Matic Fanatic

Sitat fra: siforko på fredag 19. desember 2014, klokken 21:32
Har selv montert laderen til Elbilhjelpen 16 A, vare nr 31336.
Er kjempe fornøyd, prisen er heller ikke så avskrekkende.
Jeg vurderer denne - men vil få behov for å lade to biler samtidig..
Må ha lagt opp en ny kurs til garasjen - kan jeg få trekt ut 16A 3-fas og splitte fasene direkte over 2x 16A 1-fas CEE-stikk til slike bokser?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Golfen


Flehan

16_3fas er ikke tilsvarende 2*161fas. Om jeg husker rett får du kun 1/3 mer. DVs. At du kan lade med ca 10ampere på hver. Legger du ut en 25 amper kurs derimot greier du 2*16ampere
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA