Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

Car-El

Det må være at 3Gen deres er gått ut på dato der sør. Her i nord funker alt hest.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ctr46

Jeg testet å dele internett med mobilen istad. 3G hadde falt ut og bilen koblet til mobilen via delt wifi. Da fikk jeg tilgang til bilen gjennom appen. Prøvde med bluetooth avskrudd og det fungerte fint.

Det betyr at som en midlertidig workaround så kan man kanskje få tak i et modem/tlf eller noe annet som gjør at bilen har tilgang til wifi mens den står parkert. Da vil vi forhåpentligvis få tilgang via appen.

Er det noen som er litt mer oppdatert på hva som fins av løsninger som kan komme med noen forslag? Merker at jeg er villig til å gjøre noe midlertidig parallelt med at man fortsetter å kontakte Tesla. Tenker kanskje at Tesla kan få regningen hvis de ikke får dette i orden til snøen og isen på vinduene legger seg....

Det burde være unødvendig med en bil til 700k i 2014 å ha så utrolig dårlig stabilitet. Nissan Leafen jeg har er så og si aldri problemer med... jeg sier ikke mer.
85D

Olatho

A) Bruk en gammel mobiltelefon som du setter opp med deling av Internett. Koble den evt via en utvidet batteripakke (usb) hvis du trenger mer strøm enn standardbatteriet takler.
B) Ice.no har modem med 12V strømforsyning og batteri. Vet ikke hvor lenge batteriet varer etter at strømmen blir borte.

Det er godt mulig du kan skaffe tilsvarende 4G-modem som det ice har. Fordelen med ice er at det er mulighet for bedre dekning enkelte steder der du ellers ikke ville hatt 3G/4G.

Twowheels

Sitat fra: teslaman på torsdag 16. oktober 2014, klokken 18:22
Hva sier Tesla? Dette er kjempeirriterende!

De sier dette er et kjent problem og det jobbes med saken
_________

Ted

Dette er virkelig irriterende, men jeg lurer på om ikke Telenor har en del av skylda her?.. Telenor valgte å oppgradere hele sitt nett med kinesiske Huawei som første europeiske land, det har vært en del problemer med Telenor etter dette.

NegativeElectrode

Sitat fra: Ted på fredag 17. oktober 2014, klokken 09:44
Dette er virkelig irriterende, men jeg lurer på om ikke Telenor har en del av skylda her?.. Telenor valgte å oppgradere hele sitt nett med kinesiske Huawei som første europeiske land, det har vært en del problemer med Telenor etter dette.

Må si som pendler og storbruker av mobilt bredbånd at jeg tror det der en er en innertier. Telenor 4G er virkelig bra der det virker, så fort man beveger seg litt rundt utenfor tettbebygd strøk er det katastrofe.

Når man sammenligner dekning på mobilen og Tesla, så vær like oppmerksom på bytter mellom E/3G/4G som når det er ingen dekning. Handoversignalering mellom ulike generasjoner i mobilnettet vil nok oppføre seg ulikt med ulike (mo)biler. Ulike mobilmodemer kan også prioritere signalstyrke og hastighet litt forskjellig. Om modemet forsøker å tviholde på 3G når det er mye bedre signal på E (2G) vil det oppleves som tregt/uten faktisk dekning,
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Øggen

[/quote]

Må si som pendler og storbruker av mobilt bredbånd at jeg tror det der en er en innertier. Telenor 4G er virkelig bra der det virker, så fort man beveger seg litt rundt utenfor tettbebygd strøk er det katastrofe.

Når man sammenligner dekning på mobilen og Tesla, så vær like oppmerksom på bytter mellom E/3G/4G som når det er ingen dekning. Handoversignalering mellom ulike generasjoner i mobilnettet vil nok oppføre seg ulikt med ulike (mo)biler.
[/quote]

I det siste kan jeg omtrent ikke få 3G engang her hos meg. Mobilen går særs ofte på edge og tesla nettet ramler ut hver dag. Det må ha litt (mye) med telenor å gjøre.

cairnz

Jeg har såvidt 3g-dekning utenfor huset, og like dårlig om ikke dårligere wifi, men jeg har kun -en- gang resatt (i sommer en gang) pga. ingen trafikk på mobilnettet. Nå etter 1.67.43 ser man også når den bytter mellom E og 3G, og kart lastes på begge nettene.
Elbilist

Twowheels

For de av oss som får kontakt med bilen så snart den låses opp må årsaken være en annen. Hvis det 100 % var nettet sin feil skulle det vel ikke ha noe å si om bilen er låst opp eller ikke.

Har ikke fått den siste Patchen. Dekning på veien har jeg ikke opplevd problemer med.
_________

AndreS

Jeg stillte dette spørsmålet til tesla før jeg kjøpte. De sa at de og Telenor hadde jevnlige møter der det ble satt press på telefonr for å hjelpe til å løse problemet. Sist møte hadde vært tirsdagen for drøye to uker siden når jeg bestillte.
I3 i bestilling

teslaman

Tesla, hvorfor ikke bytte over til netcom da? Dette må jo Tesla være tjent med for å slippe stadig surere kundeforhold både med Telenor og oss! Eller blir det for mye hassel med bytte av sim kort osv.? :P
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Twowheels

Sitat fra: teslaman på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:46
Tesla, hvorfor ikke bytte over til netcom da? Dette må jo Tesla være tjent med for å slippe stadig surere kundeforhold både med Telenor og oss! Eller blir det for mye hassel med bytte av sim kort osv.? :P

spørs om det hjelper. På telefon / nettbrett er det data dekning med Telenor i mye større grad en i Teslan.

Hvis en device til noen få tusen er på nett burde det vel teoretisk vært mulig for Teslan også ? Eller krever det annen teknologi å koble seg TIL en device (Tesla)?
_________

ctr46

Jeg har Telenor og tenker å skaffe data tvilling og en billig mobil som kan dele Internett. Noen som har erfaring med deling av Internett på Samsung mobiler? Vurderer denne: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMS7580BLTN/samsung-galaxy-trend-plus-smarttelefon-sort-telenor

Innspill mottas med takk:)
85D

Teslanewbie

Ble det Ikke bedre etter siste oppdatering da vi fikk Egde dekking også?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hyperstress

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 17. oktober 2014, klokken 14:36
Ble det Ikke bedre etter siste oppdatering da vi fikk Egde dekking også?

Det ser lovende ut for min del, men for tidlig å konkludere. Jeg har ikke hatt utfall etter oppdateringen og jeg hadde iallefall problemer et par ganger i uken tidligere. Men får se fremover..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA