Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

ctr46

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 29. januar 2015, klokken 10:19
gjorde ingen tiltak denne gangen, men i dag får jeg kontakt med bilen igjen ,server problem denne gangen

Samme erfaring her.
85D

ctr46

Sitat fra: sn0le på torsdag 29. januar 2015, klokken 14:03
Ny oppdatering i dag.
V6.1 (2.2.115) er nå installert.

Vet du hvorfor det allerede nå kom ny oppdatering?
85D

sn0le

Ingen aning. Regner med det er en bugfiks, men de har jo ingen changelog så da er det kun Tesla som vet hva som er fikset.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ctr46

Sitat fra: sn0le på fredag 30. januar 2015, klokken 04:51
Ingen aning. Regner med det er en bugfiks, men de har jo ingen changelog så da er det kun Tesla som vet hva som er fikset.

Virker til å være bugfix ja. Ikke installert selv enda. Virker som fw oppdatering på modem fikset at utfall er permanent i alle fall.
85D

torav

Fortsatt manglende kontakt med bilen gjentatte ganger. Synes dette er ille. Har 6.1 2.2.115 versjonen.
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

sn0le

Har ikke hatt problemer siden onsdag. Da restartet jeg bil, slo mobil av og på, logget ut av appen og så inn igjen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

snurrehue

Ny hyttetur i helga. Parkerte bilen i et område som til og med har 4G. Skitur inn til hytta. Retur i går. Hytta befinner seg også i et område med god dekning og 4G. Men, ingen kontakt med bilen. Flere forsøk. Men neida.

Ankom bilen. Ny runde med fastfrosne vindu, til tross for silikon på gummilistene. Vært litt vekslende vær i helga (litt plussgrader og minusgrader). Nok en gang er bakluka redningen. Etter 15 utålmodige minutter løsner det endelig for første dør.

Neste gang har jeg nå fått forbud mot å ta med Teslaen på hyttetur. Da blir det den alltid trofaste dieselpurka.

TeslaSvein63

Etter å ha fundert,prøvet og feilet, har jeg kommet til at hvis man skal få kontakt med bilen raskest og sikrest, så må man ha telefonen konfigurert på kun 3g-2g nivået. Det har seg slik at selv om man får 4g ikonet på telefonen, så har man ikke noe utbytte av 4g, hvis man ikke har det spesifikk i abonementet. Alle jeg kjenner har i sitt abonement en max nedlastning mell 8og 10 mbs. Dette er 3g. Når man har telefonen aktivert for 4g, så vil den bruke alle krefter på å lete etter 4g og blir svekket på alle andre områder. Dette skaper vansker med å få kontakt med bilen og gir en treg telefon. Bare se på antenneikonet når 4g aktiveres ogdet ikke er 4g i nærheten. 3g eller H+, som mange får, er den riktige fastinnstillingen for telefonen for å ha rask kontakt med bilen, virker det som.  Det koster ganske mye å ha abonement med 4g fart, over 12mbs. Test ut og del resultat.

torav

3G ute igjen, og dermed uten kontakt med bilen igjen før helga. Det hjalp ikke å kjøre kun 3G på mobilen.
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

Stig O

Min har aldri vært så bra som nå etter 2.2.140 oppgraderingen. Har hatt den i bare 3 dager , men er veldig rask og pålitelig så langt.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Øyvind.h

Etter oppdatering til 6.1 (usikker på hvilken release) har jeg hatt noen tilfeller av at bilen ikke har respondert.
Ett var nok relatert til server-problemer, for jeg så flere andre slet i samme tidsrom.

Men jeg har også fått noen "waking car" selv om jeg har innstilt at bilen alltid skal være tilkoblet.

Det jeg har gjort (og som ser ut til å virke) er å deaktivere energisparing, deaktivere always connected, aktivere energisparing, aktivere always connected. I tillegg har jeg koblet bilen fra wifi, for dekningen var helt marginal der bilen står parkert. For å være sikker på at wifi ikke er synderen.

Nå responderer bilen lynkjapt, og "vekking" har forsvunnet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Koble bilen fra wifi løste en del problemer hos meg. Når jeg en sjelden gang må parkere litt lenger enn normalt fra huset tviholder bilen på wififorbindelsen selv om den er for dårlig til å overføre data, og da får jeg ikke kontakt. Med 3g hele tiden fungerer det stort sett greit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA