Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 19. desember 2014, klokken 11:11
Er det noen mulighet for å holde bilen konstant "på nett".
3. dagen på rad at jeg ikke får satt på forvarming.

App-en sier at fjerntilgang er avslått, men inne i bilen sier den det ikke.
Jeg får kontakt med bilen via app av og til, men ikke når jeg virkelig trenger det.
Controls - Display - Energy Saving - Always Connected: On
Elbilist

cra

Prøv å skru dem av/på, og så tilbake igjen. Kan være at data i backend ikke stemmer med det du ser på skjermen, kanskje?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

B_Tesla

Har du god 3G dekkning generelt der bilen står?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Hjemme har jeg god dekning fra wifi. Men om jeg parkerer 20 meter lenger unna holder bilen fremdeles på wlanforbindelsen, selv om den ikke er brukbar. Da får jeg ikke kontakt med bilen. Løsningen ble å koble fra bilen fra wlan, slik at den står på 3g hele tiden.

mj

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 19. desember 2014, klokken 11:11
Er det noen mulighet for å holde bilen konstant "på nett".
3. dagen på rad at jeg ikke får satt på forvarming.

App-en sier at fjerntilgang er avslått, men inne i bilen sier den det ikke.
Jeg får kontakt med bilen via app av og til, men ikke når jeg virkelig trenger det.

Hjemme kan jeg ha litt problemer fordi det er därlig wifidekning i garasjen. Sä hvis bilen er koblet opp i mot dette mä jeg skru av wifi. Da fär jeg kontakt igjen med en gang.
Kan det väre du og andre har samme pröblem ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Da var det min tur. 3g virker, prøvd reset, strømsparing av. Får absolutt ikke kontakt med bilen via app. Tips?

ctr46

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:23
Da var det min tur. 3g virker, prøvd reset, strømsparing av. Får absolutt ikke kontakt med bilen via app. Tips?

Måtte noen ganger kjøre x2 reset for å få det til å gå igjen.. Er på 6.1 på begge bilene nå og alt virker. Må legge til at nye bilen levert 02.01.15 måtte ha firmware oppgradering på modem før det ble bedre. Kun hatt ny fw i 1,5 dag men fått kontakt hver gang så langt.
85D

LA-Thing

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:23
Hadde samme problem i dag morges. Hverken apple eller android hjalp. Bilen selvsagt frossen, måtte nesten bryte meg inn. Ingen regen før jeg var fremme på jobb. Når jeg skulle hjem fra jobb var alt OK igjen, 2-3 sekunders respons på iPhone. Ikke gjort noentingmed bilen. Det samme har skjedd et par ganger før. Er fortsatt på 6.0.
Drammen, Tesla Model S #2510

Muffinman

6.1 her. Ikke fått kontakt i hele dag selv etter reset. 3g i bilen er oppe og går.

Hvorfor må det være noe som ikke virker til enhver tid med denne bilen?

sn0le

Store problemer etter 6.1.
Reset gjør at jeg får kontakt igjen, men etter noen timer så får jeg ikke lengre kontakt.
Har hendt meg flere ganger siden jeg fikk oppdatering sent i forrige uke.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øggen

Nå i natt når jeg skulle hjem fra jobb fikk jeg naturligvis ikke kontakt. Litt kjipt fordi jeg reiste på jobb i t skjorte og det sludder ute nå. 3G i bil er der, slo energy save av, men fortsatt "waking car"
Derimot etter en DYP RESET kom den til live igjen, og jeg er lykkelig over ha en varm bil snart

Muffinman

Sitat fra: sn0le på tirsdag 27. januar 2015, klokken 23:27
Store problemer etter 6.1.
Reset gjør at jeg får kontakt igjen, men etter noen timer så får jeg ikke lengre kontakt.
Har hendt meg flere ganger siden jeg fikk oppdatering sent i forrige uke.
Kan vel bare konstantere at sykdomsbildet er likedan her. Dyp reset i kald bil i dag tidlig, og fikk kontakt etterpå. Det varte en halvannen time, og nå er kontakten brutt igjen.

Tesla, vennligst slutt å ødelegge bilen min over lufta!

Alfa Bergen

Tesla, vennligst slutt å ødelegge bilen min over lufta!
[/quote]

+1 Får ikke kontakt med bilen her i Bergen heller
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Muffinman

rakriste

påtide de tar dette litt mer på alvor.  enten får de legge inn schedule heat eller sørge for at kontakt med bilen ikke opphører.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA