Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Torpedo Ted, onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 28. januar 2015, klokken 09:07

Tesla, vennligst slutt å ødelegge bilen min over lufta!

+1 Får ikke kontakt med bilen her i Bergen heller
[/quote]

Logg av my tesla . Reset bilen . Logg på my tesla ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Blir litt ramaskrik dette her men...jeg vil bare ha en bil hvor alt virker. Trenger ikke flere funksjoner. Har nesten ikke fått en eneste oppdatering uten at nye feil har oppstått.

ArneS

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. januar 2015, klokken 10:32
Blir litt ramaskrik dette her men...jeg vil bare ha en bil hvor alt virker. Trenger ikke flere funksjoner. Har nesten ikke fått en eneste oppdatering uten at nye feil har oppstått.

..eller gamle feil som kommer opp på nytt.
Det virker som at utviklerne ikke snakker sammen og roter sammen gamle patcher i ny release.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

arnkl

Sitat fra: ArneS på onsdag 28. januar 2015, klokken 10:48
Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. januar 2015, klokken 10:32

..eller gamle feil som kommer opp på nytt.
Det virker som at utviklerne ikke snakker sammen og roter sammen gamle patcher i ny release.

Eg tvilar på at dette har noko med 6.1 å gjere. Mange har hatt 6.1 i fleire dagar no utan at det har vore noko problem. Så ser det ut som at mange (eller alle?) fekk problem med å kontakte bilen i går. Det virkar meir som eit serverproblem enn som eit problem med softwaren i bilen. Eg fekk heller ikkje kontakt i går kveld og i dag tidleg. Eg tok ein reset, og har ikkje hatt problem sidan.

Elles syes eg ikkje at oppdateringar gjer ting verre, tvert imot. Då eg fekk bilen for eit år sidan tok det vanlegvis minst eit halvt minutt å få kontakt med bilen, og ofte måtte eg prøve fleire gangar. No er det vanlegvis rask kontakt med bilen, og svært sjelden eg må resette noko som helst.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cra

Sitat fra: arnkl på onsdag 28. januar 2015, klokken 11:00
No er det vanlegvis rask kontakt med bilen, og svært sjelden eg må resette noko som helst.

Opplever det samme. Tilkobling skjer kjappere enn på lenge. :)  (Kanskje fordi det er så mange andre som ikke beslaglegger båndbredde til serveren lenger? ;) ;D )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Haldenser

Ja, dette er ikke et problem med utfall av 3g siden bilen har kontakt med 3G når jeg sjekket bilen på morgenen. Fikk da også streamet fra rdio samt kontakt med browser. Tok også en resett og har da hatt kontakt med bilen resten av dagen. Mulig den vpn koblingen fra bilen til Tesla har hatt noen driftsproblemer?
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Muffinman

Funker nå. Snodig at det ikke gikk an å få kontakt når 3g i bilen var oppe og gikk. Mulig at det var et serverproblem, men det er uvesentlig. Virker ikke = virker ikke uansett årsak.

Får håpe det er i orden :)

EDIT: Og det var det IKKE. Nede igjen.

Duzzy

Har samme problem jeg også. Ingen kontakt, virker en stund etter reset.
Men 3G fungerer i bilen...
Har også problemer med å høre på internett radio. Både p3 og P13 gir meldigen "reqire high broadband... Connect to wifi.." (Noe i den duren).
En ny ting etter6.1 er også at bilen kan bare være tilkoblet wifi når den står i P.
Kobler over på 3G så så fort den dettes i D.
Så moralen er: Skal du høre på internet radio må du stå parkert i oppkjørselen...
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Muffinman

Prøv å bytte til en kanal og tilbake igjen når du får den meldingen. Det hjalp ihvertfall tidligere hos meg.

Hyperstress

Jeg også har hatt litt mer problemer med tilkobling i det siste. Litt til og fra. Long shot, men er det mange som har problemer som har one call? De har akkurat byttet nettleverandør, og det lille jeg har opplevd så langt er dårligere 3G dekning på tlf.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Duzzy

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. januar 2015, klokken 20:09
Prøv å bytte til en kanal og tilbake igjen når du får den meldingen. Det hjalp ihvertfall tidligere hos meg.
Det hjalp også hos meg tidligere, men ikke nå lengere..
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

ctr46

Og der var det min tur. Fikk ny fw her om dagen. Trodde det skulle løse problemene men holdt i ca 2 dager.
85D

sn0le

Fikk ikke kontakt med bilen i går kveld.
Litt kjipt siden jeg vanligvis starter lading manuelt fra tlf slik at den skal være ferdig å lade ca halv sju.
Hadde 200km på batteriet så jeg orket ikke å gå til garasjen og resette.
Ingen kontakt i morges, så ingen forvarming.  >:(
Det rare er at bilen hadde 3G. Kart og internettradio funket.
Resatte. Fikk kontakt.
Skulle fra jobb på Gardermoen i ettermiddag, ingen kontakt.

Nå har jeg resatt bil, slått av og på mobil, logget ut av app og logget inn igjen.
Foreløpig har jeg enda kontakt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

kjølholdt

gjorde ingen tiltak denne gangen, men i dag får jeg kontakt med bilen igjen ,server problem denne gangen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sn0le

Ny oppdatering i dag.
V6.1 (2.2.115) er nå installert.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA