Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i remote app

Startet av kringon, lørdag 06. september 2014, klokken 17:58

« forrige - neste »

kringon

http://www.dinside.no/930031/her-kommer-de-40-nye-ladestasjoner

Ser at DinSide rapporterer at det skal bygges 40 ulike hurtigladestasjoner.

Hvordan er disse plassert mtp bruk ved langkjøring? Kan kun snakke for eget fylke (Vestfold) og jeg er ikke imponert.

Laderen i Sandefjord (Brygga 11) er jo 12 min kjøring fra E18 -> nesten 25 min t/r og ubrukelig for langkjøring i praksis.

Laderen på grelland er "grei nok" avhengig om det kommer både nord og sydgående. Problemet her er at du må ha dobbelt antall ladere for å ha samme redundans som ved f.eks nykirke eller fokserød. Man kan ikke kjøre av sydgående, dra til statoil på motsatt side og fortsette sydover (eksempelvis).

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

smaug01

Ja en lader i Sandefjord virker noe bortkastet. Da kunne den heller vært ved Statoil Haukerød eller ved Farriseidet en eller annen plass.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

hovik

Plasseringene langs RV7 i Buskerud er også langt fra optimale. Ladestasjonen ved Sokna burde vært flyttet til Ørgenvika/Flå for å ta trafikken til/fra Drammen/Oslo mer optimalt.

Ladestasjonene langs E18 i Telemark/Austagder er bra plassert.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Olatho

Virker jo som om Sokna er ganske klar til å ta opp kampen mot Flå som det "naturlige" stoppestedet på RV7 etter at Noresund ble forbikjørt (bokstavlig talt).

Får se om ikke kanskje onkel Olav spytter i noen kroner til ladestasjoner i Flå også, dersom det er mulighet til å kapre seg noen ekstra kunder på det.

X-Trail

Laderen i Sandefjord er jo type 2 og vil ikke gjøre nytte for andre enn Tesla og Zoe uansett. Men Fokserød trenger lader og Grelland må få begge veier. Eller en på Grelland og en på Nykirke :)
Stolt eier av ELise♡

JLafton

Sitat fra: hovik på fredag 22. august 2014, klokken 17:07
Plasseringene langs RV7 i Buskerud er også langt fra optimale. Ladestasjonen ved Sokna burde vært flyttet til Ørgenvika/Flå for å ta trafikken til/fra Drammen/Oslo mer optimalt.

Ladestasjonene langs E18 i Telemark/Austagder er bra plassert.
Nå er det jo forbi Sokna trafikken fra Oslo kommer til å gå. Å På Flå er det jo hurtiglader allerede. Men det blir satt opp ladere to steder på Sokna, Kiwi setter også opp en lader som dem ikke har søkt om støtte for. Å den er nok oppe å går om ikke lenge vil jeg tru.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

hovik

Sitat fra: JLafton på fredag 22. august 2014, klokken 23:50
Nå er det jo forbi Sokna trafikken fra Oslo kommer til å gå. Å På Flå er det jo hurtiglader allerede. Men det blir satt opp ladere to steder på Sokna, Kiwi setter også opp en lader som dem ikke har søkt om støtte for. Å den er nok oppe å går om ikke lenge vil jeg tru.

Hadde den stått på Ørgenvika/Flå, hadde den tatt trafikken fra Drammen, og sørover i tillegg til Oslo trafikken. Det også godkjent lader ved Røyse, som er kort unna Sokna. På Flå er det bare Chademo, så rom for forbedringer.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

smaug01

Sitat fra: X-Trail på fredag 22. august 2014, klokken 23:27
Laderen i Sandefjord er jo type 2 og vil ikke gjøre nytte for andre enn Tesla og Zoe uansett. Men Fokserød trenger lader og Grelland må få begge veier. Eller en på Grelland og en på Nykirke :)
Er det ikke rart at de har fått støtte for det? Nå koster vel en slik 22kW AC punkt ikke en dritt i forhold til DC lading.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

sven erik

jeg får brukt for denne på brygga  11  innimellom  da den er rett ved der jeg bor og om jeg  skal snart ut i gjenn  å har lite men  jeg setter et pørsmål blir den offentlig  det  er privat parkering for resturangen til geir  skjeie  og til en fiske butikk  er nokk geir  som har vilt ha den da han har 2 teslar  men ja lifen med 6,6 laderen får å fordel av den  og alle kan få brukt den  men ikke som hurtigere en en 16A  men det blir det jo ikke på de vanligelenger

men jeg setter å et sprsmål til at statoil får  støtte for så og flå folk for penger til lading   

svingen

#9
44 kr får 15 min, si du får ca30 kw i snitt kanskje 8 kw dyre kw men det får deg jo kanskje 7 mil, bensin er vel ca 15 kr liter og 0.5 på mila altså ca 7 kr mila som vil koste 49 kr, er jo ikke billig med hurtiglading  men bedre enn 2 biler og hvor ofte bruker man hurtigladere,syns prisen er helt grei jeg :-) så lenge det er ca samme pris som bensin får de ene gangen i mnd jeg må hurtiglade får å komme meg frem er jeg veldig fornøgd,betaler jo ikke mye ellers per mil.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

E_S

Sitat fra: sven erik på lørdag 23. august 2014, klokken 21:36

men jeg setter å et sprsmål til at statoil får  støtte for så og flå folk for penger til lading

Jeg er mye mer skeptisk til at de leverandørene som opererer med stykkpris (som ofte er helt svimlende høy også) på lading får fem flate øre i støtte. De 44 kronene for 15 minutter på Statoil, som ikke krever noen registrering eller abonnement liker jeg bedre enn å måtte betale 100 kroner for en lading som man må som drop-in-kunde hos Grønn Kontakt eller Ishavsveien..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Rio

Tja - Statoil/Fortum-modellen blir ganske dyr midtvinters, når det tar halvannen time å "hurtiglade" iskalde batterier....
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kent

Sitat fra: Rio på søndag 24. august 2014, klokken 11:12
Tja - Statoil/Fortum-modellen blir ganske dyr midtvinters, når det tar halvannen time å "hurtiglade" iskalde batterier....

Nå er vel ikke de 100,-/30min særlig billig når man må lade halvanna time heller  da.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Rio

Sitat fra: Kent på søndag 24. august 2014, klokken 12:04
Sitat fra: Rio på søndag 24. august 2014, klokken 11:12
Tja - Statoil/Fortum-modellen blir ganske dyr midtvinters, når det tar halvannen time å "hurtiglade" iskalde batterier....

Nå er vel ikke de 100,-/30min særlig billig når man må lade halvanna time heller  da.

Nei, men det er prismodeller hvor man betaler per lading.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

E_S

Enkelt og greit:

Ishavsveien/Grønn kontakt:
* For 100,- kan jeg hurtiglade en gang.
* For 100,- kan jeg kjøpe 7 liter diesel.
* For 7 liter diesel kan jeg med en moderne dieselbil kjøre 15-16 mil.
* Jeg kommer ikke 16 mil på en hurtiglading.
* Jeg velger da mest sannsynlig å kjøre fossilbilen, spesielt vinterstid.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA