Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

mihkku

For meg virker det som at alle som har hatt problemer har fått disse adressert av Møller, og det er jo bare flott og viser til god velvilje hos importør:)

hottentott33

Sitat fra: mihkku på mandag 29. juni 2015, klokken 00:46
For meg virker det som at alle som har hatt problemer har fått disse adressert av Møller, og det er jo bare flott og viser til god velvilje hos importør:)

Støttes, alle ganger jeg har vært innom med et eller annet, så har jeg alltid fått låne bil og alt har blitt fikset på en profesjonell måte.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Madsern

Hei

Har en e-golf, 3uker gammel med en veldig dårlig start.
Hørte en ulyd bak venstre,så når den skulle leveres inn for dette, på tur til verksted så startet det å blinke i display at " elektrofeil ! " stopp bilen. gjorde dette å startet å da sto det safe i skjermen =S
tillegg var det feil på acc på bilen.. mye trøbel på kort tid. De fikk ordnet dette. men nå sitter jeg igjen med ulyden å verkstedet klarer ikke å finne ut hva dette er, noen som har noe lignende ? høres ut som det er noe galt med opphenge bak, hører det godt ved litt ugjevn vei.
verkstedet prøvde først å si dette var en vanlig lyd, men det syns jeg blir for rart. har dere den ? kun venstre bak.
skal sies at verkstedet har stått på å vært dyktige og medgjørelig, men litt kjedelig situasjon å komme i da vi byttet ut den andre bilen for å slippe å dra på verksted å nå har vi vært på verksted 5ganger siden vi fikk den.

eyolf

Det er bare å ta en ny tur på verksted..... Og be de snakke med møller om hvordan de skal skifte støtdempere (samme feil på min). Det som overrasker meg er at de påstår dette er en vanlig lyd selv om dette er en kjent svakhet på golf7 og A3 

Råde

Ulyden er et veldig kjent problem på mk7 golf. Ikke alle har problemet, men mange. Les litt på utenlandske fora. Noen får utbedret med å bytte støtdempere med vekslende hell. Jeg har tatt meg ei pille og prøver iherdig litt kognitiv terapi på meg selv for å kriseminimere. Jeg velger mine kamper...

Det hjelper godt å ha Dynaudio. Da kan jeg overdøve spetakkelet der bakfra (det er ikke så ille, men). Tilgjengjeld hører jeg knitring, så det er ikke så lett ;)

Tips: skru veldig høyt opp til vinteren med vaskebrett på veien.
e-Golf | X75D

np

Keyless - Låse bilen ved å trykke på håndtaket når jeg forlater bilen fungerte kun første dagen...

Ellers er Car-Net bare sånn passe, vel som forventet. Får med seg kjøredata, men batteristatus er bare tull. Sier jeg lader når jeg ikke lader, og motsatt. e-range stemmer kun av og til.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

knutht

AC fungerer dårlig, og har fått merke det nå når varmen kom. Ringte Møller i dag og ble fortalt at de var kjent med problemet. Bilen hadde en sw oppdatering på varmepumpen for en tid tilbake, og denne slo visst ut klimaanlegget. Skal inn på ny sw oppdatering i August.

Dexter

Hatt bilen 3 dager og gått over å sjekka. Ingen skjeve deler eller ulyder.

Men car-net er bare søppel.

Får sjelden kontakt. Aldri riktig info om lading. Påstår kabelen ikke er koblet i osv osv.

egbertnor

Min e-golf har en noen mangler, hovedsakelig i software.
-Mangler valg til å sette en maks lade grense
-Mangler ladestasjoner (skal lese en annen tråd om dette)
-Regnsensor er feilmontert
-Søvnmåler reagerer ikke i det hele tatt, jeg mener når jeg nesten sovner med rattet å den ikke skriker så er det noe som ikke stemmer ;)
-ACC har jeg også merket at den følger etter de som svinger av motorvei

Spørsmål: Er det andre som føler at de må "krangle" med Lane Assist? Kanskje bare meg som ikke er vant til den

egbertnor

Hei

Snakket med forhandler angående øvre ladegrense mangelen. Fikk til svar at det var bare å lade til 100% for VW har sperret av 30%. Så når vi lader til 100% så har vi egentlig ladet til 80% i følge forhandler
Vet dere om dette stemmer?

Råde

Sitat fra: knutht på torsdag 02. juli 2015, klokken 16:28
AC fungerer dårlig, og har fått merke det nå når varmen kom. Ringte Møller i dag og ble fortalt at de var kjent med problemet. Bilen hadde en sw oppdatering på varmepumpen for en tid tilbake, og denne slo visst ut klimaanlegget. Skal inn på ny sw oppdatering i August.
August? Nå må du riste de litt... Det er jo i juli du trenger AC!
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: egbertnor på torsdag 02. juli 2015, klokken 19:12
Min e-golf har en noen mangler, hovedsakelig i software.
-Mangler valg til å sette en maks lade grense
-Mangler ladestasjoner (skal lese en annen tråd om dette)
-Regnsensor er feilmontert
-Søvnmåler reagerer ikke i det hele tatt, jeg mener når jeg nesten sovner med rattet å den ikke skriker så er det noe som ikke stemmer ;)
-ACC har jeg også merket at den følger etter de som svinger av motorvei

Spørsmål: Er det andre som føler at de må "krangle" med Lane Assist? Kanskje bare meg som ikke er vant til den
ACC klistrer seg litt til biler som kjører av, men hvis den ikke gjorde det, ville problemet bli at den ikke følger biler i svinger. Dette klistre-problemet var værre på tidligere versjoner.

Lane assistent må krangles med. Sånn er det bare.

Tretthetsvarsling er ikke så effektiv, nei... Har kun slått ut i kø for meg (hvor jeg var lys våken).
e-Golf | X75D

Sponon

Siste dagene har jeg opplevd en forskjell når jeg skal åpne døra forann på sjåførsiden. Må bruke mer makt for å åpne døren. Det er ikke lenger like smooth mekanisme som er på de andre dørene. Virker som "dempingen" har forsvunnet hvis det sier dere noe. Litt vanskelig å forklare. Dette gjelder når jeg skal åpne døra både fra innsiden og utsiden. Sikkert noe som har løsnet? (2 uker gammel e-Golf).

Klarer heller ikke ta rekkevidde-indikatoren helt seriøst. Startet fulladet hjemme med 195km, kjørte ca 5km i 40km/t, og da viste den 205km  ::)
Ellers opplever jeg at rekkevidde indikatoren ikke blir oppdatert fort nok. Er en forsinkelse i systemet. F.eks når jeg har kjørt opp en bakke så kan det ta et par minutter før tapet på rekkevidden har stabilisert seg, samme gjelder på rekuperasjon nedover i bakker. Er dette vanlig?

np

I går var plutselig alle pre-sets av radiostasjoner borte. Fort gjort å sette opp igjen, men irriterende likefullt.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

KristofferStrange

I dag fikk jeg plutselig ikke mulighet til å velge kjøremodus lenger. Når jeg trykker på knappen ved siden av girspaken kommer valgte kjøremodus opp i det lille displayet mellom klokkene i dashen, men ikke på touchskjermen som jeg er vant til. Det går ikke an å veksle mellom de forskjellige modusene, knappen lyser en liten stund før den slukker igjen, men modus er stuck på Standard. Forsøkte å stoppe bilen, ut med nøkkel og det hele, men den vil bare ikke... På forrige tur (2min tidligere) fikk jeg valgt Eco+ på vanlig måte.

Noen andre som har opplevd dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA