Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: gamer73 på fredag 07. august 2015, klokken 07:33
fikk bilen i går....og i dag prøver jeg å lade på jobb. Det er et vanlig støpsel...jeg lukket bil...åpnet ladelokket satt kabel i støpsel i vegg og så satt jeg ladekabel i bilen.....det lyser gult....men aldri grønt? Hva må jeg gjøre? må jeg starte lading med å trykke på noe mer?
Sjekk at det er strøm i kontakten;)

jensjacob

Er du sikker på at der har været strøm i stikket på dit arbejde ?

Dumt spørgsmål , sorry, men jeg kom engang det medfølgende ladestik i bilen uden det var forbundet til en stikkontakt (af andre årsager) - Det bevirkede så vidt jeg husker at den lyste gult.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

gamer73

stemmer folkens:) Det var ikke strøm hehe. snakket med vakten hehe:)

Og mens jeg allerede var der nede leste jeg også instruksjonsboken..og som dere sier..gul = ikke strøm;)

Roy Bendiksen

Får ikke ladet egolfen opp til mer en 145 km hjemme på mitt 16A anlegg i garasjen, dette selv om den står på lading 14-15 timer....er dette normalt?

SteinarSun

Sitat fra: Roy Bendiksen på fredag 20. november 2015, klokken 13:29
Får ikke ladet egolfen opp til mer en 145 km hjemme på mitt 16A anlegg i garasjen, dette selv om den står på lading 14-15 timer....er dette normalt?
Aktuell kjørelengde kalkuleres på tidligere forbruk og utetemperatur.
Hvis du ser på snittforbruket ditt, og dette ligger på 15-20kWh/100km, så stemmer vel det bra med 145km med "full tank"
Sommerstid står det gjerne 200km avhengig av hva du faktisk bruker når du kjører.
Ser at min bil har 137km rekkevidde med nyoppladet batteri akkurat nå, snittforbruker ligger på 20.2kWh/1ookm
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

tutti

Reelt forbruk også er feil på bilens målinger (etter turens slutt). Jeg har regnet ut 17% merforbruk ved bruk av strømmåler. Rekkevidden er dermed også i mine øyne 17% mindre selv på bilens mest nøkterne estimering.

Rio

Sitat fra: tutti på fredag 20. november 2015, klokken 14:14
Reelt forbruk også er feil på bilens målinger (etter turens slutt). Jeg har regnet ut 17% merforbruk ved bruk av strømmåler. Rekkevidden er dermed også i mine øyne 17% mindre selv på bilens mest nøkterne estimering.

1) En strømmåler er ikke nødvendigvis spesielt nøyaktig, og avhenger gjerne av hvordan lasten oppfører seg.

2) Det du måler er uansett strøm som går til laderen. Ut av det skal laderen ha sin del, batterilading (kjemisk) er neppe 100% effektivt, og strøm forbrukes når cellene balanseres (fordi effekt går tapt i bypass-motstandene).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ohm

eGolf går ca 10 mil om vinteren ved litt småkjøring og normal bruk av varme. Det går an å kjøre lenger, rekken min er 16 mil, men da er det elbiløkonomisk kjøring uten varme og med egg mellom foten og "gass"pedalen.

Ingen grunn til å overdrive rekkevidde. De 3 siste milene er jo med mindre komfort, siste mila helt uten varme.

Mulig jeg er for streng nå, men dette er i alle fall min erfaring.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

HelectriC

Sitat fra: Ohm på fredag 20. november 2015, klokken 18:53
eGolf går ca 10 mil om vinteren ved litt småkjøring og normal bruk av varme. Det går an å kjøre lenger, rekken min er 16 mil, men da er det elbiløkonomisk kjøring uten varme og med egg mellom foten og "gass"pedalen.

Ingen grunn til å overdrive rekkevidde. De 3 siste milene er jo med mindre komfort, siste mila helt uten varme.

Mulig jeg er for streng nå, men dette er i alle fall min erfaring.

Ser du ikke har VP, jeg tenker det gjør en del forskjell spesielt vintertid. Kjører med 18" både sommer og vinter og har aldri hatt så lite som 10mil rekkevidde. Ligger normalt på ca 16 sommer og 13-14 vinter. Normal kjøring uten rekuperering og Comfort mode.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Sitat fra: HelectriC på fredag 20. november 2015, klokken 22:40
Sitat fra: Ohm på fredag 20. november 2015, klokken 18:53
eGolf går ca 10 mil om vinteren ved litt småkjøring og normal bruk av varme. Det går an å kjøre lenger, rekken min er 16 mil, men da er det elbiløkonomisk kjøring uten varme og med egg mellom foten og "gass"pedalen.

Ingen grunn til å overdrive rekkevidde. De 3 siste milene er jo med mindre komfort, siste mila helt uten varme.

Mulig jeg er for streng nå, men dette er i alle fall min erfaring.

Ser du ikke har VP, jeg tenker det gjør en del forskjell spesielt vintertid. Kjører med 18" både sommer og vinter og har aldri hatt så lite som 10mil rekkevidde. Ligger normalt på ca 16 sommer og 13-14 vinter. Normal kjøring uten rekuperering og Comfort mode.
Ohmegutten har gitt fingern til hele varmepumpa og installert bensinvarmer. Den judasen :)
e-Golf | X75D

Ohm

Sant nok, er egolf uten vp jeg mener. Stor forskjell på småkjøring og langtur. Med dieselvarmer klarer jeg fint 16 mil, selv med bare småkjøring.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

urabus

Varmeapparat: ubrukelig i ECO modus.
Møller har sjekket opp og mener det virker som det skal.
Får lunk en stund så kaldere og kaldere.
I normal modus er ting bedre men da er rekkevidde halvert....
Innstilling: klima profil sterk, i normal og ECO mode.

Etter siste oppdatering mistet jeg 25 km i rekkevidde....  Bilen var generelt sett grei også i fjor vinter, men i år er det horribelt.



torgrand

Helt enig med deg urabus. Nå har jeg montert dieselvarmer, så jeg bruker ingen strøm på selve varmen. Men selv om vannet som sirkulerer er varmt får jeg nesten ikke bilen varm i eco modus. Setter jeg den i eco+ eller normal blir det varmt....
Jeg hadde bilen på 30.000 service i går, og de sa det var ingen software oppdatering for varmen tilgjengelig på min bil.
Jeg hadde nok helst kjørt i eco for å få en mindre aggressiv acc, men nå går det nesten bare i eco+ eller normal for min del.

tutti

Jeg hadde problemer med å åpne ladeluken etter lengre tur i endel minusgrader. Først når jeg hadde tint opp bilen i en oppvarmet garasje løsnet låsen. Bilen var tør så det var ikke is eller snø som var problemet.

ea

Fikk "Feil: elektrosystem. Stopp" sammen med en 4-5 oransje feilmeldinger i dag. Befant meg i bunnen av en undersjøisk tunell og det var bom stopp. Nå er bilen på møller og jeg hjemme i stua. Noen som vet hva dette kan dreie seg om og hva jeg har i vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA