Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av AndesiteSilver_i3, lørdag 16. august 2014, klokken 06:26

« forrige - neste »

Olemann


Takk for feedback.  Ja, det er ikke innsiden som er skitten, får la det stå på over vinteren og se om det slites ned, og ev. prøve vaske alt vekk til våren. Brukte sirkel og ikke rette linjer, så der lærte jeg noe og...
Ellers enig i at dette ikke løser regnsensorproblemet, men ruta trenger mindre vask, så sånn sett nyttig.

Mvh Ole

Sitat fra: Klykken på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 13:36
Sitat fra: Olemann på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 12:25

Har nettopp testet dette på dieseldyret (nesten ny bil) med Gtechniq G5 og G4. Men; det er blitt en slags hinne som synes ved lav sol.  Hva kan jeg ha gjort galt og må jeg rense på nytt, bare vaske på nytt eller bare legge på forsegling på nytt?

G4 er en rens/polish til ruten og skal brukes først. Den inneholder bl.a. litt slipemidler. Vær nøye og fjern alle produktrester av dette før du legger G5. Gjerne med en flytende glassrens hvis du har det for hånden. Ikke alltid jeg bruker det, uten at det har gjort noe verre.

En svak hinne vil det imidlertid alltid bli i spesielle lysvinkler etter G5 (og de fleste andre forseglingene), da det fysisk ligger på glasset i et svært tynt lag. Men det skal ikke være veldig synlig hvis alt er gjort "etter boken"! Det er derfor man legger det i rette linjer for at det skal bli minst mulig synlig bl.a..

Er ikke alle rester og overskuddsprodukt fjernet, og at produktet er lagt i sirkelbevegelser, har jeg opplevd å få en ganske synlig hinne. Er det morgendugg vil du fort kunne se hvor du har vært unøyaktig, bl.a.. Dugget legger seg i samme formasjon som produktet er lagt, spesielt hvis det er rester igjen.

Men du er sikker på at det ikke er innsiden som er skitten?

ganton

#31
Sitat fra: Håkon T på tirsdag 05. august 2014, klokken 14:10
Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 01. august 2014, klokken 12:28

Jeg må til stadighet justere opp/ned på "følsomheten" på sensoren for å i det hele tatt å få den til å reagere selv om jeg lar den stå på max.
Men så til tider er den så følsom at jeg må stille ned litt.
Så må jeg noen ganger slå av/på regnsensor osv osv.

I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(

Har samme problem. Har tatt opp dette med Bilia, men de har ikke noen løsning.

Ser her at man på 2015 visstnok har byttet sensoren (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10978.msg239983.html#msg239983)

Så da må det vel finnes en løsning. Ville foretrukket å IKKE ha regnsensor og heller kunne stille inn intervall manuelt enn slik det er nå.

Når jeg velger å skru på visker-intervall betyr det at jeg vil at nettopp: viskerne skal gå på intervall  og IKKE NÅR BILEN SELV FINNER DET FOR GODT (som er nummeret inntil random) !!!! Ender som regel med å sitte å trigge viskerne manuelt når det begynner å bli trafikkfarlig dårlig sikt, selvom auto står til maks intervall.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA