Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 7.4kW (32A) ladestasjon i byggesett til kr. 3950,-

Startet av AndesiteSilver_i3, lørdag 16. august 2014, klokken 06:26

« forrige - neste »

AndesiteSilver_i3

Er dere fornøyd med måten regnsensoren virker på?

Jeg må til stadighet justere opp/ned på "følsomheten" på sensoren for å i det hele tatt å få den til å reagere selv om jeg lar den stå på max.
Men så til tider er den så følsom at jeg må stille ned litt.
Så må jeg noen ganger slå av/på regnsensor osv osv.

Nei, det må være noe som ikke helt funker som det skal her på min bil.

Noen som opplever det samme? Eller funker det fint til dere?
(Kanskje dere ennå ikke har fått kjørt i regnvær..? )

I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

marovic

Jeg synes regnsensoren fungerer bra, men det har ikke vært mange gangene den har blitt brukt etter at jeg fikk bilen  8)

Jeg er mer skuffet over selve viskerne. Hos meg drar med seg en del av vannet som ligger langs siden av ruten innover igjen, ca 10 cm inn på ruten.

pberg

Vanligvis kan du teste regnsensorer med å ta på ruta over den med en våt finger. Da skal den normalt viske.

Ser også det med at viskerene drar vann inn på ruta igjen. Kan være litt irriterende i tett regn.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Klykken

Sitat fra: marovic på fredag 01. august 2014, klokken 13:17
Jeg synes regnsensoren fungerer bra, men det har ikke vært mange gangene den har blitt brukt etter at jeg fikk bilen  8)

Jeg er mer skuffet over selve viskerne. Hos meg drar med seg en del av vannet som ligger langs siden av ruten innover igjen, ca 10 cm inn på ruten.
Samme her. Vann langt inover ruta på returen! Nesten trafikkfarlig. Skal prøve med ruteforsegling (gtechniq g5) for å se om det blir bedre.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_730

Jepp, under mye regn, drar vindusviskeren vann innover ruta igjen. Ikke bra! BMW: Dette må dere finne en fix for. Spoilere? Avvisere?

Terondo

Har også merket meg at de drar inn igjen vann, men ikke noe jeg blir plaget av, og jeg bor i Bergen. Jeg er ikke helt fornøyd med sensoren, og synes den var langt bedre da den var ny, evt. før bilens software ble oppgradert. Er den adaptiv, lærer den av noe?
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Snart-i3

Viskerene kan også brukes som vanlig intervall, sjekk instruksjonsboka.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

02jan

Jeg kan bruke visker manuelt , som på gamle bilen. Liker auto funksjonen. Fikk prøvd idag i moderat kraftig regn - standard innstillingen på auto fungerte bra (0). -1 litt for grov, mens 1 litt for sensiti etter min smak.

Viskerne fungerer godt , tatt i betraktning på at ruten er meget stor.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

esselt

Hos meg har regnsensor fungert prikkfritt fra første dag, dog skal det sies at de første 3 mnd så var ikke viskerne i bruk på grunn av ruteforsegling som sørget for at vannet prellet av. Forseglingen har begynt å slippe litt nå så regnsensor er i bruk i lave hastigheter og fungerer helt fint.

Har også merket at den drar med seg litt vann på returen, men ikke så mye at det har plaget meg. Anbefaler å bruke en forsegling så slipper man bruke viskere, også i ganske kraftig nedbør.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Håkon T

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 01. august 2014, klokken 12:28

Jeg må til stadighet justere opp/ned på "følsomheten" på sensoren for å i det hele tatt å få den til å reagere selv om jeg lar den stå på max.
Men så til tider er den så følsom at jeg må stille ned litt.
Så må jeg noen ganger slå av/på regnsensor osv osv.

I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(

Har samme problem. Har tatt opp dette med Bilia, men de har ikke noen løsning.
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

BOStrand

Sitat fra: Håkon T på tirsdag 05. august 2014, klokken 14:10
Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 01. august 2014, klokken 12:28

Jeg må til stadighet justere opp/ned på "følsomheten" på sensoren for å i det hele tatt å få den til å reagere selv om jeg lar den stå på max.
Men så til tider er den så følsom at jeg må stille ned litt.
Så må jeg noen ganger slå av/på regnsensor osv osv.

I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(

Har samme problem. Har tatt opp dette med Bilia, men de har ikke noen løsning.

Samme her - ikke bra.

AndesiteSilver_i3

Kanskje kommer det noen fix her gjennom den programvareoppdateringen som er varslet (august/sept.) ang AC-anlegget som har feilet.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

i3_X5_730

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 01. august 2014, klokken 12:28
I og med at det er regnsensor så finnes det ikke noe valg for "vanlig intervall" så da blir det til at jeg må sitte å dippe hendelen ned for hver gang jeg ønsker et slag med viskerne.  :-(

Nei, det må du ikke! Du kan tvangskjøre viskerene manuellt i vanlig intervall.

Sirka

Jeg registrerte noe pussig i dag; kjørte noen kilometer i lett regn og med en del stopp. Når jeg sto stille økte frekvensen på viskerne og de visket selv om ruten nesten var tørr. Når jeg kjørte, derimot, gikk det lang tid mellom hvert drag, såpass lenge at sikten ble skikkelig dårlig. Hvis jeg da vippet bryteren for følsomhet ned et hakk og opp igjen, "våknet" systemet. Men det er da ikke mening i at bilen visker sjeldnere når man er i fart? Omvendt av andre biler jeg har kjørt, i hvert fall ...
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

AndesiteSilver_i3

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her:
"Du kan tvangskjøre viskerene manuellt i vanlig intervall. "

Jeg har jo ikke noe mulighet for intervall.
Jeg har ett knepp opp (lav hastighet) og to knepp opp (høy hastighet) samt trykk-inn som gir regnsensor.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA