Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En nær døden opplevelse!

Startet av Ompakim, søndag 10. august 2014, klokken 19:31

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: nilskt på torsdag 15. januar 2015, klokken 07:20
Sitat fra: Ohm på tirsdag 02. desember 2014, klokken 09:33
(...)
Jeg har skrudd av lading på tidsuret, slik at den bare varmer til avreisetidspunket. Dette medfører at når jeg setter i ladekabelen, så begynner den å lade med en dag.
(...)

Hei Ohm,

Beklager å dra opp denne tråden igjen, men har et spørsmål;
Hvordan og hvor stiller du inn akkurat dette? Jeg tenker også at dette vil være lurt da jeg gjerne vil at bilen skal være fulladet slik at den er klar om jeg mot formodning vil ut før tenkt avreisetidspunkt.

Men jeg forstår ikke helt i hvilken meny og hvordan dette settes opp.
Det er i menyen på forsiden når du feks står i "car" menyen. Da er det 3 valg nederst til venstre på skjermen. Velg e-styring (valget til høyre av de tre) Der kan du velge grunninstillinger og trykke deg inn i undermenyer med > direkte på skjermen. Du vil under tidsinnstillingene kunne velge lading eller varme eller begge deler. PÅ symbolet ved siden av valgt tidsstyring, ser du om det står en kontakt og et varmesymbol. Kan se om jeg kan ta noen bilder å vise deg:)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

nilskt

Toppen!

Jeg fant det. Visste ikke at man bare kunne velge lading eller bare varme. Dette er jo kjempebra!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Ohm

Sitat fra: nilskt på fredag 16. januar 2015, klokken 11:36
Toppen!

Jeg fant det. Visste ikke at man bare kunne velge lading eller bare varme. Dette er jo kjempebra!
Bra. Jeg har varme hver dag, men lader full hver gang jeg setter i kontakten. Ikke varme i helgen da, ingen vits å sløse strøm.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

toma

#48
Hei
Er lykkelig eier av en e-golf, som jeg har hatt i 3 uker. Problemet mitt er at den ikke lader hjemme. Etter mye måling på nettet fant jeg ut at det var varmepumpen i huset som støyet. Prøvd med filter og da ble det mye bedre. Uten at jeg tør stole helt på det. Har stoppet en gang etterpå. Løsningen ble skilletrafo. Er det andre som har hatt dette problemet? Mener laderen må tåle litt rippel. Må resette laderen etter at den har sluttet å lade.

nilskt

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

toma


S-max

Eg har schneider sin ladestasjon levert samen med bil. To morgonar har denne stått å blinka rødt. Fungerer normalt når eg tar strømmen til ladaren.
Andre som har hatt dette problemet?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

egolfxxx

Sitat fra: toma på søndag 08. mars 2015, klokken 17:50
Hei
Er lykkelig eier av en e-golf, som jeg har hatt i 3 uker. Problemet mitt er at den ikke lader hjemme. Etter mye måling på nettet fant jeg ut at det var varmepumpen i huset som støyet. Prøvd med filter og da ble det mye bedre. Uten at jeg tør stole helt på det. Har stoppet en gang etterpå. Løsningen ble skilletrafo. Er det andre som har hatt dette problemet? Mener laderen må tåle litt rippel. Må resette laderen etter at den har sluttet å lade.

Tenker du generelt varmepumpe tilkoblet i husets nett eller er det på samme kurs som du lader fra?
Har også det problemet at kladden går i feil å må resettes i løpet av ladeprosessen(har ikke prøvd kladden utenfor hjemmet), skal sies at dette er første uke vi har bilen :P. Skal prøve å slå av pumpa ei natt å se hvordan det ser ut da.

Trondemannen

kunne du forklart hvordan du resetter laderen? Jeg opplever nå problemer med at lading stopper kort tid etter den er koblet til, men siden bilen er bruktimportert, er manual på Tysk. Jeg klarer ikke å finne ut hvordan lade kladden resettes...

Råde

Trykke inn 0 og 1 samtidig og holde noen sekunder.
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: Trondemannen på søndag 19. april 2015, klokken 22:29
kunne du forklart hvordan du resetter laderen?
Sitat fra: Råde på søndag 19. april 2015, klokken 22:59
Trykke inn 0 og 1 samtidig og holde noen sekunder.

Nei, det er feil !  Riktig reset prosedyre er først 0, høre klikk, og så 1 igjen.

Mulig du er så (u)heldig med den prosedyre at du faktisk får resatt. Men å holde 0 og 1 samtisdig er prosedyren for å komme inn i modusen for å justere strømstyrken på kladden.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Vi må resette for omtrent hver opplading og har fått beskjed om å trykke og holde begge knappene inne til det sier klikk.

Fungerer hver gang, men burde ikke være nødvendig. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. april 2015, klokken 05:47
Vi må resette for omtrent hver opplading og har fått beskjed om å trykke og holde begge knappene inne til det sier klikk.
Fungerer hver gang, men burde ikke være nødvendig.
I følge både instuksjonsbok og Møller Ryen så er det "Slå av (0) - og så slå på (1)" som er restet prosedyre.
Å holde begge knappene inne (som altså er for å stille strømmen) slår jo også av strømmen i kladden så det blir vel en slags reset det og.
Prøv riktig reset, så tror jeg du iallefall kan lade normalt et par tre ganger før neste gang det feiler.

Men løsning på problemet:
Firmabilen vår hadde det problemet, men etter at jeg påpekte for Møller at det ikke var samme problem når jeg brukte min egen nyere kladd på firmabilen i samme stikkontakt, så fikk vi ny kladd og den fungerer helt fint.  Jeg tror de har gjort noen SW forbedringer i kladden på høsten 2014.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

mihkku

Har problemer med at ladekladdeb går i rødt når jeg lader på to forskjellige punkter her i Gudbrandsdalen, ellers fungerer alt helt fint. Snåle saker. Har prøvd både 10A og 16A uttak

DagS

Går i rødt ved tre stolper på Skøyen. I dag var det en e-up på samme stolpe med en annen type kladd enn min, men det blinket rødt på den også. Har prøvd å stille strømmen uten at det hjalp. Hjemme er det ingen problem.
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA