Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think har økonomiske problemer (igjen)

Startet av El rayo, fredag 09. januar 2009, klokken 16:53

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: El rayo på torsdag 11. februar 2010, klokken 16:27
Garasjen er to etasjer under bakken og temperaturen er 17 - 19 grader året rundt, så jeg har ingen unnskyldning bortsett fra at det er et lite stykke bort dit.

ÅÅÅÅ du er heldig ;D Du har ikke plass til en til i garsjen din? Jeg betaler gjerne en god del for litt varme.
Tiden flyr og vinteren i år er kald :-\
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

#76
Sitat fra: 2EL på lørdag 13. februar 2010, klokken 12:04
Du har ikke plass til en til i garsjen din?
PM sendt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Nå er fossilmotoren tatt ut og ligger pent bak bilen. Blogg er oppdatert, se http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

morten

Har du noen tanker eller ideer om hvordan å få den godkjent?   Jeg lurer på om det skulle være enklere å konvertere en bil bygget før 1971, da det var andre regler for generell godkjenning da.   

Jeg har en '92 Chevrolet Blazer som var konvertert i California av et firma der.  Den ble godkjent uten store problemer da den ble importert (ikke av meg).    Den var ikke fabrikkonvertert, så jeg er usikker om hvordan den ble godkjent.     

1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

El rayo

#79
Ja, svarer deg i tråden http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=593.0 , Morten.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#80
Det må bli hekkmotor istedet for midtmotor fordi det ikke er plass nok til motoren mellom støtdemperne når jeg velger å beholde begge drivakslene like lange slik som originalt. Hele motoren er montert på ene siden av differensialen og tverrstilt (for de som ikke har sett et vanlig elmotor/diff-oppsett) og det er ikke plass nok på grunn av ene støtdemperen.

Tenker litt på kjølesystemet; i Ginetta'n blir det bare motoren og motorstyringa som er vannkjølt fordi jeg skal bruke en effektiv DC/DC converter som nesten ikke trenger kjøling og litium batteri.

Har fundert lenge på det Arne Magnus skrev her:
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 08. desember 2009, klokken 22:56
Hadde pumpa på A266 sittet andre veien ville det gått så mye bedre. Da ville utløpet være øverst, ikke som i dag der utløpet er nederst. Slik det er i dag vil luft bli fanget inne i pumpa, og vanskelig å få ut.

AM
Benyttet sjansen til å gjøre en useriøs test da jeg byttet vannpumpe på Th!nk i går. Vannpumpa er montert slik i Th!nk at utløpet er på undersiden av "sneglehuset".

Vannpumpa suger ikke luft selv når pumpa er plassert lavere enn vannflaten. Derfor er det viktig at pumpa er plassert lavt i kretsen slik som i Th!nk og at vannet kan renne fritt fra ekspansjonstanken til pumpa. Kommer til å montere vannpumpa med utløpet på oversiden i GinELla.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Fikk tak i en brukt HV-boks/kontaktorboks i dag som skal være i orden og går en spennde påske i møte. Ganske sikker på at dette er delen som får Th!nk-drivverket til å fungere separat. En defekt BMS vil også bli inspisert og forsøkt reparert. Trenger BMS for å lese ut alle parametere med nikometeret.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rav4_EV

Du kan få en Think "bms" av meg Tom-Roy.
Har demontert mange i forbindelse med ombygging til li-ion.
(Ellers bruker jeg dem til "stoppklosser" i garasjen slik at ikke bilene triller. Solid alubox!)

Forøvrig var en elektrisk prototype av en ny Ginetta i Finansavisen motor, sist lørdag.


AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El rayo

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 31. mars 2010, klokken 21:32
Forøvrig var en elektrisk prototype av en ny Ginetta i Finansavisen motor, sist lørdag.


AM
Hvis det er G50EV det er snakk om så ble det prosjektet avsluttet etter at søknad om statsstøtte ble blankt avslått, én prototype med Zebra batteri ble bygget. G50 fossil er også skrinlagt som følge av finanskrisen og en mindre, billigere G40 satt i produksjon etter det jeg har lest.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Fikk ikke gjort noe med "GinELla" i dag for strømmen var borte i garasjen. I stedet tok jeg ut laderen av "El Rayo" for 10 års ettersyn; det begynner å nærme seg tid for det. Fint å stå ute og skru i dag. Skal også oppgradere laderen slik at den tåler 16A lading hvis det er den gamle typen lader jeg har.

Kanskje jeg ikke monterer laderen i bilen igjen og forlenger ledningene bort til ladeluka i stedet. Da kan jeg bruke samme laderen til begge bilene.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

La den tørke i sola i morra i tilfelle den har litt fukt oppi.  ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Tørt som knusk i laderen, det luktet til og med nytt (ikke brent) da jeg åpnet lokket.

Har den første typen med stikkere (ikke skrudde tilkoblinger). Takket være at andre, mer erfarne Th!nkere advarte mot lading med 16A er det ingen tegn til varmgang ved stikkerne.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ladefabrikken

Har du lest om den nye typen TS cellene som har kommet på markedet?
De har klart å stappe inn 200ah i en gammel 180ah celle størelse. Og påstår at denne cellen har en lade syklus på 5000 ganger 70%DOD
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA