Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kull på vei ned (igjen)

Startet av Anders Landergren, torsdag 31. juli 2014, klokken 11:34

« forrige - neste »

egolfxxx

Sitat fra: hottentott33 på onsdag 15. april 2015, klokken 22:51
Sitat fra: egolfxxx på onsdag 15. april 2015, klokken 20:26

Denne så fet ut! Hvor kan denne evnt. bestilles når den kommer?

Den kan sannsynligvis bestilles her i webshopen til Charge-Amps når den kommer, http://shop.charge-amps.com/ Men som mikkhu sier, det er nok en liten stund til enda før en kan få kjøpt den.

Ellers, så har @electrolux her på forumet Charge-amps kablene til salgs på hans webshop www.elbilhjelpen.no og det er ikke umulig at han får inn Halo når den kommer. Type 2 kommer forhåpentligvis der om ikke lenge  :)

Stive priser på kabler med litt elektronikk i(de uten kladd), men det igjenspeiler vel kvaliteten kanskje...?

Noen som vet prisen på den kladden som følger med e-Golfen?

bno

Tror ikke dette gjelder kvaliteten. Det er slik jeg ser det overprising. Får jo en 4K Sony TV for omtrent samme prisen som en kabel som i all enkelthet er en middels avansert skjøtekabel med noe skarve elektronikk for å kunne overføre noe protokollerte data til laderen i bilen.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

nofuelno

Sitat fra: Grolub på torsdag 16. april 2015, klokken 20:49
Hvorfor ønsker flere å vente på Charge Amps "Ray" type 2? Er den noe bedre enn f.eks EVselect fra elbilhjelpen:
http://elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html ?
Det vil jeg påstå at den er.
Mye enklere med garantien også siden den er produsert i norden.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

bno

Sitat fra: elektrolux på søndag 13. juli 2014, klokken 08:50
Vi er også behjelpelige med utstyr fra Brusa og Designwerk i Sveits. Disse firmaene leverer det ypperste innen DC lading. Nåværende interne prosjekter er integrering av ekstra Brusa lader i Leaf, Think Classic og VW
De interne prosjektene med brusa lader var interessante.  Ksn du si noe mer om disse?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Kent

Sitat fra: nofuelno på torsdag 16. april 2015, klokken 22:50
Det vil jeg påstå at den er.
Mye enklere med garantien også siden den er produsert i norden.

Som forbruker så spiller det absolutt ingen rolle hvor kabelen er produsert.
Så lenge kabelen er kjøpt i Norge forholder man seg til den Norske importøren/selgeren.

Mulig dere som selger ladeutstyr får mindre jobb med garanti med euro-prod kontra Asia, men det er fortsatt ikke er argument for høyere pris for forbrukeren.


Ting stiller seg selvfølgelig annerledes om man kjøper direkte fra produsent.


Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

thomanie

Sitat fra: bno på fredag 17. april 2015, klokken 00:01
Sitat fra: elektrolux på søndag 13. juli 2014, klokken 08:50
Vi er også behjelpelige med utstyr fra Brusa og Designwerk i Sveits. Disse firmaene leverer det ypperste innen DC lading. Nåværende interne prosjekter er integrering av ekstra Brusa lader i Leaf, Think Classic og VW
De interne prosjektene med brusa lader var interessante.  Ksn du si noe mer om disse?
+1

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

elektrolux

TTT, Eller ting tar tid. Vi har 2 Brusa ladere på hyllen og har studert hvordan vi bruker den i Nye Think, men lenger enn det har vi ikke kommet.

Når det gjelder Charge-amps VS EVSelect sliter vi med leveranser fra EVSelect. Til nå har vi blitt lovet leveranser i flere måneder men kun fått 2 kabler med Type 2 pistol.

Vi holdt på å miste forfeste i markedet siden vi ikke kunne levere varer. Med samarbeidsavtale med Charge-amps og Norges beste priser på disse har salget tatt helt av.

For oss betyr avtalen med Charge-Amps at de gir fabrikkgaranti i 5 år, og overlater det vi er best til, nemlig salg og distribusjon til oss. Dette er bedre for oss og bedre for kunden, og gjør og at vi kan holde prisene nede.

Når det gjelder prisene, er disse likevel hinsides for en ladekabel, men lav produksjon og høye innkjøpspriser hølder prisene høye.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

poskare

Er det snakk om Brusa NLG6?
Kan komme med e-Golfen min jeg, god plass foran til den!

elektrolux

NG5. Og når det gjelder VW er vi ikke kommet igang i det hele tatt. Vi bruker NG5 som slave av bilens originale lader, men må vite at strømmen til batteriet blir registrert slik at instrumenetene stemmer med ladetilstanden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Råde

Poskare har et poeng. Tror du NLG6 vil kunne tilpasses VW's biler?
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: elektrolux på mandag 27. april 2015, klokken 20:31

Når det gjelder Charge-amps VS EVSelect sliter vi med leveranser fra EVSelect. Til nå har vi blitt lovet leveranser i flere måneder men kun fått 2 kabler med Type 2 pistol.

Vi holdt på å miste forfeste i markedet siden vi ikke kunne levere varer. Med samarbeidsavtale med Charge-amps og Norges beste priser på disse har salget tatt helt av.

Hvordan ligger du an med charge-amps for type 2 som e-Golf kan bruke? Har du fått pris og ETA for levering? :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

bno

Trekker frem denne igjen. Noen som vrt status her?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hottentott33

Sitat fra: bno på søndag 14. juni 2015, klokken 20:06
Trekker frem denne igjen. Noen som vrt status her?

Hvis det er charge amps du tenker på, så svarte electrolux i en annen tråd at kabelen til e-Golf ikke kommer før i høst og at han håpet prisen ville bli noe ala kabelen til Leaf.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Milk

Vurdere å kjøpe en ekstra portabel ladekabel til min kommende e-Golf. Tenkte da å kjøpe en som kan lade 16A (istedenfor å kjøpe ekstra originallader momsfri). Er det da slik at selv om det står at du kan velge mellom 10 og 16A på ladekabelen, så kan du begrense ladestrømmen til 5A i bilen?

Fint hvis noen har anbefalinger eller erfaringer å dele :), er sikkert kommet flere typer på markedet siden denne tråden ble startet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA