Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kull på vei ned (igjen)

Startet av Anders Landergren, torsdag 31. juli 2014, klokken 11:34

« forrige - neste »

Anders Landergren

Hei

Er det noen som vet om det finnes tredjeparts ladekabler som støtter 16A lading og opp til 3,6KWH?
Kabelen som følger med støtter kun 10A og opp til 2.3KWH og jeg er avhengig og få fullladet bateriet på jobben hvor vi har 16A stikk, for å komme meg hjem (lang reisevei)

Vil det være risikosport og benytte en ladekabel som ikke leveres direkte fra VW?

Hvor 'avansert' er egentlig Bosh laderen? For meg så virker den som kun en 16A sikringsboks;)


Gode råd mottas med takk ;)

Nuvolari

Sitat fra: Anders Landergren på fredag 11. juli 2014, klokken 18:49
Hei

Er det noen som vet om det finnes tredjeparts ladekabler som støtter 16A lading og opp til 3,6KWH?
Kabelen som følger med støtter kun 10A og opp til 2.3KWH og jeg er avhengig og få fullladet bateriet på jobben hvor vi har 16A stikk, for å komme meg hjem (lang reisevei)

Vil det være risikosport og benytte en ladekabel som ikke leveres direkte fra VW?

Hvor 'avansert' er egentlig Bosh laderen? For meg så virker den som kun en 16A sikringsboks;)


Gode råd mottas med takk ;)

Du kan bruke hvilken som helst ladekabel eller ladeboks med type 2 plugg med unntak av Tesla sin umc som er proprietær.

Jeg har kjøpt Kirkebø sitt mobile mainpine kit som er den billigste måten å få 16A lading til en eGolf. Koster 3700,- 
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

haugejan

Har du ein link til kirkebø? Har sett det nemt fleire ganger men har ikkje funne noko info om desse produkta
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

nofuelno

#3
Sitat fra: Anders Landergren på fredag 11. juli 2014, klokken 18:49
Hei

Er det noen som vet om det finnes tredjeparts ladekabler som støtter 16A lading og opp til 3,6KWH?
Kabelen som følger med støtter kun 10A og opp til 2.3KWH og jeg er avhengig og få fullladet bateriet på jobben hvor vi har 16A stikk, for å komme meg hjem (lang reisevei)

Vil det være risikosport og benytte en ladekabel som ikke leveres direkte fra VW?

Hvor 'avansert' er egentlig Bosh laderen? For meg så virker den som kun en 16A sikringsboks;)


Gode råd mottas med takk ;)

Hei, vet det er endel VW-eierer som har kjøpt denne 16A ladeboksen for lading både hjemme og på jobb:
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/-ensto-chago-16a-vegglader#product

PS: medlemmer av elbilforeningen kan trekke fra en rabatt tilsvarende mva på denne og betaler kun 6.800,-

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Nuvolari

Sitat fra: haugejan på fredag 11. juli 2014, klokken 19:34
Har du ein link til kirkebø? Har sett det nemt fleire ganger men har ikkje funne noko info om desse produkta

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14788.0.html
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

shb

Hvorfor ikke Tesla sin  lader?. Plugget den i demobilen. De flytende grønne lysene på umc'en  kom som da den kobles til Teslaen. Bilen lyste grønnt. Fant ikke noe bilde på skjermen  som viste hvor mange A den ladet med. Med det såg likt ut når jeg koblet til veggladeren hos Møller.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

elektrolux

#6
Vi er norsk importør for Ratio i Holland og Evselect i Tsjekkoslovakia, og fører hele spekteret deres av ladeløsninger. I tillegg handler vi direkte fra det jeg tror er Kinas største leverandør av ladekabler og kontakter og tilbyr dette til dem som bygger egne løsninger. Vi har også tett samarbeid med et Tysk firma som spesialiserer seg på skreddersydde løsninger og som for tiden utvikler en IT kompatibel ladekladd for Zoe for oss. Vi er også behjelpelige med utstyr fra Brusa og Designwerk i Sveits. Disse firmaene leverer det ypperste innen DC lading. Nåværende interne prosjekter er integrering av ekstra Brusa lader i Leaf, Think Classic og VW.

Dessverre får ingen klubb rabatt og slikt hos oss, men til gjengjeld betaler alle det jeg håper er markedets rimeligste priser. F.eks semiportabel hjemmeladestasjon til 4900.-

Vår 6-10-16A ladekabel med kladd fungerer meget bra til VW. Koster direkte fra oss 4490.- og utnytter bilens lader maksimalt. Salget av disse ser ut til å ta av sammen med salget av VW biler.

Se noe av utvalget vårt her:  http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html

Her finnes blant annet en ladekabel med kladd og med justerbar ladestyrke 6-10-16A til 4490.-

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Nuvolari

Sitat fra: shb på søndag 13. juli 2014, klokken 08:03
Hvorfor ikke Tesla sin  lader?. Plugget den i demobilen. De flytende grønne lysene på umc'en  kom som da den kobles til Teslaen. Bilen lyste grønnt. Fant ikke noe bilde på skjermen  som viste hvor mange A den ladet med. Med det såg likt ut når jeg koblet til veggladeren hos Møller.

Tesla sin lader funker ikke på e-up ihvertfall. Mulig den fungerer på eGolf.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

EV-Institute

#8
Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatibel med Volkswagen e-Golf og alle andre elbiler. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.

På e-Golf og e-Up kan du bruke panelet inne i bilen til å forandre ladestryken - det er ingen grunn til å kjøpe en ladekabel med variabel ampere.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

mortys

Sitat fra: EV-Institute på søndag 13. juli 2014, klokken 21:59
Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatibel med Volkswagen e-Golf og alle andre elbiler. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.

På e-Golf og e-Up kan du bruke panelet inne i bilen til å forandre ladestryken - det er ingen grunn til å kjøpe en ladekabel med variabel ampere.

Jeg har null peiling når det gjelder lading av elbil, men innser at når golfen skal hentes på førstkommende onsdag er det på tide å ta et lite tak....

Hva vil være forskjellen på en slik ladekabel som du tillbyr kontra 16A bokser som henger på veggen?

EV-Institute

#10
Sitat fra: mortys på mandag 14. juli 2014, klokken 09:42
Hva vil være forskjellen på en slik ladekabel som du tillbyr kontra 16A bokser som henger på veggen?

Ulikheten mellom en 16A veggmontert lader og en 16A ladekabel er først og fremst formgivningen av kontrollboksen. Begge typer ladere har den samme innmaten, men er «innkapslet» på forskjellig måte. Begge lader like raskt, samt gir det samme signalet og den samme strømmen til bilen.

Har du allerede en 16A kurs i garasjen som kan brukes så er det billigere å bruke en ladekabel som enkelt kan plugges rett inn i allerede eksisterende «infrastruktur». Til sammenligning så må en fast installasjon, som veggladere, monteres av godkjent elektriker.

I tillegg så kan 16A-kabelen tas med på tur i bilen hvis det er behov for dette.

Summert så er de viktigste forskjellene den ekstra mobiliteten du har i en ladekabel og prisen du betaler for designet: Ca kr 3.000,- for en 16A ladekabel vs. ca minimum kr 6.500,- for en veggmontert 16A ladestasjon.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

elektrolux

I våre semiportable bokser er det brukt betydelig mer solide rele enn det en finner i en kladd, og så har stasjonen egen sikring med jordfeilvern. Disse komponentene finner en ikke i en ladekabel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ohm

Sitat fra: EV-Institute på søndag 13. juli 2014, klokken 21:59
Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatibel med Volkswagen e-Golf og alle andre elbiler. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.

På e-Golf og e-Up kan du bruke panelet inne i bilen til å forandre ladestryken - det er ingen grunn til å kjøpe en ladekabel med variabel ampere.

Litt dumt spørsmål, men hva heter ladekontakten på e-golf? Jeg har 16 ampers kurs i garasjen, og vil gjerne lande med 16 a isteden for 10a som jeg kan med den som følger bilen. Har du en direkte link til ebn kabel som passer? Jeg har ogpå en 3-fas 32A i garasjen, kan den brukes til noe? Er ikke 400V.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Elmo

Sitat fra: Anders Landergren på fredag 11. juli 2014, klokken 18:49
Er det noen som vet om det finnes tredjeparts ladekabler som støtter 16A lading og opp til 3,6KWH?
Kabelen som følger med støtter kun 10A og opp til 2.3KWH og jeg er avhengig og få fullladet bateriet på jobben hvor vi har 16A stikk, for å komme meg hjem (lang reisevei)

Den kabelen du trenger kan du kjøpe av elbilshop eller elbilhjelpen (samme produkt)
http://elbilshop.no/type2.html
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Justerbar_6-10-16A_portabel_ladeledning_med_kladd (NB: 31323 som har type2 støpsel)

Sitat fra: Anders Landergren på fredag 11. juli 2014, klokken 18:49
Vil det være risikosport og benytte en ladekabel som ikke leveres direkte fra VW?

NEI.
Men jeg ville ikke latt kabelen ligge i bilen når/hvis du er på service hos VW. Du vet aldri hva de kan finne på å påstå.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

torlie

Hva er forskjellen på den fra elbilhjelpen vs denne: http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-mennekes?category_id=5

Dersom man kun skal lade fra vanlig stikk, spiller det noen rolle hvem man velger?
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA