Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Kent

Nå ser det ut som varmepumpe er fjernet som ekstrautstyrsmulighet på konfiguratoren.
Keyless pakken ser også ut til å være fjernet.

Ser ikke ut som de er lagt inn som standardutstyr heller, men litt pussig er det.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Nightblue

Bestilte bil 10.05 - fikk melding fra selger i går om produksjon i uke 44 og levering i uke 48  ;D

elegolf

Mottok følgende tekst fra selger hos Møller i dag:

Siste oppdatering på e-Golf
Av: Martine Behrens Publisert: 23.09.2014 0
4 liker dette
Vi ønsker å dele siste status vedrørende produksjonen av e-Golf med dere. Kvalitetssjekken av introbilene med varmepumpe er nå bestått og produksjonen av biler med varmepumpe ser lovende ut fremover.
Vi har i noen uker ventet på en kvalitetssjekk som skulle gjøres på alle introbilene med varmepumpe produsert i uke 37-40 og fabrikken har i mellomtiden holdt igjen alle disse bilene frem til kvalitetskontrollen ble bestått. Nå har vi fått beskjed om at bilene har bestått kvalitetskontrollen, fabrikken vil derfor frigjøre bilene og sende de til Norge så fort som mulig.
En annen gledelig nyhet er at vi fikk 85 % av produksjonsvolumet i uke 42 (som ble bekreftet og låst i forrige uke) med varmepumpe, den første uken med biler med varmepumpe produsert uten INTRO-status.
Når det gjelder produksjonskvotene med varmepumpe fremover har vi ikke fått bekreftet en konkret andel, men fabrikken estimerer at andelen av produksjonen med varmepumpe vil ligge på 70-100 % i ukene som kommer. Vi vil fortsette med prioriteringslistene våre basert på kontraktsdato når bilene sorteres inn i produksjonen.
Vi har foreløpig fremdeles et produksjonsvolum i år på ca. 3000 biler, men i løpet av de siste ukene ser vi at vi har fått større produksjonskvoter på tidligere uker enn planlagt noe som lover godt for utleveringer i år. Vi har ikke fått endelig produksjonsvolumer for 2015 bekreftet fra fabrikk enda, men vi vil anslå følgende leveringstid på bilene per i dag;
- Biler kontraktert frem til midten av august vil bli produsert i år
- Biler kontraktert fra midten av august og ut september vil bli produsert i 1. kvartal 2015
- Biler kontraktert fra og med oktober anslår vi produksjon i 2. kvartal 2015.
Vi holder dere selvsagt informert så fort vi får tak i mer informasjon fra fabrikken, ønsker dere i mellomtiden lykke til videre med det forrykende salget av elbiler!

Holand

Bestilte 6 august. alt utstyr. krysser fingrene for golf under juletreet!

Ove

"Prioriteringsliste basert på kontraktsdato" Jeg har dato 13/3, og min har ikke fått produksjonsdato enda. Ser flere her med dato etter meg, som har fått bekreftelse. De kan ikke følge det slavisk da.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

afo

Mulig de har holdt tilbake produksjonsinfo i påvente av testene som har blitt utført på introbilene. Jeg fikk iallefall plutselig nå vite at bilen blir produsert om 13 dager :) Kontraktsdato 1.3

poskare

Tydelig at det skjer noe med prod og leveringsdatoer nå ja.. Litt rart at disse datoene ikke virker som er i rekkefølge. Som afo sier bestilt:1.3=prod:14 okt. Ove med bestilt:13.3=prod:ukjent. Min ble bestilt 23.3, prod?, lev: uke49.
Ove, ring å mas på selger, tror det er det eneste som funker...og si at mange andre allerede har fått dato, kanskje han vipper en Mail inn til Møller HK.

mihkku

Bestilte min 31.03 og har fått uke 52, så er jo noe som ikke stemmer.

EV - Driver

Sitat fra: mihkku på torsdag 02. oktober 2014, klokken 02:54
Bestilte min 31.03 og har fått uke 52, så er jo noe som ikke stemmer.
Tror alle er flyttet litt frem i køen.  Ekstra produksjonskapasitet er tildelt i uke 42.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

torlie

Sitat fra: elegolf på onsdag 01. oktober 2014, klokken 18:13
Mottok følgende tekst fra selger hos Møller i dag:

- Biler kontraktert fra og med oktober anslår vi produksjon i 2. kvartal 2015.


Dvs at dersom man bestiller nå har man vel tidligst bil med varmepumpe til 17 mai.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

poskare


Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 02. oktober 2014, klokken 06:18
Sitat fra: mihkku på torsdag 02. oktober 2014, klokken 02:54
Bestilte min 31.03 og har fått uke 52, så er jo noe som ikke stemmer.
Tror alle er flyttet litt frem i køen.  Ekstra produksjonskapasitet er tildelt i uke 42.
Tror ikke det, fikk datoen for levering i går, så tror ikke jeg kommer lenger frem i køen, med mindre de endret det på ettermiddagen i går! :)

elfosilen


Alessandro Volta

Sitat fra: Alessandro Volta på mandag 15. september 2014, klokken 13:23
Sitat fra: nime01 på mandag 15. september 2014, klokken 13:20
Sitat fra: Alessandro Volta på mandag 15. september 2014, klokken 12:35
Jeg skrev under i dag og fikk forventet produskjonsuke 47 i systemet.. Ikke bekreftet før til uka.
9 uker fra signering til produksjon? Det var jo ganske raskt.. levering før jul da. Med eller uten varmepumpe?
Med! Selger stusset litt han også og kommentaren hans var "da må det ha løsnet opp dernede.."  ;D Jeg skal gi en tilbakemelding når uken er bekreftet.. Det kan jo flytte seg vet jeg av erfaring  :-\
.. og nå er det produksjonsuke 12!! Jaja, den som venter.. osv...

Oy!

Fikk nettopp bekreftet produksjon uke 44, og levering uke 46. Jeg bestilte 1 April.

Ove

Sitat fra: poskare på onsdag 01. oktober 2014, klokken 23:30
Tydelig at det skjer noe med prod og leveringsdatoer nå ja.. Litt rart at disse datoene ikke virker som er i rekkefølge. Som afo sier bestilt:1.3=prod:14 okt. Ove med bestilt:13.3=prod:ukjent. Min ble bestilt 23.3, prod?, lev: uke49.
Ove, ring å mas på selger, tror det er det eneste som funker...og si at mange andre allerede har fått dato, kanskje han vipper en Mail inn til Møller HK.

Kanskje jeg ender opp med 2016-modell, hvis jeg maser mer.  :-\
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA