Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Alessandro Volta

Helt fersk på forumet.. HEI!

Jeg fikk leveringsdato en eller annen gang i januar hvis jeg signerer kontrakten nå.. Noe jeg mest sannsynlig gjør :-)

Koster VP ca. 6 000,- og blir den spesifisert under tilbehør? Trodde det var standard nå..?

poskare

Om de sier januar, krev at de gir deg lånebil om de ikke innfrir den datoen. Min er bestilt i mars og siste status var "ute i det blå" som han kalte det...
Ja, det er fortsatt tilleggutstyr....

Alessandro Volta

Sitat fra: poskare på fredag 12. september 2014, klokken 20:23
Om de sier januar, krev at de gir deg lånebil om de ikke innfrir den datoen. Min er bestilt i mars og siste status var "ute i det blå" som han kalte det...
Ja, det er fortsatt tilleggutstyr....
Takk for svar! Jeg er i bilbransjen og har tilgang til bil. Jeg tror ikke selv på levering tidlig januar, men vil på den andre siden ikke vente til februar/mars heller. Da finner jeg en annen bil. e-UP er en mulighet, men ser for meg kona blir mer glad for Golfen  ;D

poskare

Ok, ville bare advare, sånn tilfelle... :) Møller Tønsberg er iallefall veldig forsiktige med å estimere noe leveransedato når man har valgt VP. Heller ikke Møller sentralt vil si noe som helst når jeg har kontaktet de. Nærmeste svar har vært at de startet med produksjon av biler med VP uke 37. Det har også vært MYE større etterspørsel etter VP enn hva VW har trodd...

Alessandro Volta

Sitat fra: poskare på fredag 12. september 2014, klokken 20:36
Ok, ville bare advare, sånn tilfelle... :) Møller Tønsberg er iallefall veldig forsiktige med å estimere noe leveransedato når man har valgt VP. Heller ikke Møller sentralt vil si noe som helst når jeg har kontaktet de. Nærmeste svar har vært at de startet med produksjon av biler med VP uke 37. Det har også vært MYE større etterspørsel etter VP enn hva VW har trodd...
Det var også det jeg hørte gutta fortelle om senest i dag. Stor pågang og usikre leveringstider. Folk strømmer inn å kjøper uansett. Men de mente allikevel alt tydet på levering i januar hvis de bestilte nå, evt. tidlig februar. Får legge inn ordren og så får en se hva som skjer.. De får lett solgt bilen skulle man hoppe fra :) Takk for advarsel :)

Råde

Sitat fra: poskare på fredag 12. september 2014, klokken 20:36
Det har også vært MYE større etterspørsel etter VP enn hva VW har trodd...
Og det er ganske utrolig. Vitner om en dårlig strateg og en dårlig markedsanalyse. Synes det er en del surr, jeg...
e-Golf | X75D

Ove

Fikk beskjed i dag om at VP sannsynlig vis får klarsignal for produksjon i uke 38, og at de 150 (førserie) som allerede har fått bekreftet produksjonsdato kan få ytterligere utsettelse. Sikkert like frustrerende for selgerne også dette.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

lightningii

Høres Lite sannsynlig ut for meg, flere forhandler påstår jo enda at ingen bil med VP er produsert, merkelig synes jeg, nå vet jeg ikke hvem du har "hørt" det fra,
Men jeg velger å tro på status fra fabrikk forran forhandler eller Møller. nå er det sånn at flere her har fått bekreftet at bil med VP er ferdig produsert..min har fått produksjonsdato på førstkommende tirsdag, skal sjekke med min forhandler på onsdag..

Sitat fra: Ove på fredag 12. september 2014, klokken 22:07
Fikk beskjed i dag om at VP sannsynlig vis får klarsignal for produksjon i uke 38, og at de 150 (førserie) som allerede har fått bekreftet produksjonsdato kan få ytterligere utsettelse. Sikkert like frustrerende for selgerne også dette.

Ove

"hørt" var ikke mitt ord, men som jeg skrev så fikk jeg beskjed i dag. Det var fra min selger. Han mente først at ingen hadde fått bekreftet leveringsdato, men når jeg sa at jeg hadde lest at flere har fått dette bekreftet, så ringte han til logistikkpersonen hos Møller sentralt og sjekket. Svaret var som jeg skrev. Selgeren mente at de muligens viste mer konkret om en ukes tid.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Alessandro Volta

Jeg skrev under i dag og fikk forventet produskjonsuke 47 i systemet.. Ikke bekreftet før til uka.

afo

Skrev kontrakt 1. mars i Oslo, la til VP i da de åpnet for det. Ikke fått bekreftet noe som helst.. :-\

Alessandro Volta

Sitat fra: nime01 på mandag 15. september 2014, klokken 13:20
Sitat fra: Alessandro Volta på mandag 15. september 2014, klokken 12:35
Jeg skrev under i dag og fikk forventet produskjonsuke 47 i systemet.. Ikke bekreftet før til uka.
9 uker fra signering til produksjon? Det var jo ganske raskt.. levering før jul da. Med eller uten varmepumpe?
Med! Selger stusset litt han også og kommentaren hans var "da må det ha løsnet opp dernede.."  ;D Jeg skal gi en tilbakemelding når uken er bekreftet.. Det kan jo flytte seg vet jeg av erfaring  :-\

Råde

Hvis det er riktig, så er det veldig bra for deg. Men da skal min forhandler få kjørt seg ettertrykkelig...
e-Golf | X75D

Alessandro Volta

Sitat fra: Råde på mandag 15. september 2014, klokken 15:14
Hvis det er riktig, så er det veldig bra for deg. Men da skal min forhandler få kjørt seg ettertrykkelig...
Hehe..

PrebenNyeng

Sitat fra: Alessandro Volta på mandag 15. september 2014, klokken 12:35

2014?  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA