Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

djdura

Hei.

Jeg snakket med selgeren til min bil om levering og han kunne ikke  si noe om levering, bestilt 12.08., men han sa at de skulle begynne med produksjon av biler med VP denne uken.
Han sa også at det var intro biler først men han var usikker på hvor mange det var.
Men han sa at ca. 8 av 10 biler kommer til Norge så vi får håpe det ikke tar så vannvittig lang tid  ;D
Mvh
djdura, Hokksund

Råde

Sitat fra: afo på mandag 01. september 2014, klokken 13:17
Sitat fra: detektor på mandag 01. september 2014, klokken 12:59
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 01. september 2014, klokken 12:16
Fikk akkurat bekrefta produksjon i uke 40 med estimert levering i uke 43. (Ikke intro-bil og med VP.)

Hei. Når bestilte du?

Det står i signaturen: "E-Golf med VP bestilt 27/2-2014"

Vw-E-Golf: Men hos hvilken forhandler bestilte du? Bestilte selv 2 dager etter deg hos Møller på Skøyen, ikke hørt noe ang. produskjon.. :/ Bestillingsdato har vel ikke så mye å si, siden vi uansett fikk en av bestillingene gjort av forhandler første dag..

Jeg har hørt noe om at det er dato for kontraktsinngåelse som teller. Ikke når ordren ble lagt i systemet.
e-Golf | X75D

lightningii

Tror muligens dette ikke gjelder for intro bilene ihvertfall, min forhandler bestilte ganske mange intro biler av møller så tidlig som mulig. I teori var det  mulig å plukke opp en introbil som var i bestilling hos møller av forhandler på et senere tidspunkt(hvis ikke kunde solgt hos forhandler). Da ville bestillingen i møller systemet være styrende å ikke når forhandler solgte bilen til kunde.

Jeg har hørt noe om at det er dato for kontraktsinngåelse som teller. Ikke når ordren ble lagt i systemet.
[/quote]

EV - Driver

#123
Sitat fra: afo på mandag 01. september 2014, klokken 13:17
Sitat fra: detektor på mandag 01. september 2014, klokken 12:59
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 01. september 2014, klokken 12:16
Fikk akkurat bekrefta produksjon i uke 40 med estimert levering i uke 43. (Ikke intro-bil og med VP.)

Hei. Når bestilte du?


Det står i signaturen: "E-Golf med VP bestilt 27/2-2014"

Vw-E-Golf: Men hos hvilken forhandler bestilte du? Bestilte selv 2 dager etter deg hos Møller på Skøyen, ikke hørt noe ang. produskjon.. :/ Bestillingsdato har vel ikke så mye å si, siden vi uansett fikk en av bestillingene gjort av forhandler første dag..


Bestilte 27/2 i følge kontrakten hos Madsen Bil, i Verdal i Nord-Trøndelag. Dette er ikke nærmeste forhandler for meg som bor rett sør for Trondheim, men ble ikke enig med Møller i Trondheim om mellomlegg mellom ny(e) og gammel bil. Med Madsen bil kom vi raskt til enighet på alle plan og kontrakt ble skrevet på 2x E-Up. Da det ble åpnet for bestilling av E-Golf ble den ene av E-UP'ene "omgjort" til E-Golf.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Puffen

Prøvekjørte bilen i forrige uke.  Har selvfølgelig ikke hørt en dritt fra selgeren på Møller etterpå.  Har store aversjoner mot å handle med den gjengen der.  Tror det skjærer seg denne gangen også.  Har prøvd å kjøpe bil der tidligere også, men det går bare ikke

EV - Driver

Sitat fra: Puffen på mandag 01. september 2014, klokken 18:02
Prøvekjørte bilen i forrige uke.  Har selvfølgelig ikke hørt en dritt fra selgeren på Møller etterpå.  Har store aversjoner mot å handle med den gjengen der.  Tror det skjærer seg denne gangen også.  Har prøvd å kjøpe bil der tidligere også, men det går bare ikke
Du får forsøke en mindre forhandler.  Ofte bedre service der.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Puffen

Det er liksom noe feil når en må mase seg til et tilbud.  Og ting som leveringstid er helt i det blå, og svarene varierer med hvem du spør.  Tyskerne er punktligheten selv, og at de ikke har opplinede produksjonsplaner for det kommende året nekter jeg å tro. 

agj

Er det noen som har hørt noe mer rundt VP testing? Det skulle vel skje noe denne uken, og flere av oss har produksjonsdato neste uke

janomdal

Da er produksjonsuke 40 bekreftet. Bestilte første dag, intro med VP.
Night Blue med brunt skinn.  :)

Moonrise

Vi greide endelig å bestemme oss for å kjøpe en e-golf. La inn en bestilling denne uken med varmepumpe og annet utstyr hos møller. Selger skremte meg med en antatt levering i Mars 2015.  :o

Lang ventetid.
Bestilt:
2015 Mercedes B-klasse electric drive, antatt levering April 2015

Avbestilt:
2015 VW E-golf, Night blue med Marrakech
Med varmepumpe, antatt levering Mars 2015

EV - Driver

Sitat fra: janomdal på onsdag 03. september 2014, klokken 15:58
Da er produksjonsuke 40 bekreftet. Bestilte første dag, intro med VP.
Night Blue med brunt skinn.  :)

Da har vi noe å glede oss til i uke 43!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

EV - Driver

Sitat fra: Moonrise på torsdag 04. september 2014, klokken 08:12
Vi greide endelig å bestemme oss for å kjøpe en e-golf. La inn en bestilling denne uken med varmepumpe og annet utstyr hos møller. Selger skremte meg med en antatt levering i Mars 2015.  :o

Lang ventetid.

Det var vel ikke kortere ventetid uten VP? Fra og med uke 45 skal det være full produksjon av biler med VP. Før denne tid "begrenset tilgang" som det så lyrisk var beskrevet.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

djdura

Hei.

Fant denne siden som er oppdatert den 26. august og er fra USA.

http://volkswagenutah.wordpress.com/2014/08/26/update-on-the-e-golf-release-2014/

Der står det at de skal begynneå selge den fullt utstyrte egolf fra November. Disse bilene er utstyrt med varmepumpe alle sammen.
Så noen vet mer enn andre og vi får bare krysse fingrene for at Norge får flest biler :D
Mvh
djdura, Hokksund

hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

Råde

Sitat fra: djdura på torsdag 04. september 2014, klokken 15:28
Der står det at de skal begynneå selge den fullt utstyrte egolf fra November. Disse bilene er utstyrt med varmepumpe alle sammen.

Jeg synes det er så hylende morsomt å lese følgende (dagens) svar fra møller kundeservice (når VP er standard i andre markeder):

SitatDet er bare å beklage at pågangen på biler med varmepumpe er langt større enn den Volkswagen AG så for seg. Dette betyr at underlevrandør ikke var informert om det store antallet varmepumper som var nødvendig for å dekke etterspørsel.           

Er ikke tilhenger av kraftige uttrykk, i hvert fall ikke offentlig... Men dette ligner bullsh**.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA