Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe

Startet av EV - Driver, tirsdag 22. juli 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

Råde

Er du helt sikker på at danske demobiler har VP?

Hvis så er, oppfordrer jeg ALLE til å spamme møllers mailadresse med krav om en forklaring (markedshenvendelser@moller.no)
e-Golf | X75D

Kent

Sitat fra: Råde på fredag 15. august 2014, klokken 23:22
Er du helt sikker på at danske demobiler har VP?

Hvis så er, oppfordrer jeg ALLE til å spamme møllers mailadresse med krav om en forklaring (markedshenvendelser@moller.no)

Er i allefall en på egolf gruppa på facebook som har kjørt en demobil i danmark med varmepumpe.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Råde

Oppgitt:

Ser mange har fått en produksjonsuke på e-Golf med VP, men leser samtidig et svar som er gitt av VW kundeservice på Facebook:

SitatVolkswagen Norge
https://nb-no.facebook.com/VolkswagenNorge/posts/554251798035630
Hei Halvor. Basert på den nyeste informasjonen som vi nå har fått fra fabrikken er det dessverre store restriksjoner på produksjon av varmepumpe før uke 45. Fra uke 45 skal produksjonen av e-Golf med varmepumpe gå som normalt.
15. august kl. 05:20

Ganske lei av dårlig kommunikasjon...
e-Golf | X75D

lightningii

Restriksjoner er ikke det samme som ingen produksjon..
Heller ikke at det issues med selve pumpen..for meg høres det først og fremst ut som om at leverandøren av VP ikke klarer å produsere/levere nok antall pumper..

Råde

Du har nok rett i det.

Noen uten INTRO som har fått bekreftet produksjon?
e-Golf | X75D

hans.ks

#95
Fikk svar fra VW, synes dette rydder opp i en del og satte litt pris på at selv om det ikke står intro i kjøpekontrakten så vil bilen bli produsert tidligere pga. tidlig bestilling. Kun tiden vil vise når min bil med ventepumpe vil bli levert..  :P

Hei!

Takk for din henvendelse angående levering av din bestilte e-Golf med varmepumpe. Først og fremst vil vi takke for din tålmodighet og berolige deg med at du vil få en flott bil det for tiden er svært stor etterspørsel etter. Som du sier har dessverre informasjonen fra fabrikken vedrørende produksjon og kapasitet på varmepumpe endret seg fra uke til uke etter vi åpnet for dette utstyret. I følge den siste informasjonen som foreligger, starter produksjonen av varmepumpe i uke 37, men med restriksjoner frem til uke 45. Det er korrekt at introbilene produseres først. Våre forhandlere fikk tildelt introbiler basert på størrelse og din forhandler fikk tildelt svært få slike biler. Din bil er allikevel blant bilene som er prioritert og vil bli få tidlig produksjon blant bilene med varmepumpe. Slik det ser ut nå vil din bil høyst sannsynlig bli produsert mellom uke 42 og 45 siden du bestilte tidlig. Som du skjønner får de aller fleste e-Golf med varmepumpe produksjon senere enn uke 45.

Med vennlig hilsen

Produkthenvendelser fra Volkswagen Personbil
E-Golf med ventepumpe.

nilskt

Hans.ks.: mulig du har nevnt det tidligere, men kan du ikke uansett nevne når du bestilte?

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

hans.ks

Sitat fra: nilskt på mandag 18. august 2014, klokken 20:18
Hans.ks.: mulig du har nevnt det tidligere, men kan du ikke uansett nevne når du bestilte?

Samme dagen som det ble åpnet for bestilling, 25. februar.
E-Golf med ventepumpe.

autofil

Hei,

Se siste oppdatering fra Møller sentralt som ankom på mail til meg i dag på etterspørsel:
=====

Hei,
Beklager sen tilbakemelding – men her kommer litt informasjon. Jeg har vært på ferie – og i forrige uke var vi på Arendalsuken for å vise den nye Golf GTE.

Fabrikken informerer om utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe. Basert på den nye informasjonen som vi nå har fått er det satt opp en foreløpig dato for kvalitetssjekk av biler med varmepumpe i uke 36, men det er usikkerhet knyttet til denne informasjonen. Vi vil derfor råde til å ta utgangspunkt i produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med risiko for ytterligere utsettelse.

Beklager at jeg ikke kan gi deg mer presis informasjon – men vi håper selvfølgelig på at situasjonen blir bedre etter kvalitetssjekkene i uke 36. Det er først da vi ser om det blir noen fart i produksjonen. Akkurat nå så ser det ut til at dette går bra, og at produksjonen er i full gang etter det. Men det er som nevnt noe usikkerhet rundt dette.

Ha en fortsatt fin dag!
mvh Petra

EV - Driver

Fikk anslått produksjon av min bil med varmepumpe som ble bestilt 27/2 (ikke intro) uke 42-45 av Rudi Sand som er logistikkoordinator hos importør. Den står ikke bekreftet i ordresystemet enda.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

e-max

Ved bestilling i Danmark I DAG så får du bilen med VP levert om 12 uker (uke 46). Mulig Danskene har bedre kontakt med VW...
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Gordon Retriever

Men hvor stor kvote har VW Danmark sikret seg for levering så raskt? 30 biler? 300? I alle fall ikke 3000. ;)

sap_2000

Bestilte i går (18.08.14) og i kontrakten står det 1. kvartal 2015 og at man gå vederlagsfritt etter det.
Selger virket dog optimistisk på at det kunne bli tidligere om det med VP gikk etter planen.

En annen forhandler jeg var innom vil ikke skrive noe ting.

Interessant at DK kan levere så fort. Det bør jo indikere at VW bør være rimelig sikre på produksjonen??
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Sidewinder

#103
Jeg bestilte med VP i mai.
Var innom forhandler og forhørte meg i går, han sa man ikke måtte
høre på rykter, og at det meget tvilsomt ble levert før 1 kvartal 2015  :-\

Synes hele opplegget er merkelig, tyskerne er jo kjent for å være presise i sine utalelser.
Virker som engod  del forhandlere opererer med sine egene estimater. Vil tro alle sitter på samme
informasjon...?

Råde

Selgerne er nok like tåkelagte som vi er, tror jeg.

Jeg tror vi skal feste lit til innlegget av hans.ks lenger opp, hvor han har fått svar fra Møller. Dette harmonerer med det Vw-E-Golf har hørt direkte fra Rudi Sand.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA