Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

McEL

Sitat fra: birkeland på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:03
Sitat fra: McEL på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:33
Har en Titanium silver (grå) bestillt i midten av september fortsatt ulevert. Aner ikke når den kommer og det gjør heller ikke Skotvedt. Ser nå at mange har fått nettopp en slik bil levert omgående om de bytter til "min" farge. Iflg Kia forhandler Skotvedt får de som har bestilt bil med annen farge mulighet til å bytte farge FØR de som har riktig farge får bilen.   :(

Ja, støtter meg til den. Jeg bestilte også Titanium Silver i september og ennå har ikke min leverandør noen leveringstidspunkt å snakke om. Men akkurat som deg, så har jeg også registrert at andre som har bestilt andre farger, også etter mitt bestillingstidspunkt, får bilen før meg. Om leverandør bare kunne ha forklart meg logikken og tankene bak denne beslutningen, så hadde det kanskje vært litt lettere å svelge.


Slik jeg tolker logikken til KIA så burde vi bestilt bilen senere enn vi gjorde, hos en annen forhandler og i en annen farge. DA ville vi fått Titanium silver (grå) levert nå.

moby666

For ikke mange lapper ekstra får du Soul "i dag" på finn.no. Min erfaring er leveringstiden drar vooooldsomt ut.


Sitat fra: javeltravel på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:36
Hei, alle sammen! Dette er mitt første innlegg i elbilforum, etter å ha lest trådende deres en stund.

Min samboer og jeg prøvekjørte en Kia Soul EV hos Kia Ensjø forrige helg. Vi likte bilen godt, og fikk et tilbud på Exclusive fra en meget hyggelig selger ved samme forhandler. Tilbudet er på 265744, som inkluderer vinterhjul, metallic lakk, ladekabel T1-T2, bagasjeromsmatte i gummi og beskyttelsesfolie til dørhåndtak. Glemte å be om gulvmatter i gummi, men snakket med BOS Asker og Bærum forrige uke og de sa at gummimatter er inkludert som standard på de Kia Soul EV som de selger. Det gjelder vel da også hos Kia Ensjø...?

Anyway, vi snakket med selger per telefon i går og ba ham bestille bilen for oss. Vi skal innom for signering i morgen kveld.

I utgangspunktet ønsket vi Svart/Rød, men denne kan de sannsynligvis ikke levere før nærmere jul, sa han. Vi valgte derfor Titanium Silver, ettersom han garanterte at vi ville få denne senest i løpet av juli, 75% sikkert i løpet av juni, kanskje i løpet av mai.

Spennende. Dette blir mitt første nybil-kjøp. Har en Toyota Prius 2007 fra før, som jeg kjøpte brukt i 2008. Vi beholder Priusen for langkjøring til f.eks familie i Valdres, og vil benytte Soul'en til mest mulig annet (for eksempel levering i barnehage og pendling Asker-Oslo). Gleder meg masse. Jeg er godt fornøyd med å kjøre hybrid, men det var en herlig følelse å kjøre helelektrisk, slippe å høre bensinmotoren kicke inn.

Takk til dere i Elbilforum, som har vært til stor hjelp ved valg av elbil.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

K S

Sitat fra: javeltravel på onsdag 18. mars 2015, klokken 10:36
Hei, alle sammen! Dette er mitt første innlegg i elbilforum, etter å ha lest trådende deres en stund.

Min samboer og jeg prøvekjørte en Kia Soul EV hos Kia Ensjø forrige helg. Vi likte bilen godt, og fikk et tilbud på Exclusive fra en meget hyggelig selger ved samme forhandler. Tilbudet er på 265744, som inkluderer vinterhjul, metallic lakk, ladekabel T1-T2, bagasjeromsmatte i gummi og beskyttelsesfolie til dørhåndtak. Glemte å be om gulvmatter i gummi, men snakket med BOS Asker og Bærum forrige uke og de sa at gummimatter er inkludert som standard på de Kia Soul EV som de selger. Det gjelder vel da også hos Kia Ensjø...?

Anyway, vi snakket med selger per telefon i går og ba ham bestille bilen for oss. Vi skal innom for signering i morgen kveld.

I utgangspunktet ønsket vi Svart/Rød, men denne kan de sannsynligvis ikke levere før nærmere jul, sa han. Vi valgte derfor Titanium Silver, ettersom han garanterte at vi ville få denne senest i løpet av juli, 75% sikkert i løpet av juni, kanskje i løpet av mai.

Spennende. Dette blir mitt første nybil-kjøp. Har en Toyota Prius 2007 fra før, som jeg kjøpte brukt i 2008. Vi beholder Priusen for langkjøring til f.eks familie i Valdres, og vil benytte Soul'en til mest mulig annet (for eksempel levering i barnehage og pendling Asker-Oslo). Gleder meg masse. Jeg er godt fornøyd med å kjøre hybrid, men det var en herlig følelse å kjøre helelektrisk, slippe å høre bensinmotoren kicke inn.

Takk til dere i Elbilforum, som har vært til stor hjelp ved valg av elbil.

Godt valg! Det er vår erfaring. Lykke til :-)

Elbil er topp, på absolutt alle vis, bortsett fra manglende (og enkelte steder for dyre) hurtigladere.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: McEL på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:33
Har en Titanium silver (grå) bestillt i midten av september fortsatt ulevert. Aner ikke når den kommer og det gjør heller ikke Skotvedt. Ser nå at mange har fått nettopp en slik bil levert omgående om de bytter til "min" farge. Iflg Kia forhandler Skotvedt får de som har bestilt bil med annen farge mulighet til å bytte farge FØR de som har riktig farge får bilen.   :(

Hei.

Det stemmer ikke.

Grunnet forsinkelsen, gjør KIA (importør) det som følgende:
De ser på kontraktsdatoene, og har derfor et køsystem med en rettferdig rekkefølge.

Om det ble solgt 300 Soul EV i september, og Norge får 100 av bilene 1.dags registrert i Tyskland, så vil de 100 første av de 300 som skrev kontrakt i september, få tilbud om å bytte til en av disse. Uavhengig av hvilken farge man i utgangspunktet bestilte.

Dvs. at om man har en titanium silver i bestilling, vil man likevel få tilbud om en av disse bilene.

Vi forhandlere får en liste over hvilken kunder vi kan ringe og tilby disse bilene, og er låst til å følge KIA``s leveringsrutiner, nettopp fordi dette skal gjøres på en 100% rettferdig måte.
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

OlavEmil

Høyrest rett ut. Såvidt eg har lagt merke til, er det kun dei som har bestilt andre fargar FØR september som så langt har fått tilbod om tyskarbil. Og det er då ikkje slik at ein skal ha fortrinnsrett på tyskarbilane fordi ein har bestilt grå bil i utgangspunktet.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

stolsvik

Ventelista - er den nasjonal, eller har hver butikk sine egne liste? Vil det mao. være lurt å "shoppe rundt" og høre hvem butikk som har kortest liste?!

Dette begynner å gå på nervene. Kia Sandnes er dårlige på info.

Fei

Alle leverandørene er ræv på informasjon. Det er fordi de ikke vet noe selv. De som gir sikre leveringstid på kia soul, spesielt korte leveringstid er antagelig de værste.


birkeland

Noen som vet når neste bulk med biler kommer til landet?

McEL

Hører fortsatt ingenting fra noen om eller når flere biler kommer til landet.



Bestilt 17. september og kunne få levert før jul, så i januar, senest i februar og nå skriver vi 7. april.

duracell

Bestilte titanium for en uke siden.
Garantert levering av Titianium i august/september (kanskje så tidlig som juni/juli), andre farger i November/Desember.
Bertel O Steen sa de skulle få inn 1500 biler til ca. sommeren 2015.

Med forbehold vel å merke.

Fei

Sitat fra: McEL på tirsdag 07. april 2015, klokken 11:11
Hører fortsatt ingenting fra noen om eller når flere biler kommer til landet.



Bestilt 17. september og kunne få levert før jul, så i januar, senest i februar og nå skriver vi 7. april.

Bestillte ganske nøyaktig en mnd etter deg, en bil som var i bestilling hos BOS fra før. Skulle få bil i april/mai, men er enda ikke produsert. Fått ladeboks da .-)

Mogge

Er så fed-up av den elendige informasjonsflyten til Kia at jeg har mistet helt lyst på bilen. Bestilte i starten av September og får bare svada-svar på mail. Har blitt lovet rask levering hvis jeg bytter farge men hører nada. Er det noen som har vært i kontakt med noen hos BOS avd Kia? Noe telefonnr eller mailadresse?
Dem kan ikke behandle kundene sine på denne måten, dette er helt katastrofalt dårlig.

heidu


K S

Sitat fra: heidu på tirsdag 14. april 2015, klokken 09:17
Stikk innom forhandleren.

Enig. Hadde jeg vært misfornøyd hadde forhandleren fått gjennomgå, hjelper ikke mye å syte her.
Er vel ikke lett å selge elbil i Norge heller når ting tar av og kjøperne er kresne/storforlangende/utålmodige/kjenner sine rettigheter osv heller....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA