Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

heidu

stolsvik

Sitat fra: elbil-1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:51
bestilt for 2 uker siden - leveres i morgen!
Sort/rød.
Gleder meg som en unge!

Jeg finner det rimelig idiotisk å skrive noe såpass "provoserende" uten å forklare hvordan du har klart det - når andre sitter og venter og har fått forklart at det tar 6-7-8-9 måneder fra nå for å få den.

Det blir veldig tydelig at man utelukkende er ute etter å "briefe" og framstå som noe spesielt - og legger veldig opp til at folk skal spørre og bli misunnelige. Det blir rett og slett patetisk.

Gordon Retriever

Bortsett fra bruken av "idiotisk" og "patetisk" er jeg helt enig. :)
Her har mange interesse av å vite om det dreier seg om et re-salg eller en parallellimport f.eks. via finn.no - eller om merkeforhandlere selger ledige biler direkte til kjøpere som ikke allerede står i køen.

moby666

Noen kjøper biler til 20-30.000 over veiledende pris. La de gjøre det....
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

K S

Sitat fra: stolsvik på søndag 22. februar 2015, klokken 12:43
Sort/rød.
Gleder meg som en unge!

Jeg finner det rimelig idiotisk å skrive noe såpass "provoserende" uten å forklare hvordan du har klart det - når andre sitter og venter og har fått forklart at det tar 6-7-8-9 måneder fra nå for å få den.

Det blir veldig tydelig at man utelukkende er ute etter å "briefe" og framstå som noe spesielt - og legger veldig opp til at folk skal spørre og bli misunnelige. Det blir rett og slett patetisk.

Tja, vet ikke hvilken kommentar av disse to som er mest idiotisk eller patetisk eller om noen av de er det i det hele tatt.

Det jeg derimot synes er at elbil begynner å bli så "hypa" at det ser ut til å grense til galskap! Både når det gjelder Soul og ikke minst Golf! Vente ETT år på ny bil! Lengste jeg har ventet på fossilbil er tre måneder, på elbilen en måned. Var betenkt hvis jeg måtte vente to måneder.
Kjekt for Norske bilimportører at kundene står i kø.

Hvis jeg skulle kjøpt ny Soul i dag, fått den levert om to uker kontra kanskje seks måneder, da hadde nok jeg vurdert Finn.no ja.
Hadde jeg da vært en patetisk idiot om jeg postet et innlegg her og ytret min glede?
Fyr løs, venter på mange interessante svar.

stolsvik

Sitat fra: K S på søndag 22. februar 2015, klokken 16:00
Hvis jeg skulle kjøpt ny Soul i dag, fått den levert om to uker kontra kanskje seks måneder, da hadde nok jeg vurdert Finn.no ja.
Hadde jeg da vært en patetisk idiot om jeg postet et innlegg her og ytret min glede?
Fyr løs, venter på mange interessante svar.

Du hadde altså ikke klart å nevne at du gikk via Finn? Men istedet liksom følte deg nødt til å kjøre ut noe sånn "click-bait"-bullshit som "elbil-1" godgutten?

Heldigvis er det ikke mange folk av det kaliberet her inne - det jeg har lest til nå er temmelig faktaorientert og "her hjelper vi hverandre"-stil.

elbil-1

Folk er nå litt navlebeskuende her, tenker jeg da, når en "gladmelding" på farta, lagt inn via mobilen om at jeg får en kia levert og gleder meg - skal provosere folk i øst og vest.. Dem om det..

I tillegg har jeg vel lagt inn tidligere i tråden(e) at jeg har kjøpt en bil via finn og betalt ca 15000,- mer enn forhandler skulle ha for en bil som de ikke kunne fortelle om de kunne levere i mai 2015 eller januar 2016.

En god handel spør du meg - for hva er vel "veilendende pris"?  En pris på en vare er det noen er villige til å betale for den.

For meg var valget lett  . skulle jeg vente 1 år på ny bil, og måtte bruke masse penger på å kjøpe/leie/låne en annen bil i mellomtiden + drivstoffutgifter, eller få bilen med en gang og spare masse penger på drivstoff m.m. fra dag 1.

Om så noen føler seg støtt av det - så vær så godt.

Jeg koser meg nå videre med kiaen min jeg - og det er flere andre til salgs på finn.no  så de som vil kan skaffe seg en uten ventetid.

K S

Sitat fra: elbil-1 på søndag 22. februar 2015, klokken 20:24
Folk er nå litt navlebeskuende her, tenker jeg da, når en "gladmelding" på farta, lagt inn via mobilen om at jeg får en kia levert og gleder meg - skal provosere folk i øst og vest.. Dem om det..

I tillegg har jeg vel lagt inn tidligere i tråden(e) at jeg har kjøpt en bil via finn og betalt ca 15000,- mer enn forhandler skulle ha for en bil som de ikke kunne fortelle om de kunne levere i mai 2015 eller januar 2016.

En god handel spør du meg - for hva er vel "veilendende pris"?  En pris på en vare er det noen er villige til å betale for den.

For meg var valget lett  . skulle jeg vente 1 år på ny bil, og måtte bruke masse penger på å kjøpe/leie/låne en annen bil i mellomtiden + drivstoffutgifter, eller få bilen med en gang og spare masse penger på drivstoff m.m. fra dag 1.

Om så noen føler seg støtt av det - så vær så godt.

Jeg koser meg nå videre med kiaen min jeg - og det er flere andre til salgs på finn.no  så de som vil kan skaffe seg en uten ventetid.

+1

TS

Buskerud bil på Lier har endel Titanfargede Exclusive i bestilling som kan leveres tidlig i sommer. De er tilgjengelige. Primært var de tiltenkt de som har bestilling på andre farger for levering til høsten, men som ikke vil vente. Skal visstnok ikke være så mange av de. Info fra kom fra selger der sist fredag.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

JohnC

Til info.
Bestilte sort/rød ca 01.sept.
Får den denne uken.
Tenkte litt på understellsbehandling, men det er visstnok ikke så avgjørende siden mye av understellet er dekket av plater
Noen tips til for å bevare bilen best mulig? (kanskje en annen tråd?)
:)

birkeland

Sitat fra: JohnC på mandag 23. februar 2015, klokken 11:15
Til info.
Får den denne uken.
Tenkte litt på understellsbehandling, men det er visstnok ikke så avgjørende siden mye av understellet er dekket av plater

Ville ha understellsbehandlet bilen. Det er fort at det kommer salt og skitt mellom plastdekslene til batteripakka og metallchassiet, så det er nok lurt å få noen flinke understellsbehandlere til å sprøyte på noe beskyttende guffe. Uten at jeg har sjekket ut fullstendig nøye ennå (er ennå noen mnd til jeg får bilen) så mener jeg det skal være mulig å få opptil 15 års rustgaranti ved understells- og oppfølgingsbehandling ved bruk av Mercasol.

Olemann

Hva er i ferd med å skje her på Elbilforum?  Blir det en ny VG debattstil snart?  Avsluttet nettopp en debatt på annet del-forum etter denne type respons der noen ikke klarer holde hodet klart og ikke skiller innhold og person.

Påstander om at andres innlegg er for å briefe, patetisk, idiotisk osv?  Kanskje jeg som er naiv som har hatt håp om at Elbilforum skal spares for slikt.
Hvorfor slik språkbruk rettet til andre på et Forum som dette?

Hvorfor lire av seg sine private antagelser om andres motiver?  Hvilke interesse har det for verden der ute hva jeg måtte mene om andres motiver for deres innlegg ?

Er man sint så si det, er man skuffet så si det, selv om det også antagelig har begrenset interesse for andre....men foreslår altså å droppe publisering av antagelser om andres motiver... 

Sitat fra: stolsvik på søndag 22. februar 2015, klokken 12:43
Sort/rød.
Gleder meg som en unge!

Thomas Parsli

Siden tråden heter "Leveringstid/venteliste Soul EV" er vel en halvkryptisk melding som viser seg å være kjøp av brukt bil på finn.no mer i kategorien trolling enn gledesmelding?

Men jeg synes det er fint for "elbil-1" at han får elbil, for all del...

Jeg hadde også blitt litt sur hvis jeg hadde ventet fem måneder og noen fikk bilen på to uker.
Hvis det så viste seg at "noen" ikke fikk bilen på to uker, men hadde kjøpt den brukt på finn.no hadde jeg muligens blitt enda surere  :o

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ragged_Glory

Sitat fra: JohnC på mandag 23. februar 2015, klokken 11:15
Til info.
Får den denne uken.

Jeg trodde alle ble understellsbehandlet i Drammen? Det gjør i alle fall de som leveres hos Ålgårds Auto i Sandnes.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
Kia e-Niro Platinum Graphite, 2019

turfsurf

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 23. februar 2015, klokken 14:57
Siden tråden heter "Leveringstid/venteliste Soul EV" er vel en halvkryptisk melding som viser seg å være kjøp av brukt bil på finn.no mer i kategorien trolling enn gledesmelding?

Men jeg synes det er fint for "elbil-1" at han får elbil, for all del...

Jeg hadde også blitt litt sur hvis jeg hadde ventet fem måneder og noen fikk bilen på to uker.
Hvis det så viste seg at "noen" ikke fikk bilen på to uker, men hadde kjøpt den brukt på finn.no hadde jeg muligens blitt enda surere  :o

Thomas

Synes det er rimelig idiotisk å lete etter skjulte motiver i alt som blir skrevet. Jeg leste det som skrevet, at han gledet seg over å få ny bil om to uker. Ikke så veldig vanskelig å skjønne at det ikke var en vanlig bestilling, men enten finn.no eller snuble over en lagerbil.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA