Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Musk åpner for å dele superladere med andre bilmerken ... :-(

Startet av Pirium, tirsdag 10. juni 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

tomrh

#30
Sitat fra: svingen på fredag 20. juni 2014, klokken 09:24
det er vel ikke hemmlig het att den bilen her liker seg best under 70-80 har kjørt i 120 på motorveien men det er ikke noe jeg har veldig lyst til og gjøre hver dag får og si det slik,er en del støy.
Men under 80 så fungere den veldig bra,snitt fart på norske veier er vel noe som 60km/t så da passer den bra :)
Nå overdriver du vel litt? Pendler hver dag på 90-vei, er ofte oppi 100 km/t. Synes det går helt utmerket, distansen er 45 km hver vei. Byttet forøvrig til 155/60-15 foran i år, økte stabiliteten litt, men 100 km/t var uproblematisk også på de originale dekka. Anbefaler Pirelli Cinturato P1, de er støysvake dekk med lav rullemotstand og kort bremselengde på våt vei (C/B-dekk).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Hawken

Mattene jeg kjøpte på Torshov for 300 kr var slettes ikke noe bomkjøp. Vet ikke hva prisen er på de hos Mitsubishi, men hvis de koster over dette så kan jo Torshov være et rimeligere alternativ :)

Angående den lyden fra høyre speil så er det veldig avhengig av vindretningen. Noen ganger kommer det lite eller ingen lyd, mens andre ganger kan det høres ut som om det sitter en halvfeit trubadur og plystrer på høyrespeilet. Plagsomt? Ja...  >:(  Men ser heller ingen løse deler eller noe som mangler som skal tilsi at det skal komme mer lyd fra det speilet kontra venstrespeilet  ???

Noen som har forsøkt seg fram med uoriginale skvettlapper fra andre butikker til en rimelig pris? Og hvordan er det med montering av disse? Har selv sett litt på http://www.ebay.co.uk/itm/400659378440?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT , men så spørs det om de blir litt for "rally aktige" for min del.

Mitt nyeste "problem" er derimot det å kjøre ut fra parkeringsplasser. Folk hører jo ikke et kvekk når jeg kommer mot de, så har faktisk vurdert å gå til innkjøp av ryggelyspære fra biltema med pipelyd. Hørte en Leaf som hadde dette her om dagen, og da virka det som om folk faktisk flytta seg litt unna.

Stjerneglis

Monter en trådløs dørklokke under panseret for å vekke fotgjengere så vil du se at smilet kommer frem ;D
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Stjerneglis

Sitat fra: svingen på fredag 20. juni 2014, klokken 09:24
det er vel ikke hemmlig het att den bilen her liker seg best under 70-80 har kjørt i 120 på motorveien men det er ikke noe jeg har veldig lyst til og gjøre hver dag får og si det slik,er en del støy.
Men under 80 så fungere den veldig bra,snitt fart på norske veier er vel noe som 60km/t så da passer den bra :)

Det spørs hvilken preferanse du har. Kommer du fra en fet MB eller lignende vil du oppleve det slik, men sammenligner du med f.eks Yaris er trillingen faktisk ikke ille... Ikke noe problem å dytte i venstrefila på E18 med i-Mieven...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 20. juni 2014, klokken 16:49
Monter en trådløs dørklokke under panseret for å vekke fotgjengere så vil du se at smilet kommer frem ;D
Knallbra idé! ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: Hawken på fredag 20. juni 2014, klokken 13:13
Mattene jeg kjøpte på Torshov for 300 kr var slettes ikke noe bomkjøp. Vet ikke hva prisen er på de hos Mitsubishi, men hvis de koster over dette så kan jo Torshov være et rimeligere alternativ :)

Angående den lyden fra høyre speil så er det veldig avhengig av vindretningen. Noen ganger kommer det lite eller ingen lyd, mens andre ganger kan det høres ut som om det sitter en halvfeit trubadur og plystrer på høyrespeilet. Plagsomt? Ja...  >:(  Men ser heller ingen løse deler eller noe som mangler som skal tilsi at det skal komme mer lyd fra det speilet kontra venstrespeilet  ???

Noen som har forsøkt seg fram med uoriginale skvettlapper fra andre butikker til en rimelig pris? Og hvordan er det med montering av disse? Har selv sett litt på http://www.ebay.co.uk/itm/400659378440?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT , men så spørs det om de blir litt for "rally aktige" for min del.

Mitt nyeste "problem" er derimot det å kjøre ut fra parkeringsplasser. Folk hører jo ikke et kvekk når jeg kommer mot de, så har faktisk vurdert å gå til innkjøp av ryggelyspære fra biltema med pipelyd. Hørte en Leaf som hadde dette her om dagen, og da virka det som om folk faktisk flytta seg litt unna.

Kan det være så enkelt at vinduet ditt ikke er lukket helt igjen..? For står det noen mm under helt lukket, skaper det en skikkelig plystrelyd i bilen. Det er min erfaring.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Hawken

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 20. juni 2014, klokken 22:51
Sitat fra: Hawken på fredag 20. juni 2014, klokken 13:13
Mattene jeg kjøpte på Torshov for 300 kr var slettes ikke noe bomkjøp. Vet ikke hva prisen er på de hos Mitsubishi, men hvis de koster over dette så kan jo Torshov være et rimeligere alternativ :)

Angående den lyden fra høyre speil så er det veldig avhengig av vindretningen. Noen ganger kommer det lite eller ingen lyd, mens andre ganger kan det høres ut som om det sitter en halvfeit trubadur og plystrer på høyrespeilet. Plagsomt? Ja...  >:(  Men ser heller ingen løse deler eller noe som mangler som skal tilsi at det skal komme mer lyd fra det speilet kontra venstrespeilet  ???

Noen som har forsøkt seg fram med uoriginale skvettlapper fra andre butikker til en rimelig pris? Og hvordan er det med montering av disse? Har selv sett litt på http://www.ebay.co.uk/itm/400659378440?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT , men så spørs det om de blir litt for "rally aktige" for min del.

Mitt nyeste "problem" er derimot det å kjøre ut fra parkeringsplasser. Folk hører jo ikke et kvekk når jeg kommer mot de, så har faktisk vurdert å gå til innkjøp av ryggelyspære fra biltema med pipelyd. Hørte en Leaf som hadde dette her om dagen, og da virka det som om folk faktisk flytta seg litt unna.

Kan det være så enkelt at vinduet ditt ikke er lukket helt igjen..? For står det noen mm under helt lukket, skaper det en skikkelig plystrelyd i bilen. Det er min erfaring.

Bra forslag, men sjekka vinduer og de er begge så langt opp som det går.

Ingen som har montert skvettlapper altså?  ???

Den siste utbedringen i denne omgang blir å fikse nye vindusviskere samt en bagasjeromsmatte. Noen invendinger på sistnevnte? Dette selges helt sikkert ikke fra forhandler, så en må vel fikse dette selv eller gjennom Mitsubishi?

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Hawken

Sitat fra: svingen på lørdag 21. juni 2014, klokken 22:12
Her er det noe fint til den siste
http://www.gytisautek.no/Shop/List/i-Miev/646/1

jeg har ikke kjøpt her men ser jo bra ut :)

For en pris...

Kan melde til andre trilling-eiere som vil ha seg gummimatter: stikk innom Torshov bilrekvisita og kjøp matter som man klipper til selv. Nå fikk jeg bytta tekstilmattene over til gummimatter for bare 319 kr ved å ofre en halvtime til klipping og tilpasning. Kjøpte også en bagasjeromsmatte på torshov for 199,- som er 50*90 cm med kant, som altså utgjør hele bagasjerommet på min C-zero :)

elektrolux

Har selv handlet matter hos Autek, og merverdien perfekt passform og utseende gir er vært hver kr de koster mer enn universalmatter.

Finner dere noe tilpasset deres bil vil jeg derfor anbefale Autek på det sterkeste.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mr.Zero

Sitat fra: Hawken på lørdag 21. juni 2014, klokken 13:06
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 20. juni 2014, klokken 22:51
Sitat fra: Hawken på fredag 20. juni 2014, klokken 13:13
Mattene jeg kjøpte på Torshov for 300 kr var slettes ikke noe bomkjøp. Vet ikke hva prisen er på de hos Mitsubishi, men hvis de koster over dette så kan jo Torshov være et rimeligere alternativ :)

Angående den lyden fra høyre speil så er det veldig avhengig av vindretningen. Noen ganger kommer det lite eller ingen lyd, mens andre ganger kan det høres ut som om det sitter en halvfeit trubadur og plystrer på høyrespeilet. Plagsomt? Ja...  >:(  Men ser heller ingen løse deler eller noe som mangler som skal tilsi at det skal komme mer lyd fra det speilet kontra venstrespeilet  ???

Noen som har forsøkt seg fram med uoriginale skvettlapper fra andre butikker til en rimelig pris? Og hvordan er det med montering av disse?

Bra forslag, men sjekka vinduer og de er begge så langt opp som det går.

Ingen som har montert skvettlapper altså?  ???

Den siste utbedringen i denne omgang blir å fikse nye vindusviskere samt en bagasjeromsmatte. Noen invendinger på sistnevnte? Dette selges helt sikkert ikke fra forhandler, så en må vel fikse dette selv eller gjennom Mitsubishi?

Joda, jeg har skvettlapper på min. Ligger bilder av dem her på forumet. Søk på skvettlapper.. Har lakkert dem i bilens farge - vel ble nesten bilens farge..hehe...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Sitat fra: elektrolux på søndag 22. juni 2014, klokken 13:42
Har selv handlet matter hos Autek, og merverdien perfekt passform og utseende gir er vært hver kr de koster mer enn universalmatter.

Finner dere noe tilpasset deres bil vil jeg derfor anbefale Autek på det sterkeste.
Forsøkte fyrst Biltema matter, men dei hadde så sterk lukt at det var ikkje mulig og bruke dei. Kjøpte så matter frå http://www.gytisautek.no - dei var heilt luktfrie - passa nøyaktig inn, dei har skålform slik at snø og væte kan tømmes ut.

Har no brukt mattene i snart to år, dei er slitesterk også.

Prisen er nok neppe høgare enn for original matter. http://www.gytisautek.no
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

moby666

Har også kjøpt matter fra Gytis, men synes førermatta sklir litt. Har du fått festet denne matta? De andre mattene ligger utrolig bra
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

asbkar

Sitat fra: moby666 på mandag 23. juni 2014, klokken 13:40
Har også kjøpt matter fra Gytis, men synes førermatta sklir litt. Har du fått festet denne matta? De andre mattene ligger utrolig bra
Stoffmatta henger fast i kroker i gulvet. Ta av stoffmatta, så kan du klemme krokene gjennom noen punkter på gummimatta som passer. Må ta i litt, så sitter det.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Hawken

Sitat fra: Hawken på fredag 20. juni 2014, klokken 13:13
Angående den lyden fra høyre speil så er det veldig avhengig av vindretningen. Noen ganger kommer det lite eller ingen lyd, mens andre ganger kan det høres ut som om det sitter en halvfeit trubadur og plystrer på høyrespeilet. Plagsomt? Ja...  >:(  Men ser heller ingen løse deler eller noe som mangler som skal tilsi at det skal komme mer lyd fra det speilet kontra venstrespeilet  ???

Denne saken er nå løst. Hadde bilen inn til en tekniker på Dinbil her i Trondheim forrige måned. Han og en kar til tok seg en prøvetur med bilen, kom tilbake, var borte i 10-15 minutter og vips, så var det fikset! Viste seg at det var 2 ledninger inne i speilet som hadde et mellomrom seg imellom, dette gjorde at det kom en svak plystrelyd fra høyre speil. Uansett, feilen er meldt inn til Citroen, så hvis noen andre får lignende problem så er det i alle fall en løsning  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA