Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Automatisk høydejusterbare led lys?

Startet av janmb, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

janmb

Nybegynnerspørsmål til dere som kjenner til denne ladestasjonen:

Har forstått det slik at det skal være 22kw type 2 der. Var innom for å bare ta en titt, og ser at tårnet med display etc (Charge and Drive eller hva det nå heter) kun har chademo. Ved siden av står det en frittstående stolpe med låst lokk. Er det type 2 kontakt i den?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sirtom

Korrekt som du sier, den stolpen inneholder en Type2 kontakt. Testet den selv for en tid tilbake, fungerte fint. Låste opp og startet lading med SMS.

janmb

Det er en "Charge & Drive" stasjon, mener det står Fortum-stempel på den også.

Mener å ha hørt det er innehaver til McDonalds som har tatt initiativ til stasjonen, men hva det sier om eierskap er nå en annen sak.

Stasjonen befinner seg jo uansett på uteområdet/parkeringen til Liertoppen så har det egentlig noen betydning?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Philip Marlowe

Jeg har kjørt innom Liertoppen et par ganger, men jeg klarer bare å finne en type 2 stolpe der og den har vært opptatt begge ganger. Synes det burde ha vært satt opp 3-4 stykker.

Den andre er en Chademo som ikke passer min bil.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Charge and Drive

Begge laderne er eiet av Fortum Charge & Drive og drives i samarbeid med McDonald´s. Ta en matbit på McD og en Teslaprat med eieren av McD Liertoppen :-)
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Henning76

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 13. mai 2014, klokken 22:46
Begge laderne er eiet av Fortum Charge & Drive og drives i samarbeid med McDonald´s. Ta en matbit på McD og en Teslaprat med eieren av McD Liertoppen :-)

En smule urelatert - har Charge & Drive RFID-brikke - men på type2-stolpen her står det bare om benyttelse av SMS.

Kan man bruke C&D RFID-brikken på "hovedstasjonen" ved siden av og åpne boksen på type2-laderen via denne? Eller er det bare SMS som gjelder?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 13. mai 2014, klokken 23:40
En smule urelatert - har Charge & Drive RFID-brikke - men på type2-stolpen her står det bare om benyttelse av SMS.

Kan man bruke C&D RFID-brikken på "hovedstasjonen" ved siden av og åpne boksen på type2-laderen via denne? Eller er det bare SMS som gjelder?

Hvis det er samme type stolpe som på Inspiria og Strømmen er det bare å holde brikken mot toppen av lokket så åpnet lokket seg. Det skal stå et lite symbol der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 14. mai 2014, klokken 01:27
Sitat fra: Henning76 på tirsdag 13. mai 2014, klokken 23:40

Hvis det er samme type stolpe som på Inspiria og Strømmen er det bare å holde brikken mot toppen av lokket så åpnet lokket seg. Det skal stå et lite symbol der.
Jupp, jeg har brukt 22 kW på Liertoppen flere ganger. RFIDen til Charge & Drive fungerer på samme måte som Inspiria. Samme gjelder for stolpen ved McDonald's på Furuset ved E6 også.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janmb

Brukes bare brikken for opplåsning eller også til å avslutte lading (og dermed tiden man betaler for)?

bb

Brikken må også brukes for opplåsing. Foreløpig er det gratis der og mange andre steder.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janmb

Supert. Bestilte meg brikke i dag.

Antar gronnkontakt.no er et must etterhvert ogsaa om man vil ha "full" dekning

bb

Sitat fra: janmb på onsdag 14. mai 2014, klokken 13:42
Antar gronnkontakt.no er et must etterhvert ogsaa om man vil ha "full" dekning
Jeg har vurdert å skaffe meg kort/brikke til Grønn kontakt også. Har de begynt å ta betaling for 22/43 kW-laderne?
Bjørns videoer

fredag

Sitat fra: bb på onsdag 14. mai 2014, klokken 14:13
Har de begynt å ta betaling for 22/43 kW-laderne?

40kr/timen for 15 - 22kW lading. Ingen månedsavgift. Står på websiden deres.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bb

Sitat fra: fredag på onsdag 14. mai 2014, klokken 16:43
Sitat fra: bb på onsdag 14. mai 2014, klokken 14:13
Har de begynt å ta betaling for 22/43 kW-laderne?

40kr/timen for 15 - 22kW lading. Ingen månedsavgift. Står på websiden deres.
Grei pris. Det er billigere enn 1 kr/min som Fortum tar.
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA