Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Automatisk høydejusterbare led lys?

Startet av janmb, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Cecilie

Ladet der på vei hjem fra Danmark, og det stod vel at det var McDonalds sin stolpe på et klistremerket på den. Vi kjøpte en jordbærmilkshake og ladet i ca. 20 min :)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

mecanica vergara

Jeg var på Liertoppen i går, og nå har de lagt betaling 1kr/min på denne stolpen. Kanskje ikke overraskende når elbilstanden har blitt så stor. Men ganske dyrt om mann må lade på enkeltlader og 11kW i timen. 5kr og 45 øre pr. KW. Det var noen som mente at 5kr/kW i Danmark var ille.

Uansett er ikke dette en lader mann skal bruke hver dag. Så det er en veldig fin ting når man er  tur og ikke har alternativer.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Sveinal

Men i kjelleren på bygg syd er det fortsatt fire 16A kontakter til gratis avbenyttelse.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

sn0le

Synes ikke dette er en for ille pris.
Med dobbeltlader i bilen så får man jo fylt på 22kW for 60,-
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

rene

Sitat fra: sn0le på fredag 30. mai 2014, klokken 17:06
Med dobbeltlader i bilen så får man jo fylt på 22kW for 60,-
Med dobbeltlader får man maks ladet med 18kW (foreløpig), og den går ikke rett til 26A med en gang du plugger inn - bruker vel gjerne et minutt på å karre seg opp dit. Man får vel kanskje 17 kWh ved å stå der en time. Ikke ille pris med 60 kr uansett.

arnkl

Sitat fra: rene på fredag 30. mai 2014, klokken 20:18
Sitat fra: sn0le på fredag 30. mai 2014, klokken 17:06
Med dobbeltlader i bilen så får man jo fylt på 22kW for 60,-
Med dobbeltlader får man maks ladet med 18kW (foreløpig), og den går ikke rett til 26A med en gang du plugger inn - bruker vel gjerne et minutt på å karre seg opp dit. Man får vel kanskje 17 kWh ved å stå der en time. Ikke ille pris med 60 kr uansett.

Eg synest 60 kr for under 20 kWh er i stivaste laget, spesielt for næringsdrivande som prøver i trekke til seg kundar. For meg vil det vere uaktuelt å lade på ein slik ladar, viss det ikkje er absolutt naudsynt. Grønn Kontakt har til samanlikning lagt seg på 40 kr/time på sine 22kW ladarar.

Eg ser tilsvarande i Bergen det fleire kjøpesenter har installert ladestolpar frå Fortum, der 22kW lading skal koste 1 kr/min. Eg trur ikkje dei kjem til å vere mykje i bruk. Når dei gratis ladestolpane berre gir 16A einfase, kunne dei like gjerne klart seg med mykje enklare og billigare blå CCE kontakter. Det gjev ingen konkurransefortrin å berre tilby vanleg treglading. Hadde eit kjøpesenter f.eks. tilbudt gratis 16A trefase så hadde i alle fall eg lagt mange av innkjøpa mine der.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

OddB

Hvis dette skal være et tilbud til kundene sine burde det enten være gratis eller i verste fall kun dekke drifts- og strømutgiftene. 25kr/time er en riktig pris.
15kr til strøm, 10 kr til nedskriving/drift.
(Hvis vi regner med at stolpen koster 50 000 kr å sette opp og har en levetid på 5 år blir det 10 000 kr pr år. Da trengs det under 3 timer lading pr dag (30 kr) for å dekke inn beløpet.)
Med en pris på 60 kr/ time vil de tjene over 30 000 kr pr år på med samme besøksrate.

Men det er jo bare å la forbrukermakta råde så retter dette seg etterhvert...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

rene

Jeg synes ikke det er så ille om de tjener 30 000 kr pr år på dette. Det vil føre til at det bygges ut type 2 22 kW i stor skala, og så vil konkurransen om disse presse prisene ned igjen.
Foreløpig er manglene på raske ladepunkter utfordringen - ikke prisen når man finner dem. Jeg tenker da hovedsakelig på de som er på tur - ikke de som like godt kunne ladet hjemme.

Cecilie

Ai, den lappen er ny, den var ikke der når vi var der tidligere i mai. Uansett, syns det er helt greit at de tar seg betalt for ladingen. 1kr pr minutt ville blitt 20kr da vi stod 20min i mai for det lille ekstra vi trengte, det plager meg ikke nevneverdig. Det gjør vel også at biler ikke blir stående der og lade mer enn nødvendig, noe som jo er fint når det er bare den ene stolpen...
Når Tesla åpner sin superlader i Lier så blir denne uansett ikke så nyttig for oss Tesla-eiere.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

satheesh.net

#25
Sitat fra: Sven-Erik på mandag 02. juni 2014, klokken 09:30
Sitat fra: Cecilie på mandag 02. juni 2014, klokken 09:20
Ai, den lappen er ny, den var ikke der når vi var der tidligere i mai. Uansett, syns det er helt greit at de tar seg betalt for ladingen. 1kr pr minutt ville blitt 20kr da vi stod 20min i mai for det lille ekstra vi trengte, det plager meg ikke nevneverdig. Det gjør vel også at biler ikke blir stående der og lade mer enn nødvendig, noe som jo er fint når det er bare den ene stolpen...
Når Tesla åpner sin superlader i Lier så blir denne uansett ikke så nyttig for oss Tesla-eiere.

Og akkurat der tror jeg McDonalds nå brenner seg litt.
Hvorfor stoppe og betale for strøm på Liertoppen når man kan tanke gratis i Lier?
Og kan man tanke gratis i Lier, drar vertfall ikke jeg til Liertoppen for å lade/spise på McDonald's.

Nå er det jo flere biler som etterhvert kan benytte seg av en Type 2 kontakt. Vi Tesla-eiere er heldige med våre (gratis) SuperChargere' som dukker opp her og der. ;D Synes det er greit at også andre kan ha nytte av denne ladeplassen. ;)

janmb

Jeg synes 1 kr/min er akseptabelt, men det er selvsagt farget av at jeg faktisk får utnyttet 22kw (eller 18 inntil videre). For de som får langt mindre er 1 kr dyrt.

60 kr for 8 mil derimot, det er til å leve med.

Når det gjelder prising av ladetjenester er det to betraktninger jeg gjør meg:

1: Det er IKKE greit at lading prises ut fra prisnivået folk har vært vant til på fossilt brennstoff. Å gå ut fra det prisnivået for en helt annen vare er ikke greit.

2: Det er derimot greit å huske at prisingen skal dekke kostnader til etablering - hvertfall delvis.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Ebbe

Dette er en McDonalds lader, noe som burde tilsi at prisene burde være reflektert i ønske fra McDonalds om kundetilgang i butikken. Grønn Kontakt har dette prisbildet: Flexiladning 0-4 kW pr. time kr. 10,- 5-9 kW pr. time kr. 20,- 10-14 kW pr. time kr. 30,- 15-22 kW pr. time kr. 40,- et rettferdig system ut fra de forskjellige biltypene og lade-muligheter.
McDonalds som en restaurant burde ha samme eller lavere pris!
P39240

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Trustno1

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 02. juni 2014, klokken 19:05
Sitat fra: janmb på mandag 02. juni 2014, klokken 11:29
Jeg synes 1 kr/min er akseptabelt, men det er selvsagt farget av at jeg faktisk får utnyttet 22kw (eller 18 inntil videre). For de som får langt mindre er 1 kr dyrt.

60 kr for 8 mil derimot, det er til å leve med.

Når det gjelder prising av ladetjenester er det to betraktninger jeg gjør meg:

1: Det er IKKE greit at lading prises ut fra prisnivået folk har vært vant til på fossilt brennstoff. Å gå ut fra det prisnivået for en helt annen vare er ikke greit.

2: Det er derimot greit å huske at prisingen skal dekke kostnader til etablering - hvertfall delvis.

Litt motstridende meldinger fra deg her.
Kr 60,- for 8 mil er greit.
Kr 60,- for 8 mil er ikke greit, fordi det er det samme det koster med fossilbilen.
(kr 13,60 pr.liter * 0,55 liter pr.mil = kr 60,- for 8 mil)

Jeg har en misstanke om at fossilen janmb kjørte før teslaen ikke gikk på 0,55l/mil :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA