Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

Muffinman

Nei, har kjørt i temp ned mot null med klima avslått og holdt 60 km/t uten å komme under 245.

Torpedo Ted

Sitat fra: OddB på tirsdag 20. mai 2014, klokken 05:27
Ikke redd for at det er klimaanlegget og ikke dekkene som har skylden for den reduksjonen ...?

Klima av begge ganger jeg testet.

Opplever folk like stor forskjell med andre dekk enn Continental?

rsomby

#62
Etter å ha lest denne tråden ble jeg nysgjerrig på hvordan tilstanden var på mine egne bakdekk, på min bil som har kjørt 5000km på dekkene nå. En liten sjekk viste at de også er veldig slitt. Jeg tok turen innom dekk1 og byttet om bak- og -fordekk, men de sa at de burde skiftes umiddelbart. Da jeg tittet på dem skikkelig så ser jeg at de er helt på grensen for hva som er lovlig. Jeg ønsker heller ikke kjøre rundt med så slitte dekk foran her på vestlandet med masse regn og muligheter for vannplaning. Det blir et bytte. Spørsmålet er hva som er en god pris? Dekk1 kunne gi meg samme dekk omlagt på bil til 8000, altså for 2 stk 245/35/21 Michelin Pilot Super Sport.  Dyrt?

AndersinOslo

Etter 7200 km la jeg om til sommerdekk. Bakdekkene litt mer slitt enn fordekkene, men ikke mye. Hakka piggfrie 19".

Hvorfor har jeg bil med så mye motor egentlig?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

tstens

Sitat fra: OddB på tirsdag 20. mai 2014, klokken 05:27
Ikke redd for at det er klimaanlegget og ikke dekkene som har skylden for den reduksjonen ...?

Klima anlegg på de siste dagene faktisk .I dag lå jeg ca 10 km/t over fartsgrensen(fulgte trafikken)dvs 110 i 100
og den sure strekket oppetter Mjøsa m anleggstrafikk osv .Her ligger jeg på ca 130-140 wh/km pr 10-20 km.Totalen på 172 wh/km. Instant ligger på ca 195 i snitt i 110km/t fra Dal til Minnesund
Det gledes over resultatene  :D
Tenkte jeg skulle prøve for alvor en "øko tur" m range mode evt og lite bruk av pedal.Vi får se er ikke veldig tålmodig av på sånt.
Terje
P85,White

jkirkebo

Sitat fra: tstens på tirsdag 20. mai 2014, klokken 18:56
Sitat fra: OddB på tirsdag 20. mai 2014, klokken 05:27
Ikke redd for at det er klimaanlegget og ikke dekkene som har skylden for den reduksjonen ...?

Klima anlegg på de siste dagene faktisk .I dag lå jeg ca 10 km/t over fartsgrensen(fulgte trafikken)dvs 110 i 100
og den sure strekket oppetter Mjøsa m anleggstrafikk osv .Her ligger jeg på ca 130-140 wh/km pr 10-20 km.Totalen på 172 wh/km. Instant ligger på ca 195 i snitt i 110km/t fra Dal til Minnesund
Det gledes over resultatene  :D

Jeg kjørte tur/retur Strømstad i dag. 100km til sammen, mesteparten 100-sone og 110-sone, litt lavere hastighet i begge ender. Endte på 189Wh/km. Godt fornøyd med det på 21" PS2 dekk. Småkjøringen i byen etterpå havnet på 164Wh/km, mye start og stopp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RaBalder

Sitat fra: AndersinOslo på tirsdag 20. mai 2014, klokken 18:45
Hvorfor har jeg bil med så mye motor egentlig?

Jeg håper det kommer en mulighet for effekt-begrensning i firmware.

  • Dekkene slites ikke så fort.
  • Sansynligvis vil det bli enklere å få enda bedre rekkevidde.

Torpedo Ted

Sitat fra: rsomby på tirsdag 20. mai 2014, klokken 12:38Dekk1 kunne gi meg samme dekk omlagt på bil til 8000, altså for 2 stk 245/35/21 Michelin Pilot Super Sport.  Dyrt?

Jeg kommer til å kjøpe dekk fra dekkonline.com. Ca 5000 inkludert omlegging.

rsomby

Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 21. mai 2014, klokken 00:04
Sitat fra: rsomby på tirsdag 20. mai 2014, klokken 12:38Dekk1 kunne gi meg samme dekk omlagt på bil til 8000, altså for 2 stk 245/35/21 Michelin Pilot Super Sport.  Dyrt?

Jeg kommer til å kjøpe dekk fra dekkonline.com. Ca 5000 inkludert omlegging.

Samme her. Men jeg tenker at jeg går over på PilotSport2 også istedet for SuperSport. Tror PS2 holder lenger da SuperSport er laget kun med tanke på grep. Da kom prisen på 4.600kr på dekkonline.com. DET er en fin pris.

Veggen

Supersport skal være en forbedret utgave på alle områder inkludert lavere slitasje en PS2 ifølge tester.
Men til den prisen er jeg enig i at PS2 er et godt valg.

fhovlan

I dag har eg køyrt 3500 km og har aldri bevisst prøvd å "spinne" med bilen. Likevel er det berre 1mm att av bakdekk, før eg køyrer ulovleg. Straumforbruket er vel rundt 900 kr. i perioden. Besparelsen i forhold til bensin er stor, men...2 nye dekk til rundt 7000,- gjev ikke akkurat pluss på den kontoen.

erot

#71
Du trenger ikke bekymre deg for dekkostnader. Få orden på hjulstillingen så slipper du dette. Går spissingen feil vei skjer dette. Går den rett vei motvirker den skjevbelastningen fra cambervinkelen, men den skal likevel være svært liten. Se de andre trådene om dette.

Charlie

Sitat fra: erot på fredag 23. mai 2014, klokken 20:03
Du trenger ikke bekymre deg for dekkostnader. Få orden på hjulstillingen så slipper du dette. Går spissingen feil vei skjer dette. Går den rett vei motvirker den skjevbelastningen fra cambervinkelen, men den skal likevel være svært liten. Se de andre trådene om dette.

Hvorfor tror du det har med spissingen å gjøre. Mine er slitte etter 6000 km, og de er jevnt slitte bak. Hadde de vært slitt på ene eller andre siden av dekket, så ville jeg også ha mistenkt spissing. Men mekaniker er jeg ikke.

OddB

Målte 8mm foran og 6mm bak på standard 19"sommerdekk etter 6500 km. Jevnt slitt, aldri slått av TC.
(Glemte å måle dem da de var nye...)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Jeprex

Luft trykk er viktig jeg kjører på 3,4 bar på mine 22" hjul.
Men en ting er sikkert denne bilen spiser dekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA