Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Car-El på onsdag 14. mai 2014, klokken 17:44
Vi har kjørt også 5000 på Hakka R2 dekkene. Alle dekkene var over 8mm igjen. Dermed klarer vi ikke å se om dekkene er betydelig mere slitt på innsiden iforhold til yttersiden.

Men no begynne æ å lure på om det er jeg som er unormal forsiktig når jeg kjører?

Friksjon :) Snødekte veier sliter nesten ikke på dekk.

toregrill

Det er vel ingen stor hemmelighet at det kreves litt gummi for og drive en bil på 2,1 tonn opp til 100km/t på rundt 4 sekunder. I tillegg har du regenereringen, som gjør at du ved "fornuftig" kjøring ikke bruker bremsepedalen". Dette gjør at det blir mye slitasje på bakdekkene i forhold til en annen bil. Om du setter det i en annen bil nå og prøver og kjøre som du gjør med Teslaen, så må du kjøre som "Solberg brødrene" for og i det hele tatt ha følelsen og ha samme akselerasjon som du har blitt vant til.. Satte meg inn i Avensisen til mine foreldre her forleden, var litt stressa. Trodde det var noe alvorlig galt, mye bråk, og den gikk faktisk ikke fremover i det hele tatt. Forsto det etter en liten stund at det var rett og slett at det er bare Teslaen som bare er så innmari rå, uten at man egentlig ikke legger merke til det etterhvert.. ;-)
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Car-El

Sitat fra: petersv på onsdag 14. mai 2014, klokken 19:11
Friksjon :) Snødekte veier sliter nesten ikke på dekk.

I vinter var det ikke "vinter". Det vil si: Vi hadde ikke sny! Stort sett bare veier. Januar måned var vel under 1mm nedbør og februar/mars regnet det bare. Under dugnaden i borettslaget som vi hadde her om dagen slet vi litt. Snyskuffla va rusta fast!  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

smaug01

Dere Teslaeiere bør kanskje høre med Porsche og BMW M5-folk hvor lenge deres dekk holder?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Muffinman

Det er nok et veldig godt poeng. Men at sommerdekket skal vare halvparten så lenge som R2 med omtrent samme kjøring (og ja, vinterdekket har knaps sett snø) er nok verdt å bemerke.

Bjoris

Hvilket dekktrykk er riktig for GoodYear std dekkene? Kjører 48 spill siden vi gikk rett på langtur, men tenkte å gå tilbake til 44 psi som var det bilen ble levert med...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øggen

Kjørt ca 8000 på Hakka8 20" pigg. Ingen skjeivslitasje, 48psi og naturligvis rolig kjøring pga pigg. Har P85 og ikke alltid lett å kjøre rolig. Men alt bra her og blir spennende å se på sommerhjulene om hvor lenge de holder.

Leaf_2014

50 dager per bakhjulssett - 7.3 par i året til parpris 15000kr(?) blir 110000kr i året kun på bakdekk. Koster å være bajas ...
Leaf 2014

Muffinman

Leaf_2014

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. mai 2014, klokken 14:59
15.000 for to dekk?

Sårri, så på pris/stk på Megahjul men ser det er halvparten på tilbudspris på 21".
Leaf 2014

Muffinman

Mine bakdekk minker fort her. Kjørt 5000 så langt på dem, og de holder nok ikke så mange 1000 til.

Bestilte to stk Michelin PS2 til den nette sum av 2345,30 pr stk. Fri frakt.

De er vel oppgitt til å ha både mindre støy, slitasje og forbruk enn dekkene som står på nå.

frosken

Har veldig god erfaring så langt med PS2 på 21".

Tur-retur Hønefoss-Oslo havnet i dag på 195wh/km med "inspirert" kjøring begge veier.

tstens

Temperatur begynner å virke positivt inn på 21' Conti nå. 171 wh/km over 95 km på E6 m varierende fart fra 50 til 110 km/t i 18-20 grader  :D
Terje
P85,White

Torpedo Ted

Sitat fra: tstens på søndag 18. mai 2014, klokken 01:40
Temperatur begynner å virke positivt inn på 21' Conti nå. 171 wh/km over 95 km på E6 m varierende fart fra 50 til 110 km/t i 18-20 grader  :D
Terje

Ja, er enorm forskjell på temperaturen. I mars klarte jeg ca 220wh/km på min 50km jobb-reise, når jeg forsøkte å kjøre så økonomisk som mulig. I dag (18 grader) fikk jeg 169wh/km!

OddB

Ikke redd for at det er klimaanlegget og ikke dekkene som har skylden for den reduksjonen ...?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA