Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

Jorgensen

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:36
AC fungerer ikke hos meg, så jeg ringte verkstedet på Hønefoss i går og fikk time i dag :-) De har byttet kjølemedium på en i3 tidligere og det tar vist et par timers tid, så da får jeg vente å se hvordan den fungerer.
Fikk akkurat beskjed fra verkstedet at det var en ekspansjonsventil som må byttes, og den er det ca 1 ukes leveringtid på da de ikke hadde den på lager i sverige. Da blir det en tur på verkstedet igjen i nærmeste fremtid, men jeg har heldigvis denne i nærheten.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

ganton

Regner med at bla AC testes før den får lov å forlate fabrikklokalene.  Har noen fått noen forklaring fra BMW/importør på hvorfor så det er (tilsynelatende) mye AC feil på splitter nye biler?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

bromm

Dette er åpenbart et følgeproblem/seriefeil på de ventilene som er brukt. Jeg må også bytte en av mine (det er visstnok 4 forskjellige ventiler på anlegget iht. verkstedet). Dette er åpenbart såpass vanlig at de forskjellige verkstedene snarest må få bestilt opp disse ventilene slik at de har dem på lager. Hvis dere har dette problemet, så vil jeg råde dere til å få bekreftet at verkstedet har de på lager før dere setter inn bilen, ellers blir det 2 besøk (som det blir for meg).

FrodeJ

Ikke kjøling hos meg heller. Time i Trondheim neste fredag.

Herwitz

Er dessverre også blitt medlem av denne "klubben". Får ikke kald nok luft til å kjøle ned kupeen på varme dager.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

MortenH

Min AC virker heller ikke. Fått time på Bavarias verksted i Stavanger om 2 uker.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

erob

Opplever akkurat det samme. Null kjøring på varme dager. Står i comfort, og hjelper ikke å stille ned mot 16 grader, kommer fortsatt bare uteluftstemperatur inn i bilen. Har bestilt time på verksted.

leifm

Merker en del forskjell på standard og ecopro modus.. i standard kjøler den veldig bra men er merkbart redusert for ecopro
-i3 i mai

GelpMan

Sitat fra: GelpMan på fredag 16. mai 2014, klokken 19:06
Jeg merker heller ingen forskjell, med eller uten A/C = samme temperatur ut av vifta. Skal ta noen målinger i varmen før jeg konkluderer, men jeg merker ikke forskjell. (bortsett fra kjørelengden som blir borte da...)

Bilen skal inn i dag. Så er det bare å håpe at de fixer det. Har ikke vært behaglig å kjøre bilen de siste dagene med opptil 26 grader, og høy luftfuktighet.

GelpMan

Sitat fra: GelpMan på mandag 26. mai 2014, klokken 05:54
Sitat fra: GelpMan på fredag 16. mai 2014, klokken 19:06
Jeg merker heller ingen forskjell, med eller uten A/C = samme temperatur ut av vifta. Skal ta noen målinger i varmen før jeg konkluderer, men jeg merker ikke forskjell. (bortsett fra kjørelengden som blir borte da...)

Bilen skal inn i dag. Så er det bare å håpe at de fixer det. Har ikke vært behaglig å kjøre bilen de siste dagene med opptil 26 grader, og høy luftfuktighet.

Da er bilen friskemeldt, sitat fra verkstedet: "Det var en feilmelding i systemet som gjorde at varmepumpen/vannpumpen (hørte ikke helt hva han sa) ikke sirkulerte vannet opp til varmeregisteret, slettet feilmeldingen og nå fungerer alt som det skal"

Så da er jeg fornøyd, A/C fungerer nå utmerket.

Jorgensen

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:57
Sitat fra: Jorgensen på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:36
AC fungerer ikke hos meg, så jeg ringte verkstedet på Hønefoss i går og fikk time i dag :-) De har byttet kjølemedium på en i3 tidligere og det tar vist et par timers tid, så da får jeg vente å se hvordan den fungerer.
Fikk akkurat beskjed fra verkstedet at det var en ekspansjonsventil som må byttes, og den er det ca 1 ukes leveringtid på da de ikke hadde den på lager i sverige. Da blir det en tur på verkstedet igjen i nærmeste fremtid, men jeg har heldigvis denne i nærheten.
Da ble ekspansjonsventilen til AC skiftet, da elektronikken i denne var defekt. Bilen ble fikset i løpet av et par timer, da det var refill av AC-væske som tok tid. Nå ble bilen skikkelig kald på den lille turen fra verkstedet, så nå virker AC bra  8)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Kenny

Samme problem som mange andre her, ventil nr 1 må skiftes. Venter på ny time da ventilen er under bestilling. Estimert tid på å rette problemet er 4 timer da de må fylle på med nytt kjølemiddel.
BMW i3 - Trondheim

jaxry

Noen som vet hvor mye gass som skal på?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Pendleren

Da har jeg også fått fikset Air con som ikke fungerte. (Glemte å spørre hva som var grunnen til at det ikke fungerte hos meg.  I samme slengen oppdaterte de software, strammet ett eller annet i baksetet og skiftet en antenne.) (Det med baksetet har jeg lest at de gjør på alle biler ved første service, men ikke hvorfor de skiftet antennen - om det skal gjøre på alle biler - eller om min antenne er blitt "slitt etter 6000 KM ;-)

Kin2k3

Min bil var inne på verkstedet forrige Fredag pga. samme feilen som alle andre opplever her.
AC sendte bare inn uteluft. Var litt upraktisk når det var 20+ i luften.

De hadde feilemelding på en ventil, oppdaterte software og Bob's your uncle.
AC fungerte brillefint.

i 48 timer.

Nå er det tilbake til bare uteluft.

Får vel ringe verkstedet og bestille ny time.

Er forresten veldig fornøyd med kundebehandlingen hos Jæger Kokstad.
Lånebil står klar når jeg kommer etc.

- Paul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA