Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

leifm

Da sviktet AC her også gitt.. Ringer opp Bavaria Økern i morgen tidlig... Fikk lappet punktert bakdekk i går så denne uka ble ikke helt karma.
-i3 i mai

wesnym

I dag har vi fått mail fra Bavaria Økern.
De beklager feilen på AC og bedyrer at BMW har høyeste prioritet på å rette feilen med klima anlegget.
"BMW har høyeste prioritet på å løse feilen ved klimaanlegget.

Feilen er som du skiver relatert til den softwaren som er i bilen, og det skal løses men ny versjon software. Etter den informasjonen vi sitter på, vil den bli tilgjengelig i månedsskifte juli/august.
Symptomet er at bilens kupe ikke får kjøling via klimakompressoren.

Symptomet som oppleves påvirker ikke kjøling til Høyvolts batteriet eller andre av bilens komponenter, og kjøres uten restriksjoner."

Så da er det altså bekreftet at dette er software feil.
Og at batteriet kjøles, så da er det tut og kjør i sommervarmen.

Vi får nå håpe at de endelig har funnet den virkelige årsaken, men det er jo mulig det har vært noen dårlige ventiler også...
Ikke alltid lett med ny bil.... Litt som forventet egentlig.
Til tross for litt problemer... Vi kjører rundt med et stort glis :-)
BMW i3, Oslo

LMOR

Samme fikk jeg beskjed om. Skulle byttet 2 ventiler, men de lot være. Justerte noe i SW, så håper det virker lenge nok til at jeg ikke trenger å dra inn til verksted igjen før den store SW oppdateringen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MortenH

Fikk ny SW i går. Nå virker AC som den skal. Bilen var inne ca 40 min.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

wesnym

Sitat fra: MortenH på lørdag 14. juni 2014, klokken 11:34
Fikk ny SW i går. Nå virker AC som den skal. Bilen var inne ca 40 min.
Virker på vår bil også nå, men de kan ikke garantere hvor lenge den virker.
Den kan stoppe igjen når som helst.
Ny SW som fikser dette permanent skal komme juli/august.
BMW i3, Oslo

pberg

Og der tok det kvelden på vår IGJEN... Håper BMW får farten opp med den SW-oppgraderingen, og at den faktisk løser problemet, for dette er alt for dumt.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Bmwi3

Sitat fra: pberg på lørdag 14. juni 2014, klokken 15:03
Og der tok det kvelden på vår IGJEN... Håper BMW får farten opp med den SW-oppgraderingen, og at den faktisk løser problemet, for dette er alt for dumt.

"Hvis selger ikke klarer å rette mangelen eller gir deg en ny vare, har du fremdeles rettigheter. Da kan du enten kreve et passende prisavslag, eller å levere tilbake varen og få pengene tilbake. Dette gjelder bare hvis mangelen ikke er uvesentlig"

Dette gjelder vel BMW som et firma og?
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

pberg

Det gjør det jo, men jeg vil jo gjerne ha denne bilen da...
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Bmwi3

Sitat fra: pberg på lørdag 14. juni 2014, klokken 15:38
Det gjør det jo, men jeg vil jo gjerne ha denne bilen da...

Prisavslag? Eller gratis service ;)
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

pberg

Hvis de gir prisavslag, så trenger de vel heller ikke å fikse problemet....  Og da er jo jeg like langt. Men jeg kan jo prøve å kreve en form for kompensasjon.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Nå er det vel ikke slik at dette ikke allerede svir skikkelig for BMW. Og for de fleste av oss stiller de opp med lånebil, så det koster ikke for mye hvis du ikke bor alt for langt unna verksted.

Det å være først ute er en risiko, og de fleste av oss har bare hatt software problemer så langt. Tror ikke så mange tenker på å kreve kompensasjon fra Apple, Samsung, Microsoft, selv om det blir crash og filer slettes pga software feil. osv  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

Du aner ikke hva folk kan prøve seg på å få kompensasjon for....
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

jgilberg

jeg har hørt en stund på "sytingen" til kona over dårlig AC. Godt å få bekreftet at det er en feil. Har sendt en mail til selgeren på Økern.... får se om det blir fikset.

Jeg har også vindstøylyd fra høyre bakdør. Glasset på bakdøra ligger ikke kant i kant med fordøren. Glasset stikker en cm ut og virker som en "luftbrems". Må få de til å justere døren. Mulig dette kom etter at de lakket en transportskade på høyre bakdør/skjerm.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

leifm

Sitat fra: jgilberg på søndag 15. juni 2014, klokken 13:47
jeg har hørt en stund på "sytingen" til kona over dårlig AC. Godt å få bekreftet at det er en feil. Har sendt en mail til selgeren på Økern.... får se om det blir fikset.

Jeg har også vindstøylyd fra høyre bakdør. Glasset på bakdøra ligger ikke kant i kant med fordøren. Glasset stikker en cm ut og virker som en "luftbrems". Må få de til å justere døren. Mulig dette kom etter at de lakket en transportskade på høyre bakdør/skjerm.

Ikke forvent noe særlig fra disse gutta. Jeg fikk beskjed fra Økern at jeg måtte prøve å bestille time på Gardermoen ettersom ventetiden på Økern var fullbooket ut September? Å vente 3mnd på en fiks er uaktuelt, men synes virkelig de kunne fått ut fingeren å gjort denne service-bestillingen for meg i steden for at jeg skulle ta kontakt direkte. Økern har også ifølge min i3-nabo her vært elendig på service og det kan jeg bekrefte dessverre. Skulle tro de hadde litt mer "vett" men så langt har de vært helt frie for skam.

Jeg har fått time for sjekk på AC nå på onsdag, men det går ut over de andre planene mine for dagen. Jeg valgte i utgangspunktet Bavaria Økern for å kunne ha lokal samarbeidspartner da elektrisk i mine øyne enda er litt "early-adopter", men at de ikke har kapasitet til å ta seg av egne solgte biler hadde jeg ikke virkelig ikke trodd. Med de erfaringer jeg har nå tror jeg at jeg ville ha valgt en annen forhandler for kjøp av en ellers så flott bil :)

-i3 i mai

pberg

Hva med å sende en epost til direktøren for det hele i  Bavaria som markedsfører butikkene sine som premium, og spør om han synes at dette er premium kundeservice?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA