Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.

Startet av Mippen, lørdag 10. mai 2014, klokken 23:35

« forrige - neste »

Havebigfun

#90
Sitat fra: sigurdi på fredag 09. mai 2014, klokken 21:15
@Havebigfun

1400km på en dag med snitt på 80km/h er 17h kjøring uten pause, så to 30min pause er 18h reisetid.  ...
sigurdi
Jeg kjører sørover, snitt på 100 og da er jeg nokså moderat på Autobahn. To som kjører , pause ved to ferjer, Helsingborg og Rødby- starter uthvilt om morgenen, bruker 14 t totalt.
Jeg har ikke følelse at det er uansvarlig på noen måte.
Uansett trenger jeg ikke pauser hver 200 km - sålenge prostataen tillater det  :)
For meg ville større batterikapasitet bety økt frihet.

Forresten er det nå bare 8 km vei uten motorveistd fra Oslo frem til kontinentet- Reisetiden har bare gått ned de siste årene 8)

Havebigfun

Mtp batteriene:
Det er en bryter som slås på når man tråkker skikkelig til. Jeg tror denne har et visst slitasjepotensiale- de skal håndtere skikkelige strømmer. Selv om det bare er bryteren som går skiftes hele batteriet...


D.O

Du har jammen måtte bytte mye Laumb, får håpe din er unntaket. Blir en dyr bil å kjøpe brukt hvis drivlinje og batteri ikke holder.
Hvis det da ikke er noe med din bil som tar knekken på batteri og motor? Evt noe annet som er feil og at Tesla har byttet komponenter som egentlig ikke hadde feil?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Car-El

@Laumb

Kan dette ha noe med ladeproblemene dine? Tenker på Mode3-lading (230V32A).

(Æ begynne å tru at faren min va fyrbøter i helvete.)
(Prøv å flir, vær så snill!)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

laumb

I dette tilfelle hadde nok ikke batteriet en faktisk feil av betydning, men de ville likevel ta en titt i Nederland.
Det ble jo liv i bilen når feilmeldingene ble borte.

@car-el
Absolutt ikke. Dette er et resultat av enkeltladerens oppbygning.

Torz

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/05/10/BMW/et-fyrtrn-innen-elbilavgifter

BMW lanserte ifjor høst sin lille urbane elbil i3 på det norske markedet, og kommer i sommer med i8, en ladbar sportsbil. Hva som kommer som neste miljøbil fra bilgiganten, vil ikke Robertson ut med.

-Vi har registrert varemerkene fra 0 til 9, så det kommer mer. Jeg tror rekkevidde og batteriteknologi vil ta lange skritt i perioden fremover. Det er for tidlig å si når det kommer, men det er noen interessante utviklinger på batteriområdet som beveger seg fra litium-ion til litium-air, sier Robertson.

Havebigfun

nettopp sett en test av I8- den gikk hele 21 km på batteri før den var tom- det var ikke mye batterikapsitet å skryte av.

Torz

Det var mer referansen hans til utviklingen av batterier jeg siktet til, og hvor han mente det ville komme noen kvantesprang i tiden fremover. Han bør muligens vite hva han snakker om.

Amoss

Sitat fra: Torz på lørdag 10. mai 2014, klokken 20:22
Det var mer referansen hans til utviklingen av batterier jeg siktet til, og hvor han mente det ville komme noen kvantesprang i tiden fremover. Han bør muligens vite hva han snakker om.

Ja, han bør vite det ja. Og han bør også prøve å hype opp eget firmas framtidige teknologi for å holde potensielle kunder på "ventebenken" istedet for at de handler bil fra en konkurrent BMW enda ikke kan konkurrere med (på dette området). Så, snakket han basert på kunnskap eller vant reklamemannen?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Torz

Tja, kunnskapen rimer med den artikkelen jeg viste til i noen innlegg over, dvs. at batteriene innen 2017 ville ha 5 ganger så stor kapasitet til 1/5 av prisen. Det er jo et kvantesprang det, og det er denne teknologien han sikter til.

christian1986

Men igjen, hvor ofte leser vi ikke om vanvittige nyvinninger som er "rett" rundt hjørne? Hver gang jeg leser slikt dobler jeg tiden automatisk, det er i stort sett mer reelt ;)

Hassan

Fikk høre fra en selger i tesla om at de vil komme med en model E mener jeg det var, som vil ha omtrent dobbel lengde som model s. Han fortalte også at det nye batteriet Tesla utvikler vil koste mellom 80 og 100 tusen.Det lover jo bra :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

dundun

Sitat fra: Torz på lørdag 10. mai 2014, klokken 20:43
Tja, kunnskapen rimer med den artikkelen jeg viste til i noen innlegg over, dvs. at batteriene innen 2017 ville ha 5 ganger så stor kapasitet til 1/5 av prisen. Det er jo et kvantesprang det, og det er denne teknologien han sikter til.

Det kommer ikke til å skje. Om så var hadde disse batteriene nå vært velkjente og klare for kommersialisering. Man kan kanskje klare 1/5 av prisen, men femgangeren på ytelse på tre år? Aldri. Det er bare hype. Kjemien hadde vært kjent.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Øyvind.h

For nærmere 6 år siden (september 2008) prøvekjørte Dinside.no Tesla Roadster, i følge med Teslas europasjef Esben Pedersen.

De presenterte da følgende tall:
SitatNår det gjelder batteripakken skal den normalt holde i fem år eller 160.000 kilometer. Å erstatte den koster per i dag 120.000 kroner - men teknologien utvikler seg hele tiden og Tesla antar at det kun vil koste halvparten om fem år, samtidig som kapasiteten på det nye batteriet burde være doblet.

http://www.dinside.no/788307/provekjort-en-sensasjon-paa-hjul

Strategiske uttalelser fra ledere med lett gjennomskuelig agenda er ikke noe jeg vektlegger tungt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA