Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Saleen Model S :)

Startet av atkhobby, mandag 14. april 2014, klokken 20:16

« forrige - neste »

Jorgensen

Sitat fra: Klykken på onsdag 23. april 2014, klokken 12:59
Står denne oppført i utstyrslisten din?
2PA - Låsbare hjulbolter

Det er ekstrautstyr. :)
I prislisten fra 16 november, så var 2PA - Låsbare hjulbolter, Norsk standardutstyr.
Jeg skrev kontrakt 28 november, men kan ikke se at det står 2PA der :-(

Jeg har sendt mail til selgeren min, så jeg får høre hva han har å si.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

magmin

Samme her skrev kontrakt 9. Des men ingen låsbare bolter på hjulene ved levering. Spent på å høre hva du får til svar.
BMW i3

Vind

Sitat fra: Klykken på onsdag 23. april 2014, klokken 12:59
Står denne oppført i utstyrslisten din?
2PA - Låsbare hjulbolter

Det er ekstrautstyr. :)
Det er ekstrautstyr og ikke veldig anbefalt.  Det er noe herk når du glemmer/ mister låsebolten.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Terondo

Kan ikke helt se at det er nevnt i denne saken, men rulleretning er vesentlig for vinterdekk mest på grunn av griperetning. For de som har byttet dekk selv, har man gjerne merket seg at de rubber noe voldsomt den ene veien, men ikke den andre. Litt som å stryke pelsen på et dyr feil vei.

Dette har stor betydning når man skal kjøre på glatt føre. Så vinterdekkene må man for all del montere rett vei.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Sitat fra: Terondo på torsdag 24. april 2014, klokken 11:07
Kan ikke helt se at det er nevnt i denne saken, men rulleretning er vesentlig for vinterdekk mest på grunn av griperetning. For de som har byttet dekk selv, har man gjerne merket seg at de rubber noe voldsomt den ene veien, men ikke den andre. Litt som å stryke pelsen på et dyr feil vei.

Dette har stor betydning når man skal kjøre på glatt føre. Så vinterdekkene må man for all del montere rett vei.
Det er tatt opp før i denne tråden, og jeg tror ingen er uenig i at dekkene skal monteres i henhold til anvisningene for å gjøre jobben som vinterdekk. Det som ble diskutert var om retningen på mønsteret betyr noe i forhold til vannplaning.
Kanskje de som vil diskutere hjulbolter kan lage en egen tråd, slik at ikke diskusjonen rundt montering av vinterdekk kommer opp igjen?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA