Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av frekri, mandag 14. april 2014, klokken 08:09

« forrige - neste »

stor66

Fikk lagt om til sommerdekk denne uken. Jeg var litt spent på hvilke felger jeg ville få siden vinterdekkene ble satt på sommerdekk-felgene da de ble lagt på i oktober. Felger til vinterdekk var ikke kommet enda.

Når jeg går ut til bilen etter omlegging står den der med 19" cyclone felger!

Stilig, om jeg så må si det selv. :)
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

SK901

Sett bort ifra økt kjøreglede, går bilen fra å være relativt kjedelig til meget nydelig med originale 21".

Feil velger til en bil blir på mange måter som feil sko til dress. Felger utgjør mye av utseendet, og selv om det bråker mer, kan jeg fint leve med det.

Celter

Sitat fra: SK901 på torsdag 03. april 2014, klokken 13:56
Sett bort ifra økt kjøreglede, går bilen fra å være relativt kjedelig til meget nydelig med originale 21".

Feil velger til en bil blir på mange måter som feil sko til dress. Felger utgjør mye av utseendet, og selv om det bråker mer, kan jeg fint leve med det.

Enig i at Model S fortjener de originale 21" felgene. Jeg kan leve med støyen, men vurderer sterkt tiltak for å redusere den. Noen som har erfaring med "Dynamat extreme" støydempende matter? Tror dere disse ville være effektive hvis man bare monterte dem i gulvet i trunken, eller må man kle dører og hjulbuer også for å få effekt? Jeg ser at Kolbotn Dekk og service senter tilbyr støydemping med Dynamat. Noen med erfaringer derfra?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

SK901


Johnny

Sitat fra: stor66 på torsdag 03. april 2014, klokken 13:37
Fikk lagt om til sommerdekk denne uken. Jeg var litt spent på hvilke felger jeg ville få siden vinterdekkene ble satt på sommerdekk-felgene da de ble lagt på i oktober. Felger til vinterdekk var ikke kommet enda.

Når jeg går ut til bilen etter omlegging står den der med 19" cyclone felger!

Stilig, om jeg så må si det selv. :)

Etter at noen "stjal" orginalfelgene mine, og jeg fikk bilen utlevert med vinterdekk på Cyclone, så forventer jeg det samme som deg som plaster på såret!
TMS og eGolf.

Stig O

Koser meg med godt feste og suget fra akselerasjonen.Energiforbruket har gått vesentilg opp etter mye prøvekjøring med bekjente. Positivt overasket over støyen på Micheline PSS 245/35-21. Ikke værre en i Audien.Ellers er bilen en perle og se til, ja faktisk  helt pearl white!!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

stianrod

Sitter hos dekk1 Lade nå og får lagt om.
Ba om 48 psi.

Har kjørt M. IX3 til nå, men gleder meg til å får sommerhjulene på :-)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Johnny

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 03. april 2014, klokken 17:46
Stian: regn med å få 33 psi som jeg fikk ;)

Ja, det skal alle bilhjul ha, men underenes tid er ikke over. Sist gang jeg la om dekk, var faktisk en momentnøkkel i bruk på et slikt sted!!
TMS og eGolf.

snoopy2005

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 03. april 2014, klokken 17:46
Stian: regn med å få 33 psi som jeg fikk ;)

Hadde også fått 33 psi, men økte dette til 40 psi på Gooyear 19". Tåler disse så mye som 50?

Støyen ble betydelig redusert fra 33psi til 40....
P85D og en KIA SOUL EV

19quiz76


Sitat fra: Zneip på torsdag 03. april 2014, klokken 08:14
Litt aktiv kjøring i svinger ble også markant bedre. Bilen går på skinner og "hjelper til" i svingene.

Godt å høre - i natt drømte jeg at jeg ga på i svingen og firehjulskrensa inn i en betongvegg. Aldri våknet så svett :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

turfsurf

Sitat fra: snoopy2005 på fredag 04. april 2014, klokken 10:21
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 03. april 2014, klokken 17:46
Stian: regn med å få 33 psi som jeg fikk ;)

Hadde også fått 33 psi, men økte dette til 40 psi på Gooyear 19". Tåler disse så mye som 50?

Støyen ble betydelig redusert fra 33psi til 40....

Har kjørt med 50 psi en stund nå og det har funket bra, men er skeptisk til feilslitasje. Tror nok jeg går ned til 45-46 just in case.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Thomas Parsli

Det er uproblematisk å øke trykket med 10% (tom. anbefalt av Continental på vinterdekk pga sporede veier i Norge) og jeg har kjørt ganske langt (~20.000km) på dekk med maks trykk uten tegn til feilslitasje på en P106.

Dekkene tåler maks trykk (det som er trykt på dekket), men det gir ikke nødvendigvis de beste kjøreegenskapene -og komforten blir lav.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Cowboystrekk

#28
Sitat fra: snoopy2005 på fredag 04. april 2014, klokken 10:21
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 03. april 2014, klokken 17:46
Stian: regn med å få 33 psi som jeg fikk ;)

Hadde også fått 33 psi, men økte dette til 40 psi på Gooyear 19". Tåler disse så mye som 50?

Støyen ble betydelig redusert fra 33psi til 40....
De tåler minst 51 og det er sikkerhetsmargin på nærmere 60 så ja :)

Turfsurf: Feilslitasjen er som regel mindre enn mange tror. Å legge seg rundt 48 som man gjør kan være en safe bet :)

På vinterdekka sier Nokian selv følgende på sine nettsider: "På piggfrie vinterdekk, øk lufttrykket med 10%. Da får du bedre grep og mer stabilitet." Spurte en kar som jobba i Nokian ift noen andre spørsmål om slitasje etc og han bekrefta at det fint gikk an å kjøre på nærmere 60 psi uten at det var fare for at dekket gikk istykker, men på så høyt trykk ble farten for skjevslitasje endel høyere. Jeg tenker å kjøre GYene på 50 psi ihvertfall.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

snurrehue

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 04. april 2014, klokken 10:29
Godt å høre - i natt drømte jeg at jeg ga på i svingen og firehjulskrensa inn i en betongvegg. Aldri våknet så svett :D

Wow, skremmende! Drømte noenlunde det samme i natt, faktisk! Drømte at jeg prøvekjørte en Tesla. Kom inn mot en krapp sving, prøvde å bremse, men bremsene ville ikke ta tak. Svingen ble krappere og krappere, og til slutt slapp alle fire hjulene taket, og jeg skrensa over fortauet og rett i fjellveggen. Våkna rett før jeg traff fjellet. Var dog ikke særlig svett når jeg våkna. Altfor vant med drømmer hvor jeg er i ferd med å dø. Bilkræsj, flykræsj, eksploderende hus, skuddvekslinger, fallulykker etc. Pleier heldigvis ikke å være sanndrømt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA