Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av frekri, mandag 14. april 2014, klokken 08:09

« forrige - neste »

frekri

For en fantastisk opplevelse det var å få på mine 19" sommerdekk i dag. Nå er det ikke lenger som å kjøre på gummibjørner. Støyopplevelsen er ca. den samme.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

frekri

Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Øyvind.h

Vurderer veldig sterkt å legge om jeg også. Goodyear-dekkene er jo ikke vinterdekk, men de kan kanskje håndtere ett og annet snøfnugg som skulle finne på å falle?
Motargumentet er at jeg må kjøre over Dovre i påsken da jeg skal til Trondheim :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leif1

Skal du kjøre på dagtid Øyvind?
Kjørte over Dovrefjell i går. Ikke snaffen av vinterføre lenger.

Konvertitt fra S til X

Zneip

Jeg la også om for et par dager siden - og DU HELLIGE HJUL så stor forskjell det var. Marshmallowdekkene har tjent meg godt i vinter de, men det var deilig å kunne gi jernet uten at hele bilen vrir seg hit og dit. Litt aktiv kjøring i svinger ble også markant bedre. Bilen går på skinner og "hjelper til" i svingene.

Jeg satser også på at Goodyeardekkene klarer brasene om det skulle komme et fnugg eller to innen neste torsdag. Da blir jeg uansett gipset og skal gå med krykker i 12 uker....heldigvis er det venstrefoten  8)
Nord Trøndelag | X90D

HKS

Jeg skal legge over iløpet av neste uke tenker jeg. Har bestilt nye 19" dekk, dropper RS-A2 dekkene som fulgte med bilen...
Tesla Model S 90D

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 03. april 2014, klokken 07:46
Vurderer veldig sterkt å legge om jeg også. Goodyear-dekkene er jo ikke vinterdekk, men de kan kanskje håndtere ett og annet snøfnugg som skulle finne på å falle?
Motargumentet er at jeg må kjøre over Dovre i påsken da jeg skal til Trondheim :(

Har kjørt på RS-A2 i fire uker nå, deriblant en dag med en del snøvær og litt våt snø på veien. Var i tillegg en tur på Golsfjellet (900moh+) i helga der det var delvis is / snø den siste kilometeren til hytta. Uproblematisk. Så lenge du skal kjøre på dagtid over Dovre vil det ikke være noe problem.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Freddan

Jeg har kjørt sommer dekk siden jeg hentet bilen for 1,5 uke siden og blandt annet kjørt i sørpe på Hafjell. GY dekkene er helt ok selv om det er litt glatt, men pass deg for is. Kjøp evt kjetting for å bøte på samvittigheten.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

mgarm

Skiftet dekk fra Hakka r2 til de standard 19" Goodyear dekkene. Herlig å ha noe som sitter godt på veien.
Målte med en DB måler på iPhone og det var noen få DB mindre med sommerdekkene. Målt i samme hastighet på samme strekning i 80 km/t

Stiania79

Legger om til 245/40-20 + 275/35-20 Vredestein Ultrac Sessanta imorgen kl 08:30 :-)

Skal kun være på østlandet fremover så det går fint + lar Nokian dekkene stå på E-up'n et par uker til "just in case"... snør det får jeg ta bussen.

Gleder meg til å kunne gi full gass... uten å bekymre seg for at halve gummi'n på R2 ligger igjen på asfalten...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Hyperstress

Har lagt om, men ser ut som jeg må E134 over fjellet i morgen :/
Noen som har kjørt der de siste dagene? Står bart på vegvesen.no så burde vel gå bra...
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

janmb

Etter opplevelsene mange tilsynelatende har med R2 blir det definitivt andre vinterdekk for min del. Heller vel i mot Vredestein 20".
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

frekri

Jeg var mye frem og tilbake når jeg skulle velge vinterdekk. Jeg synes nå at R2 var litt vel myke for en så tung bil. Tesla burde nok prøve å finne et vinterdekk som passer bedre til bilen.
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Cowboystrekk

Sitat fra: frekri på torsdag 03. april 2014, klokken 12:46
Jeg var mye frem og tilbake når jeg skulle velge vinterdekk. Jeg synes nå at R2 var litt vel myke for en så tung bil. Tesla burde nok prøve å finne et vinterdekk som passer bedre til bilen.
Mange er jo fornøyd med Xi3, de er bedre på tørr asfalt og våt veg, men dårligere på is enn R2. R2 er blant de beste piggfrie på is og langt bedre enn sotto så forstår på en måte valget...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Nuvolari

Sitat fra: frekri på torsdag 03. april 2014, klokken 12:46

Jeg syntes R2 har vært ok med 48psi. Forrige helg var jeg på fjellet og det er mye is på avsidesliggende småveier nå. Da kom jeg meg akkurat opp med R2. Tror R2 er det eneste dekket som hadde fått meg hjem den dagen.

Nå har jeg kjøpt RUD hurtigkjetting så nå kan ingenting stoppe meg.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA