Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problem med ladestolpe W E-UP

Startet av RoadRunner, onsdag 09. april 2014, klokken 19:14

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Epleskreller på mandag 31. mars 2014, klokken 15:18
Hvor har du festkrok foran? Under nosecone? Dette har jeg gått glipp av..

Dette fikk jeg forklart ved overtakelse av bilen. Mulig det er et punkt som har kommet til i det siste?

Sitat fra: Bjørn på mandag 31. mars 2014, klokken 23:26
fordi dem har funnet det fornuftig å lage linksgjenger på akkurat denne...

Dette forklarte han ikke, så det er definitivt et punkt de bør få med på lista! 

Tru hvorfor de har gjort det slik? En eller annen n00b på engineering som trykte på feil knapp da det skulle lages, og så var det enklest å fikse omvendte gjenger på slepeøyet? Sikkert derfor noen er uten slikt øye også; butikken måtte plukke ut høyregjengede slepeøyer før levering fordi hølet bak nosecone er links, og så håpte de å bare kunne snike et nytt linksgjenget slepeøye på plass ved første service!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gressvikingen

#16
Vanlige tau er vanligvis tvunnet i motsetning til fletta tau. Når du strekker et tvunnet tau vil det prøve å rette seg ut (redusere tvinningen) med det resultat at kroken skrur seg ut. Det finnes forøvrig både høyre og venstreslåtte tau. Høyre slåtte er dog det vanlige. Krysslåing reduserer denne enderotasjonen ved at fiberene i kordelene er tvunnet motsatt vei av kordelene innbyrdes.
Egentlig en ganske observant liten finesse fra Tesla.
P85D"+"

Porsgrunn

Sitat fra: cra på mandag 31. mars 2014, klokken 23:35

Tru hvorfor de har gjort det slik?

Rein spekulasjon fra meg, men kan det ha noe med at det da blir vanskligere å bruke uorginale kroker av for dårlig kvalitet?

Gressvikingen

Som sagt: Anakelig for å forhindre at kroken skrur seg ut når tauet strammer seg.
P85D"+"

Bjørn

Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:34
Som sagt: Anakelig for å forhindre at kroken skrur seg ut når tauet strammer seg.

Ja, d høres ut som en fornuftig forklaring.. :)
Case closed..!  :P

Kjærra

Hvor finner dere slepeøyet? Står at det skulle være i frunken, men jeg finner det ikke..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

teslaz

Sitat fra: Kjærra på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:40
Hvor finner dere slepeøyet? Står at det skulle være i frunken, men jeg finner det ikke..
Under teppet i frunken.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Car-El

Oy!

No trur æ må ta mæ en tur i frunken for å sjekke... Prøve og bannes før æ står me øran fulle av sny.

Nytti info i denne tråden!  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cobos

På min bil ligger slepekroken i den røde firkantede pakken som normalt ligger i frunken. Den med refleksvest og annet slikt. Mistenker det var vanlig i 2013 ihvertfall og antagelig til et stykke ut i 2014.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Brede

Sitat fra: Cobos på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:22
På min bil ligger slepekroken i den røde firkantede pakken som normalt ligger i frunken. Den med refleksvest og annet slikt. Mistenker det var vanlig i 2013 ihvertfall og antagelig til et stykke ut i 2014.

Cobos

Vår bil fra desember 2013 har bestandig hatt den under teppet iallefall.

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA