Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid e-Up!

Startet av Hassan, onsdag 26. mars 2014, klokken 10:07

« forrige - neste »

Hassan

Heisan noen som kan legge ut en reisebeskrivelse fra Hønefoss til Danmark "legoland" med div Hurtigladerer underveis :) på forhånd tusen hjertelig. Takk :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Zanka

Vi tenker å gjøre det samme, så hvis noen har noen tips hadde det vært gull.
Tror dere det kommer det SC'er så jeg kan kjøre helt til Helsingborg i Juli ?
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR


MartinezSC

Du kan eventuelt spørre @maartensommer om hvordan turen hans gikk. Han reiser i dag, 14.30 ;)

fredag

#4
Du bør ha en lading mellom Hønefoss og Århus. Jeg ladet på Skagerak Arena i Skien da jeg tok turen min i oktober, men den ladestasjonen er kaputt for tiden.

I Larvik er det kun 13A schuko saktelading på jernbanestasjonen. Kan bli litt lenge å vente på lading der.

Vassbotn-grillene på E18 sørgående fra Larvik tilbyr visstnok 32A rød kontakt. (Krever spesiell overgang for å kunne brukes med UMC. Vi burde egentlig spleise på å gi dem en type2-kontakt der.)

E.On har masse 11kW type2-ladestasjoner nord på Jylland (Ålborg flyplass, Skagen, Hjørring, Fredrikshavn, Randers, Århus). Kan også brukes uten ladekort, til DKK99 pr lading. Husk å ta med type2-type2-kabel.

http://www.eon.dk/e-mobility/Oversigt-over-ladepunkter/

Clever har 22kW type2-ladestasjoner i Hobro, Århus, Kolding, osv. Husk å bestille ladekort fra Clever i god tid før du drar.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Clever sier at de i løpet av våren skal sette opp en 22kW type2 ladestasjon i Haverslev, ca 100km fra Hirtshals og 85km fra Århus.

Merk at det er 110 eller 130km/t fartsgrense på mye av denne strekningen, og at bilen bruker MYE mer strøm pr km i 130km/t enn i 80km/t.

Clever har foreløpig ingen planer om type2 ladestasjoner i Hirtshals eller Ålborg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hassan

Hmm, det høres ikke helt lovende ut. jeg o en enkel lader som følgte med bilen, har ikke noe peiling på strøm og lading. Finnes det noen Form for hurtig ladings kabel uten dobbeltlader eller Hurtigladerer som lader bilen raskt med en enkel lader? 
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Øyvind.h

Sitat fra: Hassan på mandag 17. mars 2014, klokken 19:24
Hmm, det høres ikke helt lovende ut. jeg o en enkel lader som følgte med bilen, har ikke noe peiling på strøm og lading. Finnes det noen Form for hurtig ladings kabel uten dobbeltlader eller Hurtigladerer som lader bilen raskt med en enkel lader?
E.on har bare 11kW punkter i danmark. Bruk dem :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hassan

Tusen takk for info og tips fredag og Øyvind, beklager for at jeg enkelte ganger glemmer å takke for svar, er så ivrig på å lære meg Teslaen at jeg glemmer alt rundt meg, lider kanskje av tesla feber :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Gæsjan

Kjørte turen Sandefjord-Legoland med Superspeed fra Larvik ifjor høst. Husker ikke hva jeg hadde igjen da jeg kom frem, men hvis du kjører svært displinert i range mode med mye luft i dekkene skal det være mulig å komme deg hele veien på toppladet batteri. Men da må du kjøre under fartsgrensen på motorveien og via Viborg på riksvei 13 i Danmark da denne er kortere til Legoland i tillegg til lavere fartsgrense så du ikke blir så fristet. Hadde vært fint hvis man fikk lov til å lade på ferja igjen.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Lanber

Du trenger (minst) 2 ting i Danmark.
1. Type 2 ladekabel
2. Overgang for blå en-fase 16A kontakt (med 3 pinner) til norsk schuko.

Lanber

1 mil sør for Larvik langs E18 er det 400V trefase kontakt. Sjekk om det er 32 eller 16A. Du bør stille med overgangssett i tilfelle rottefelle. Åpnes med nøkkel for ladestasjoner.
Kan jo være verdt en omveg for å toppe batteriet.

Nå når det er varmere i været trengs kanskje ikke varmeapperatet, da sniker du forbruket ned godt under 200. Snill kjøring og lav fart, korteste rute og medvind :-)

Det er 550km, du trenger minst 20kwh påfyll undervegs.

Lanber

http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Det ligger en type 2 stasjon på Liertoppen, det er 60km fra Hønefoss. Litt tidlig for å toppe opp alt du trenger for turen men det går nok på 10-12 kwh på batteriet. Alle monner drar

Veggen

Den sør for larvik ved vassbottengrillen er 32A, så man trenger en overgang til 16A for å benytte rød adapter.
Sist jeg var innom der for et par uker siden var låsen på boksen i ustand så det trengtes ikke nøkkel.

Veggen

Sitat fra: Lanber på mandag 17. mars 2014, klokken 21:34
Du trenger (minst) 2 ting i Danmark.
1. Type 2 ladekabel
2. Overgang for blå en-fase 16A kontakt (med 3 pinner) til norsk schuko.
Bedre med overgang til 32A blå adapter så får en benyttet 16A istedetfor 13A på schuko.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA