Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leveringstid e-Up!

Startet av Hassan, onsdag 26. mars 2014, klokken 10:07

« forrige - neste »

jkirkebo

#15
Sitat fra: Veggen på mandag 17. mars 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Lanber på mandag 17. mars 2014, klokken 21:34
Du trenger (minst) 2 ting i Danmark.
1. Type 2 ladekabel
2. Overgang for blå en-fase 16A kontakt (med 3 pinner) til norsk schuko.
Bedre med overgang til 32A blå adapter så får en benyttet 16A istedetfor 13A på schuko.

Ennå bedre er overgang til 16A rødt adapter, da stiller bilen seg automatisk inn på 16A. Det forutsetter dog at man har mottatt rødt adapter da.

Lages på bestilling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: Hassan på mandag 17. mars 2014, klokken 19:24
Hmm, det høres ikke helt lovende ut. jeg o en enkel lader som følgte med bilen, har ikke noe peiling på strøm og lading. Finnes det noen Form for hurtig ladings kabel uten dobbeltlader eller Hurtigladerer som lader bilen raskt med en enkel lader?

Med enkellader har du valgt en bil som må vente dobbelt så lenge på type2-lading når du er ute på tur.

Eller du kan vente med å dra til Danmark til Tesla begynner å selge Chademo-adapteret, og du klarer å få tak i et av dem. Clever har Chademo-ladestasjoner flere steder mellom Hirtshals og Århus.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på mandag 17. mars 2014, klokken 21:55
Den sør for larvik ved vassbottengrillen er 32A, så man trenger en overgang til 16A for å benytte rød adapter.
Sist jeg var innom der for et par uker siden var låsen på boksen i ustand så det trengtes ikke nøkkel.
Hvem eier uttaket? Hva slags nøkkel er det snakk om?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. mars 2014, klokken 23:35

Ennå bedre er overgang til 16A rødt adapter, da stiller bilen seg automatisk inn på 16A. Det forutsetter dog at man har mottatt rødt adapter da.

Lages på bestilling.

Overgang fra blå 16A enfase til rød 16A trefase ?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Lanber

Det er Statens Vegvesen som har er veibygger som har spesifisert hva som skal stå der, hvem som er eier nå vet jeg ikke. Standard ladenøkkel åpner boks

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. mars 2014, klokken 06:19
Sitat fra: Veggen på mandag 17. mars 2014, klokken 21:55
Den sør for larvik ved vassbottengrillen er 32A, så man trenger en overgang til 16A for å benytte rød adapter.
Sist jeg var innom der for et par uker siden var låsen på boksen i ustand så det trengtes ikke nøkkel.
Hvem eier uttaket? Hva slags nøkkel er det snakk om?

Lanber

Innen 2014 er omme er ikke dette et tema, da vil det være superladere langs veien i Danmark. Altså er det rimelig god timebetaling for å vente på de 20kwh ekstra som trengs fylles på her.

Ja det kan være irriterende å vente. Som det er med akkurat denne turen akkurat nå, så blir det 1t ekstra stopp undervegs med enkel vs dobbel lader.
Jeg vet alt om små barn i bil. Å kjøre Hirtshals - Legoland i ett strekk går KUN hvis det er natt transport. Altså må man stoppe minst en, helst flere, plasser undervegs.



Sitat fra: fredag på tirsdag 18. mars 2014, klokken 01:26
Sitat fra: Hassan på mandag 17. mars 2014, klokken 19:24
Hmm, det høres ikke helt lovende ut. jeg o en enkel lader som følgte med bilen, har ikke noe peiling på strøm og lading. Finnes det noen Form for hurtig ladings kabel uten dobbeltlader eller Hurtigladerer som lader bilen raskt med en enkel lader?

Med enkellader har du valgt en bil som må vente dobbelt så lenge på type2-lading når du er ute på tur.

Eller du kan vente med å dra til Danmark til Tesla begynner å selge Chademo-adapteret, og du klarer å få tak i et av dem. Clever har Chademo-ladestasjoner flere steder mellom Hirtshals og Århus.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 18. mars 2014, klokken 06:28
Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. mars 2014, klokken 23:35

Ennå bedre er overgang til 16A rødt adapter, da stiller bilen seg automatisk inn på 16A. Det forutsetter dog at man har mottatt rødt adapter da.

Lages på bestilling.

Overgang fra blå 16A enfase til rød 16A trefase ?

Det stemmer. Lasker over to faser i trefase-støpselet slik at man får 16A selv med enkeltlader. Det blir tilsvarede denne http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html men med CEE-støpsel istedenfor schuko samt kort kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Lanber på tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:25
Det er Statens Vegvesen som har er veibygger som har spesifisert hva som skal stå der, hvem som er eier nå vet jeg ikke. Standard ladenøkkel åpner boks

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. mars 2014, klokken 06:19
Sitat fra: Veggen på mandag 17. mars 2014, klokken 21:55
Den sør for larvik ved vassbottengrillen er 32A, så man trenger en overgang til 16A for å benytte rød adapter.
Sist jeg var innom der for et par uker siden var låsen på boksen i ustand så det trengtes ikke nøkkel.
Hvem eier uttaket? Hva slags nøkkel er det snakk om?
Ok. Så det er en ladestolpe/ladeboks plassert for elbil? Eller er det snakk om et vilkårlig strømuttak som det tilfeldigvis er mulig å hente strøm fra?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. mars 2014, klokken 09:28
Sitat fra: Lanber på tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:25
Det er Statens Vegvesen som har er veibygger som har spesifisert hva som skal stå der, hvem som er eier nå vet jeg ikke. Standard ladenøkkel åpner boks

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. mars 2014, klokken 06:19
Sitat fra: Veggen på mandag 17. mars 2014, klokken 21:55
Den sør for larvik ved vassbottengrillen er 32A, så man trenger en overgang til 16A for å benytte rød adapter.
Sist jeg var innom der for et par uker siden var låsen på boksen i ustand så det trengtes ikke nøkkel.
Hvem eier uttaket? Hva slags nøkkel er det snakk om?
Ok. Så det er en ladestolpe/ladeboks plassert for elbil? Eller er det snakk om et vilkårlig strømuttak som det tilfeldigvis er mulig å hente strøm fra?

Klubben skal ha en avstemming nå hvorav dette er et aktuellt sted å sette opp en Type2 Mode3 boks da det vil kreve lite El.arbeid.
Mistenker at den er ment for Thermobiler ..

TBC

De har i dag Schukco
Se fra 2.17:
http://m.youtube.com/watch?v=9lzC-iQBAmU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D9lzC-iQBAmU
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Veggen

Det er en vanlig ladestolpe som inneholder både schuko og rød 400V trefase 32A uttak.

Li-Ion

Vi holder også på å planlegge Legoland tur i Juli. Vi skal kjøre Trondheim - Oslo - Kristiansand - Hirtshals - Billund.

Regner med at de 270 km. fra Hirtshals til Billund går greit, men vi skal overnatte i Kristiansand og tenke å toppe opp bateriet der før vi kjører til ferja/hurtigbåten neste morgen. Noen som har tips på hvor man kan overnatte samt lade fra ca 50% til 100% over natta...?

Takker for tips.
Be afraid...

Lanber

Du bruker ikke mer enn ca 35% fra superlader på Brokelandsheia til Kristiansand. Det rekker du fint fylle i løpet av natta fra vanlig stikk

Li-Ion

Sitat fra: Lanber på søndag 23. mars 2014, klokken 19:26
Du bruker ikke mer enn ca 35% fra superlader på Brokelandsheia til Kristiansand. Det rekker du fint fylle i løpet av natta fra vanlig stikk
Ja, tenkte innom Cinderella, men det er vel ikke alle hoteller/overtattingssteder som har standard stikk tilgjengelig heller...? Bor veldig skjelden på hotell nå for tiden....så kanskje ladepunkter(vanlig stikk) er standard hos de fleste nå...?
Be afraid...

Kristian O

Sjekk ladestasjoner.no. Tjukt med ladepunkt i Kristiansand, så det burde gå fint.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Li-Ion

#29
Sitat fra: Kristian O på søndag 23. mars 2014, klokken 19:47
Sjekk ladestasjoner.no. Tjukt med ladepunkt i Kristiansand, så det burde gå fint.
Takk for tipset (tror kanskje at vi har ulikt syn på begrepet "tjukt med...")  ;)

Aller helst ønsker jeg å kunne lade over natta...og helst i tilknytning med hotell...
Be afraid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA