Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Ferry

Jeg tror rattfølelsen din er normal. Jeg opplever det samme med min i3. Det er en vanesak, og antagelig akkurat slik det er tenkt å være.
Den sorte lakken er frustrerende følsom. Tror du bare må leve med det. Gled deg heller over at plast ikke ruster  :P

Ingeniøren

Hei

Vasker min bare for hand og har ikke sett noen merker av noe slag. Har vel vasket den en 5-6 ganger siden oktober. Jeg fikk bilen min lakkforseglet så det er mulig det har noe å si. Veldig lett å vaske med lakkforsegling fra Maguires.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jojak81

Er det noen som har funnet noen form for regncover for ladekabelen (omtrent som en slik beskyttelse for å ha over skjøten på to ledninger utendørs)? På min andre kabel her etter at bergensværet tok knekken på første (fikk ny av BMW), så hadde vært kjekt med noe beskyttelse.
BMW i3 2015 - Laurel Grey Suite

JorgenM

Bare noe jeg og en kompis diskuterte...
Siden i3 (og andre elbiler) har trinnløse girkasser, kan de da kjøre like fort i reversj som forover? :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

leitom

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 09. februar 2016, klokken 21:24
Bare noe jeg og en kompis diskuterte...
Siden i3 (og andre elbiler) har trinnløse girkasser, kan de da kjøre like fort i reversj som forover? :)

Dette er ikke noe kvalifisert svar, men jeg testet full pinne i revers; å ja det røsker godt da også  ;D
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Magster

I teorien ja, men er vel godt mulig det er lagt in en elektronisk sperre.

Lokomotiver benytter samme type motor og fast "gir", de har førerrom i hver ende og kjører akuratt like fort begge veier :D

Beckern

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 09. februar 2016, klokken 21:24
Bare noe jeg og en kompis diskuterte...
Siden i3 (og andre elbiler) har trinnløse girkasser, kan de da kjøre like fort i reversj som forover? :)

Trinnløs er vel litt misvisende. Fast utveksling er vel mer presist.

Truls Martin

Fikk den endelige utstyrslista på x5en jeg har bestilt på mandag, og der var også utstyrskoden gjort om til kun førerside. (Var begge sider da jeg bestilte i høst)
Selger mente det skyldes en nye EU-regler

Ganske irriterende egentlig.



Sitat fra: Meldola på tirsdag 02. februar 2016, klokken 08:37
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:55
Sitat fra: esselt på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:25
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 12:55
Automatisk dimming av speil. Er det riktig at det kun er på venstre og innerspeil mens det til høyre ikke har denne funksjonen?

Alle mine speil dimmer, dette hørtes ikke riktig ut. Du kan ofte se om et speil har muligheten til å dimmes ved at det er en litt annen (lysere) farge på glasset 0,5-1cm fra kanten av speilglasset, vil tro du ser dette på høyre speil til deg også. Hvis det er saken ta kontakt med forhandleren.

Såvidt jeg har oppdaget dimmes de ytre speil uavhengig av det på innsiden.

Da har de klart å montere feil speil på min høyre side. Bare å ringe verkstedet og få ett nytt ett da. Syntes det var  en litt snodig løsning :p

Var innom BMW i dag. Fikk beskjed om at fra Novemberproduksjon var det kun dimming på førersiden. Skal jeg oppleve slik luksus får jeg heller ta meg en tur i Octaviaen:p
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Meldola

Klaget til selger og sa at jeg tross alt hadde dette i kontrakten min. Fikk nå i alle fall 3 år/60 000 km service pakke som plaster på såret.

Får kjøre octaviaen min skal jeg oppleve slik luksus. :-P

Sitat fra: Truls Martin på torsdag 11. februar 2016, klokken 17:57
Fikk den endelige utstyrslista på x5en jeg har bestilt på mandag, og der var også utstyrskoden gjort om til kun førerside. (Var begge sider da jeg bestilte i høst)
Selger mente det skyldes en nye EU-regler

Ganske irriterende egentlig.



Sitat fra: Meldola på tirsdag 02. februar 2016, klokken 08:37
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:55
Sitat fra: esselt på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:25
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 12:55
Automatisk dimming av speil. Er det riktig at det kun er på venstre og innerspeil mens det til høyre ikke har denne funksjonen?

Alle mine speil dimmer, dette hørtes ikke riktig ut. Du kan ofte se om et speil har muligheten til å dimmes ved at det er en litt annen (lysere) farge på glasset 0,5-1cm fra kanten av speilglasset, vil tro du ser dette på høyre speil til deg også. Hvis det er saken ta kontakt med forhandleren.

Såvidt jeg har oppdaget dimmes de ytre speil uavhengig av det på innsiden.

Da har de klart å montere feil speil på min høyre side. Bare å ringe verkstedet og få ett nytt ett da. Syntes det var  en litt snodig løsning :p

Var innom BMW i dag. Fikk beskjed om at fra Novemberproduksjon var det kun dimming på førersiden. Skal jeg oppleve slik luksus får jeg heller ta meg en tur i Octaviaen:p
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Magster

Hei!

1: Vil i3 kunne lade 7.4Kwh hastighet med denne? https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-22kw-32a-type-1-2 (gitt at man får det ut av sikringskapet selfølgelig)

2: Noen bedre eller rimeligere løsninger?

3: Kan man sette opp 2 stk 16 eller 32a(1fas) ladere/cee stikk hvis man trekker en 16/32a 3fas 400v fra sikringskapet? Altså bruke 2 av fasene? (feks 2 stk https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-3-7kw-16a)

TM

1) Ja men den krever at du har et TN nett 400V. Det er det jo de færreste som har. Det er vel også et krav at du har kapasitet til 22 kW i anlegget ditt siden det er en 3-fas 32A ladestasjon. Det er bare Renault Zoe og Tesla med dobbelt-lader som kan utnytte potensialet i denne ladestasjonen.

Magster

Hei!

Ja har Tn 400V nett, men har ikke sjekket med elektrikker om det er kapasitet til 22kW. Tenkte denne var litt mer fremtidsrettet. Vi planlegger enda en elbil senere i år, men usikkert hvilken. Ulempen er vel da at man ikke har mulighet til å lade flere elbiler på samme kurs. (ikke sikker på om man kan dette uansett? se spm 3 forrige side :) )

Sungrazer

#1497
Sitat fra: Magster på lørdag 13. februar 2016, klokken 13:46
Hei!

1: Vil i3 kunne lade 7.4Kwh hastighet med denne? https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-22kw-32a-type-1-2 (gitt at man får det ut av sikringskapet selfølgelig)

Ja

Sitat fra: Magster på lørdag 13. februar 2016, klokken 13:46
2: Noen bedre eller rimeligere løsninger?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16383.0.html

Sitat fra: Magster på lørdag 13. februar 2016, klokken 13:46
3: Kan man sette opp 2 stk 16 eller 32a(1fas) ladere/cee stikk hvis man trekker en 16/32a 3fas 400v fra sikringskapet? Altså bruke 2 av fasene? (feks 2 stk https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-3-7kw-16a)

Vet det finnes ladere som gjør det, men det blir som regel fryktelig dyrt om man skal ha en boks som forsyner to biler. I teorien skal det vel være mulig å hente ut 2 32A faser fra en og samme kurs og fordele de til to forskjellige bokser, men om det er lov det aner jeg ikke.

For dobbeltladere se er dette et alternativ, men steike dyrt og antakelig langt utenfor det du ønsker å koste på deg.

http://www.nofuel.no/stasjonaer-elbillader/icu


2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Magster

Takk for hjelpen. 50 lapper er nok uaktuellt ja.

Får høre med en elektrikker angående løsnigen for 2 ladere. :)

chal

Hvorfor er tallet på temp angivelsen på hjulet for varmeregulering av og til rødt og av og til hvitt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA