Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

SveinJ

Pendler 80km hver vei, tar 1h10min, stiller inn på 25 men opplever ikke at det begynner å blåse kaldt kontinuerlig i Comfort. Men av og til kortere perioder med kjøligere luft.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Zuexi

For meg så virker det som at når den først begynner å blåse kaldt blir den aldri skikkelig varmt igjen, selv om man justerer opp temperaturen

mlello

Jeg pendler 45 min hver vei daglig. Opplever innimellom på slutten av kjøreturen, at det plutselig blåser kaldt. Kjører som regel i Eco pro, men uten eco pro innstilling på klima.

Bruker bare å ha vifta på 1 og fordeling på Auto og 20 grader.

Har ikke klart å finne noen sammenheng på hvorfor.

JorgenM

Har du veldig lite rekkevidde igjen da, under 10km? I såfall vil den redusere effekten på varmeanlegget.
Men har du 94Ah-versjonen så burde ikke det være noe problem.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Bowers

Opplever også det samme. På kjøreturer over 30-45 min så begynner brått klima å blåse kaldere luft uten grunn. (Har aldri SOC under 30-40%)

94AH FC 2017

mlello

Sitat fra: JorgenM på torsdag 02. februar 2017, klokken 08:59
Har du veldig lite rekkevidde igjen da, under 10km? I såfall vil den redusere effekten på varmeanlegget.
Men har du 94Ah-versjonen så burde ikke det være noe problem.

Har 94Ah utgaven og bruker ca 50% av batteriet på tur retur. Merker det også på tur til jobb noen ganger og da er jo som oftest brukt under 25%.
Har en som sitter på han kjenner det også godt, så det er ikke innbilt.

Larser

Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode

Hadde samme problem på min 15modell, de måtte skiftet 'temperaturstyingen' uten at jeg spurte noe mer om det

Zuexi



Sitat fra: Larser på fredag 03. februar 2017, klokken 12:16
Hadde samme problem på min 15modell, de måtte skiftet 'temperaturstyingen' uten at jeg spurte noe mer om det

Og da forsvant problemet helt?

SveinJ

I dag så jeg en Tesla som hurtigladet på Notodden, hvor det ikke er noen Tesla lader. Vedkommende hadde en overgang fra Tesla til CHAdeMO. Finnes det noen slik overgang til CCS/Combo?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

jkirkebo

Sitat fra: SveinJ på fredag 03. februar 2017, klokken 20:31
I dag så jeg en Tesla som hurtigladet på Notodden, hvor det ikke er noen Tesla lader. Vedkommende hadde en overgang fra Tesla til CHAdeMO. Finnes det noen slik overgang til CCS/Combo?

Nei, ikke ennå ihvertfall. Men nå finnes det utrolig få rene CCS-ladere også, så det er ikke noe problem i praksis.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Larser

Sitat fra: Zuexi på fredag 03. februar 2017, klokken 12:18


Sitat fra: Larser på fredag 03. februar 2017, klokken 12:16
Hadde samme problem på min 15modell, de måtte skiftet 'temperaturstyingen' uten at jeg spurte noe mer om det

Og da forsvant problemet helt?
Ja

Autowinder

Sitat fra: SveinJ på onsdag 01. februar 2017, klokken 16:36

Fyldesgjørende svar fra BMW Norge >:(

Hei Svein,

Takk for henvendelsen din.

BMW Batterigaranti og nybilgaranti vil variere fra land til land.

Med vennlig hilsen

Philip - BMW Support
Customer Relations

Det er vel snakk om å profitere max på norske kunder, snarere enn å ha en enhetlig world-wide policy som viser at de stoler på eget produkt og står for dette. Når Ampera-e kommer til høsten får vi vel se om de endrer strategi, når salget butter litt ;o)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

SveinJ

Som jeg skrev tidligere, gjelder 100 000km i alle "km-land". Så langt er det UK, USA og Canada de har 100 000 miles garanti.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Autowinder

Jeg fikk med meg det, men vi kan vel ikke se oss tilfreds med denne forskjellsbehandlingen, så derfor er det bra om de får endel "pepper" for praksisen...
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

SveinJ

BMW importør svarer ikke på spørsmålet. Min forhandler har sagt han skal sjekke. Stikker innom de til onsdag, så får jeg høre hva de har funnet ut.

Ellers kan jo alle med i3 stille spørsmål på BMW sin FB side.-----
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA