Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

fluidblack

Sitat fra: Zuexi på onsdag 01. februar 2017, klokken 19:04
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode
Har sliti med det samme. Spesielt på kjøreturer på over 1 times tid.
Vet ikke om noen har vært i kontakt med BMW ang dette tidligere?

Jeg har nå vært i kontakt med forhandler ang dette problemet. Venter på svar.
BMW i3 94ah Fluidblack

odahle

Er det mulig å endre det slik at speilene automatisk går inn ved låsing av bilen, og ikke etter 2-3 sekunder med ekstra kontakt med håndtaket?

Det gjelder bil med comfort access.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Luniboy

Du kan holde inne låseknappen på fjernkontrollen til bilen i 2-3 sekunder  :+1:
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Jeronan

So you have to do something extra to get the mirrors to fold in after locking the car?
As I was wondering yesterday, after we picked up the car and go home and locked the car, why the mirrors didn't fold inwards.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Snorre

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 07. februar 2017, klokken 09:40
So you have to do something extra to get the mirrors to fold in after locking the car?
As I was wondering yesterday, after we picked up the car and go home and locked the car, why the mirrors didn't fold inwards.

Push and hold the lock bottom for a few seconds to fold the mirrors
BMW i3 94Ah

Jeronan

Sitat fra: Snorre på tirsdag 07. februar 2017, klokken 10:01
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 07. februar 2017, klokken 09:40
So you have to do something extra to get the mirrors to fold in after locking the car?
As I was wondering yesterday, after we picked up the car and go home and locked the car, why the mirrors didn't fold inwards.

Push and hold the lock bottom for a few seconds to fold the mirrors

Yes we found that out. I guess you can't do it any other way. So we just have to get used to it. :)
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Autowinder

#2886
Hvis du har bil med Comfort Access tilvalg kan du trykke litt lenger på dørhåndtaket der du låser, så vipper speilene inn. Eller ved å trykke ned speilinnstillingsknappen i førersidens dør.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

pkhamre

Sitat fra: Luniboy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:22
Du kan holde inne låseknappen på fjernkontrollen til bilen i 2-3 sekunder  :+1:

Og tilsvarende når man låser opp for å ta ut speilene?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Sør

Sitat fra: pkhamre på tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:23
Sitat fra: Luniboy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:22
Du kan holde inne låseknappen på fjernkontrollen til bilen i 2-3 sekunder  :+1:

Og tilsvarende når man låser opp for å ta ut speilene?
Speilene går ut umiddelbart når man låser opp.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Zuexi



Sitat fra: fluidblack på mandag 06. februar 2017, klokken 10:32
Sitat fra: Zuexi på onsdag 01. februar 2017, klokken 19:04
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode
Har sliti med det samme. Spesielt på kjøreturer på over 1 times tid.
Vet ikke om noen har vært i kontakt med BMW ang dette tidligere?

Jeg har nå vært i kontakt med forhandler ang dette problemet. Venter på svar.

BMW skal ta inn bilen min denne uken.
Servicetekniker mente han ikke hadde hørt om dette på i3 tidligere, kun noen tilfeller på hybridbilene.
Spurte om de og brukte varmepumpe til oppvarming og det bekreftet han, så kanskje der feilen ligger?


m1chaelt

Jeg hadde min i3 inne til sjekk pga. ingen varme i fra varmeapparat. Etter 3 dager med testing fant de ingen feil, men etter en oppdatering i SW funket alt ok. BMW nevnte at det var registrert 1 sak tidligere med samme problem og de la til min sak i samme database. Hva som blir resultatet vet fåglarna. Men det var tydeligvis ikke noe velkjent problem.

SveinJ

Sitat fra: Luniboy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 07:22
Du kan holde inne låseknappen på fjernkontrollen til bilen i 2-3 sekunder  :+1:

Takk for dette tipset! Visste ikke noe om denne funksjon  :+1:
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Zuexi

Sitat fra: m1chaelt på onsdag 08. februar 2017, klokken 09:32
Jeg hadde min i3 inne til sjekk pga. ingen varme i fra varmeapparat. Etter 3 dager med testing fant de ingen feil, men etter en oppdatering i SW funket alt ok. BMW nevnte at det var registrert 1 sak tidligere med samme problem og de la til min sak i samme database. Hva som blir resultatet vet fåglarna. Men det var tydeligvis ikke noe velkjent problem.
60 el 94 versjon?

Ingeniøren

Byttet frontrute ?

Fikk en stjerne i fronruta rundt årskiftet. Ble fikset hos den lokale Riis bilglass men de var usikre på om det skulle holde da det var helt i høyre/nedre kant av ruta. Håpet det beste da reparasjonen ble bra men på mandag oppdaget jeg en sprekk i ruta som har vokst litt om litt og er vel nå ca 15 cm.

Hadde tenkt å se det an litt før jeg byttet men hvordan er erfaringene med bytting av frontrute på i3. Blir det pent og klarer de å sette på kamere mm slik at det blir bra ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

sfinxern

Hei,

Har tenkt på det samme. Har fått 2 steinsprut tetr på hverandre. Så og si midt i synsfeltet. Første ble limt og synes nesten ikke. Den andre var litt større og etter at den ble limt for et par uker siden, så ble ikle resultatet så bra. Kanskje kan man gjøre noe med det, ellers så er det vel ruteskift neste.

Men det blir i så fall ikke aktuelt før våren. Bytter man rute nå eller de nærmeste månedene, kan man bare forvente at man får en ny steinsprut.

Irritetende, men lite å gjøre med det :(
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA