Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Olemann

Ja, har kjøpt dem, fornøyd.  Passe tykke, luktet lite, etter en stund luktfrie og ikke minst er det en fin kant som samler vann/snø.  De originale duger ikke for norsk snøvinter. 
Jeg klippet de foran i 2, de henger sammen på begge sider originalt, men nå funker de perfekt (er høyere på  midten så vannet renner likevel ikke den veien etter deling)  Kan løftes ut uten å dynke halve bilen med det som er på matta.

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:00
Noen som har kjøpt "vintergulvmatter" fra Gytis og kan gi en tilbakemelding på passform, lukt, kvalitet...? Er redd for at det vil snø denne vinteren også.. 8)

Bowers

Er LED lyktene på fully charged modellen adaptive?

Usikker på detta

Jeg kjører en god del på klimatisering uten å være tilkoblet strøm, dvs det ryker med en del power på slikt som ikke har med rekkevidde å gjøre.

Det jeg lurer på er om dette vil påvirke kw/h i kjørecomputeren - dvs vise et høyere forbruk pr. km enn det som ville vært reelt for kun kjøring?

Også, vil dette strømforbruket legge seg bilen på minne, slik at rekkeviddeassistenten ved 100% ladet batteri "foreslår" en lavere rekkevidde enn det som er reelt?

Toalmar

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

LeafSwe

Sitat fra: Toalmar på søndag 23. oktober 2016, klokken 15:34
Sitat fra: Bowers på søndag 23. oktober 2016, klokken 00:56
Nei de er faste.

Dom är adaptiva, tror det betyder att höjdinställningen är automatisk beroende på last?

3P+
3SR+

LeafSwe

Sitat fra: Usikker på detta på søndag 23. oktober 2016, klokken 13:34
Jeg kjører en god del på klimatisering uten å være tilkoblet strøm, dvs det ryker med en del power på slikt som ikke har med rekkevidde å gjøre.

Det jeg lurer på er om dette vil påvirke kw/h i kjørecomputeren - dvs vise et høyere forbruk pr. km enn det som ville vært reelt for kun kjøring?

På min ändras inte kwh/km när jag klimatiserat utan tillkopplad ström.
Men SOC sjunker  :)
3P+
3SR+

Smbob

4 uker igjen til vår i3 kommer.
Fully charged, Protonic Blue  :)
Har i3 mulighet for snap-in adapter for mobiltelefon, slik jeg har i 5 serien?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Orbit

Sitat fra: Smbob på søndag 23. oktober 2016, klokken 21:20
Har i3 mulighet for snap-in adapter for mobiltelefon, slik jeg har i 5 serien?

Ser ut som det er samme adapter på de fleste BMW-modeller, så lenge du har tilbehør 6NS (Bluetooth professional, inkludert i FC).
http://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/original-bmw-zubehoer-finden/accessoryDetail.accessoryId=9125.html
http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/84_0943/1/58169
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Zuexi

Sitat fra: LeafSwe på søndag 23. oktober 2016, klokken 19:52
Sitat fra: Toalmar på søndag 23. oktober 2016, klokken 15:34
Sitat fra: Bowers på søndag 23. oktober 2016, klokken 00:56
Nei de er faste.

Dom är adaptiva, tror det betyder att höjdinställningen är automatisk beroende på last?
Ser ut som 5A2 tidligere var adaptive (som svingte med hjulene)

Fant dette:
"For the option 5A2, Adaptive LED Headlights, the LED lights improve visibility by following steering angle of the front wheels, giving better illumination ahead of the road through corners."

Nå heter 5A2 bare "LED headlights" eller "LED frontlykter inkl. automatisk høydejustering"

Noen som vet hvorfor BMW har kuttet ut dette? Har det på bilen min idag og det er ganske digg når man kjører på mørke veier.

Smbob

Ser ut som det er samme adapter på de fleste BMW-modeller, så lenge du har tilbehør 6NS (Bluetooth professional, inkludert i FC).
http://www.bmw.de/de/topics/service-zubehoer/original-bmw-zubehoer-finden/accessoryDetail.accessoryId=9125.html
http://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/84_0943/1/58169
[/quote]

Er det noen funksjonsforskjell om man benytter en slik holder, sammenlignet med å benytte BT og lade telefonen med kabel.
En stor ulempe er jo at man bytter tlf ofte og snap-in adapter ikke passer til den "nye mobilen".
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

mrole

Hei,

Er det mulig å forhindre at bilen automatisk begynner å spille av musikk/podcasts/lydbøker etc. ved start når en telefon er paret over bluetooth? Gjelder både android og iPhone i min bil, og det er egentlig ganske irriterende at jeg ikke kan styre dette selv.

Usikker på detta

Sitat fra: mrole på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 22:10
Hei,

Er det mulig å forhindre at bilen automatisk begynner å spille av musikk/podcasts/lydbøker etc. ved start når en telefon er paret over bluetooth? Gjelder både android og iPhone i min bil, og det er egentlig ganske irriterende at jeg ikke kan styre dette selv.

Slå av stereoen når du går ut av bilen. Altså ikke bare demp lyden, men deaktiver anlegget.
Da må det aktiveres igjen for at musikken skal starte igjen ved neste kjøretur.

hemi

spotifyen min på min sony z5 compact stopper HELE TIDEN når jeg streamer via bluetooth, må trykke play igjen, skjer fra etter 30 sekunder, av og til klarer den 2 hele sanger før den går på pause.

Beckern

Sitat fra: Zuexi på søndag 23. oktober 2016, klokken 22:43
Ser ut som 5A2 tidligere var adaptive (som svingte med hjulene)

Fant dette:
"For the option 5A2, Adaptive LED Headlights, the LED lights improve visibility by following steering angle of the front wheels, giving better illumination ahead of the road through corners."

Nå heter 5A2 bare "LED headlights" eller "LED frontlykter inkl. automatisk høydejustering"

Noen som vet hvorfor BMW har kuttet ut dette? Har det på bilen min idag og det er ganske digg når man kjører på mørke veier.

Det er akkurat de samme lyktene som før. De har aldri vært adaptive bare "adaptive", men de skrøt bare litt mer tidligere.
Jeg husker jeg reagerte på Dynamisk Cruise Control,  som viste seg å være vanlig CC for oss andre.

02jan

Jeg valgte dette ekstrautstyret pga LED og adaptive, i mitt hode tok jeg for gitt at lysene skulle følge kjøreretningen i sving.
så viser det seg at fjernlysene hverken er LED eller plassert i hovedlykten, det jeg tok for gitt var tåkelys , er fjernlys i halogen (ubrukelige for midt vedkommende).

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA