Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

MrBeery

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 23:57
spotifyen min på min sony z5 compact stopper HELE TIDEN når jeg streamer via bluetooth, må trykke play igjen, skjer fra etter 30 sekunder, av og til klarer den 2 hele sanger før den går på pause.
Jeg hadde samme problem med Z5 Compact. Trodde først at det var Bluetooth/i3, men oppdaget etter hvert at det var slik på alt av media, med og uten Bluetooth. Til og med på video. Løsningen ble en factory reset.

hemi

tok akkuratt factory reset forrige uke :(

ref sony sin fw som drepte telefonen.

bjorngb

Oppbevarer dere medfølgende ladekabel i frunk?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

02jan

Ja.

Bruker også dette rommet til handleposen med matvarer, unngår da unødvendig oppvarming av varene.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

hELgenen

Hvor ofte oppdateres kart - og kan man gjøre det selv?
Bakgrunnen for spørsmålet er at der jeg bor mangler flere asfalterte veier
som er over 5 år gamle. Stedsnavn er også feil. Jeg har faktisk aldri hatt et kart i en bil de siste
5 år som er så dårlig oppdatert.

Videre lurer jeg på om det går ann å legge inn egne POI direkte fra USB?
Mao. sitte foran en pc og legge inn koordinater selv, lagre til USB og så få dem lest
inn.

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på lørdag 29. oktober 2016, klokken 09:59
som er over 5 år gamle. Stedsnavn er også feil. Jeg har faktisk aldri hatt et kart i en bil de siste

Mao. sitte foran en pc og legge inn koordinater selv, lagre til USB og så få dem lest
inn.

Om du har en nyere i3 kan du gå på portalen din å lasten og installere det selv. Koster ikke noe og det har kommer 2 oppdateringer så langt i 2016. Min i3 er et år gammel og jeg har lastet ned og installert begge, men det tar flere timer... Ellers kan du kjøpe en pakke hos BMW til rundt 1600 kr.

https://www.bmw-connecteddrive.no/app/no/index.html#/portal
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:04

inn.

Om du har en nyere i3 kan du gå på portalen din å lasten og installere det selv. Koster ikke noe og det har kommer 2 oppdateringer så langt i 2016. Min i3 er et år gammel og jeg har lastet ned og installert begge, men det tar flere timer... Ellers kan du kjøpe en pakke hos BMW til rundt 1600 kr.

Hmm..logget inn nå - finner ingenting her :

https://www.bmw-connecteddrive.no/app/no/index.html#/portal/store/Base_FullMapUpdate

Vet ikke om det bare lister opp oppdateringer og ikke lar deg laste ned gamle kart?

Når jeg googler kom jeg over noe som het : BMW Update Manager
Er det en software pakke en må ha for å laste ned til USB?

Bilen fikk jeg ny i september - er siste versjon (94AH), så jeg hadde jo forventet at 5 år gamle asfalterte veier
var med - men den gang ei........

Orbit

Hva er fargekoden på de svarte delene på i3 (panser etc). Er det samme farge som på fluid black (kode C2W)? Tenkte å plukke opp en lakkstift for å ha i beredskap (ja, jeg vet den ikke ruster.....)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:23
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:04

inn.

Hmm..logget inn nå - finner ingenting her :

https://www.bmw-connecteddrive.no/app/no/index.html#/portal/store/Base_FullMapUpdate

Vet ikke om det bare lister opp oppdateringer og ikke lar deg laste ned gamle kart?

Når jeg googler kom jeg over noe som het : BMW Update Manager
Er det en software pakke en må ha for å laste ned til USB?

Bilen fikk jeg ny i september - er siste versjon (94AH), så jeg hadde jo forventet at 5 år gamle asfalterte veier
var med - men den gang ei........

Du skal laste ned BMW Update manager ja. Når den starter mener jeg at du ble ledet inn på BMW's sider hvor du finner noe som heter "Road Map EUROPE Next 2016-2 (i3)". Denne lastes ned og du må ha en tom USB pinne klar med kapasitet 32 GB (Formatert med FAT32).

Når du har laste ned og Update manager har skrevet ferdig pinnen, går du i bilen, setter den i USB porten og inn i menyen for å oppdater kart og starter prosessen - mulig den startet av seg selv, husker ikke helt. Hos meg tok ned lasting og skriving rundt 3 timer mens jobben i bilen tok 1 time. Du trenger ikke sitte i bilen da den klarer seg selv til oppdateringen er ferdig.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Jeg har faktisk aldri hatt et kart i en bil de siste
Nå vil jeg vel gå ut i fra at ikke BMW heller har egne kart, dette er vel noe de kjøper fra de som lager kart. mener å ha lest at det er 4 som leverer kart til navigasjon.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

hELgenen

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 19:57
Du skal laste ned BMW Update manager ja. Når den starter mener jeg at du ble ledet inn på BMW's sider hvor du finner noe som heter "Road Map EUROPE Next 2016-2 (i3)". Denne lastes ned og du må ha en tom USB pinne klar med kapasitet 32 GB (Formatert med FAT32).

Når du har laste ned og Update manager har skrevet ferdig pinnen, går du i bilen, setter den i USB porten og inn i menyen for å oppdater kart og starter prosessen - mulig den startet av seg selv, husker ikke helt. Hos meg tok ned lasting og skriving rundt 3 timer mens jobben i bilen tok 1 time. Du trenger ikke sitte i bilen da den klarer seg selv til oppdateringen er ferdig.

OK - sjekket nå - er ingen nye kart å oppdatere - kun noen bugfix mhp. eldre mobiltelefoner,bluetooth streaming og slikt ser jeg

Takk for informasjonen.

hELgenen

Sitat fra: Toalmar på lørdag 29. oktober 2016, klokken 20:45
Jeg har faktisk aldri hatt et kart i en bil de siste
Nå vil jeg vel gå ut i fra at ikke BMW heller har egne kart, dette er vel noe de kjøper fra de som lager kart. mener å ha lest at det er 4 som leverer kart til navigasjon.

Det er sikkert riktig - det har i alle fall vært det på alle de andre bilene jeg har hatt. Uansett hvem BMW har valgt - de leverer ikke gode oppdaterte kart dessverre.  Jeg har en fossilbil også som kan integreres med Android Auto og Apple Car Play. Synes det virker veldig lovende - forsøkte f.eks Android Auto og snakket da direkte inn i google (på norsk) og ba om nærmeste pizza restaurant - sekundet etter poppet det opp på kartet forslag, med avstand (i km og kjøreetid), omtaler av restaurantene osv...Deretter ba jeg om nærmeste bensinstasjon - og det samme skjedde der. SMS'er slapp jeg å skrive - bare snakke dem inn på norsk... Trafikk informasjonen er også mer oppdatert enn den som finnes i BMW sin løsning. Håper BMW kan levere Apple Car Play og Android Auto som standard i alle biler snart - til og med rimelige kina biler leverer dette nå som standard.......

i05L0

BMW m. flere kjøpte i 2015 HERE maps fra Nokia http://www.theverge.com/2015/8/3/9088727/nokia-sells-here-maps

HERE var en fantastisk kartapplikasjon som jeg hadde stor glede av på min Lumia mobiltelefon. Forhåpentligvis kan jeg snart møte den igjen i bilen!
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

bjorngb

Hvorfor er bensinstasjon en av mine favoritt POI? I en elbil? Å, selvfølgelig - alle må ha pølse... Hvordan kan det byttes ut med ladestasjoner? Helst kun hurtigladestasjoner.
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

Ingeniøren

Sitat fra: bjorngb på søndag 30. oktober 2016, klokken 00:39
Hvorfor er bensinstasjon en av mine favoritt POI? I en elbil? Å, selvfølgelig - alle må ha pølse... Hvordan kan det byttes ut med ladestasjoner? Helst kun hurtigladestasjoner.

De kjører vel samme kart i alle BMW, fossil eller el...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA