Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FLYTTET: TMS på ladeplass uten å lade..

Startet av bbr, mandag 10. mars 2014, klokken 14:03

« forrige - neste »

bbr

Idag da jeg kom ut til min Tesla S, var alle vinduer åpne? Bra det ikke regnet. Noen som har opplevd dette?
Rød, P85, alt utstyr unntatt barneseter

Brede

Sitat fra: bbr på lørdag 01. mars 2014, klokken 10:36
Idag da jeg kom ut til min Tesla S, var alle vinduer åpne? Bra det ikke regnet. Noen som har opplevd dette?

Hvordan har du oppbevart nøkkelen?
Dersom en trykker ned taket på nøkkelen i noen sekunder så åpner du alle vinduene. Fort gjort at det skjer om den ligger i en trang lomme, veske eller lignende.

Også_Øyvind_H

Du finner flere tilfeller av dette beskrevet her inne (jeg har ikke opplevd det).

Mulige årsaker er vel:
- Knappen på taket på fob'en er blitt holdt inne i noen sekunder - da skal alle vinduer gå ned
- Du har lav 12V - vinduene går ned for å sikre tilgang til bilen.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

sindrej

Har opplevd det jeg og. Nøkkelen i bukselomma foran, drev og klatret/jobbet i en stige. Vips alle vinduer åpne. Nå legger jeg fra meg nøkkelen når jeg ikke skal bruke bilen. Har aldri skjedd siden.

bbr

Har gått med FOB i lomma ja. Nå ligger den i jakka istedet
Rød, P85, alt utstyr unntatt barneseter

Teslanewbie

Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SimenT


Hvis nøkkelen ligger i klem i lomma (ta av/på seg skoa etc)
vil vinduene gå helt ned.

Opplevd det to ganger. Stod heldigvis i garasje :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Quattro

Bruker dere bukser som sitter trangt som pølseskinn ?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

jkirkebo

Sitat fra: Quattro på lørdag 01. mars 2014, klokken 17:02
Bruker dere bukser som sitter trangt som pølseskinn ?

Finnes det andre typer?  :o

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 18:34
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?

Jeg tror ikke det er bekreftet av Tesla at bilen faktisk ruller ned vinduene ved lav 12V. Vi har hatt utallige 12V-lav-episoder i Norge, ingen jeg har hørt om hvor vinduene ble åpnet. Har mer tro på lommeringing med nøkkelen, som iogforseg er et stort nok problem i seg selv.

Teslanewbie

Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 18:34
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?


Ja, herlig scenario, du parkerer bilen på Gardermoen , uteparkering, for å dra på ferie i 3 uker.. Kommer hjem,alle vinduer er åpne og det har vært massiv nedbør de siste ukene .. Hvem dekker skadene?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cra

Sitat fra: petersv på søndag 02. mars 2014, klokken 18:53
Vi har hatt utallige 12V-lav-episoder i Norge, ingen jeg har hørt om hvor vinduene ble åpnet. Har mer tro på lommeringing med nøkkelen, som iogforseg er et stort nok problem i seg selv.

Ja, det har du jo rett i. Det er mer enn tokig nok at det holder å klemme på knappen. Trippelklikk e.l. hadde vært mye bedre. De må da ha opplevg FOB'er i klem i junaiten og?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dotten

Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 18:34
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?

Dette kommer BTW...
S85

P85D fra mars 2015

Teslanewbie

Sitat fra: dotten på søndag 02. mars 2014, klokken 22:48
Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 18:34
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?

Dette kommer BTW...

Kilde?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA