Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FLYTTET: TMS på ladeplass uten å lade..

Startet av bbr, mandag 10. mars 2014, klokken 14:03

« forrige - neste »

Soala

Det burde gjøres en kobling mot regnsensor slik ar hvis vinduene er åpne og det begynner å regne, lukkes de. Samt alarm/melding i telefonappen. Har spilt dette inn til tesla.

Forøvrig enig i at det må gjøres vanskeligere å åpne vinduene utilsiktet.

Har en bekjent som kom hjem til en tms som hadde stått med åpne vinduer i en halv uke - i tildels pøsregn. Tesla leste av at han hadde lommetrykt på nøkkelen. Skinnsetene må nok trekkes om...

Kallagtunet

Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 19:24
Sitat fra: petersv på søndag 02. mars 2014, klokken 18:53
Vi har hatt utallige 12V-lav-episoder i Norge, ingen jeg har hørt om hvor vinduene ble åpnet. Har mer tro på lommeringing med nøkkelen, som iogforseg er et stort nok problem i seg selv.

Ja, det har du jo rett i. Det er mer enn tokig nok at det holder å klemme på knappen. Trippelklikk e.l. hadde vært mye bedre. De må da ha opplevg FOB'er i klem i junaiten og?

Vinduer som går ned ved flatt 12v er rapportert flere ganger.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9622.0.html

Om de fortsatt gjør det ved dagens software vites ei...

petersv

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 03. mars 2014, klokken 00:13
Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 19:24
Sitat fra: petersv på søndag 02. mars 2014, klokken 18:53
Vi har hatt utallige 12V-lav-episoder i Norge, ingen jeg har hørt om hvor vinduene ble åpnet. Har mer tro på lommeringing med nøkkelen, som iogforseg er et stort nok problem i seg selv.

Ja, det har du jo rett i. Det er mer enn tokig nok at det holder å klemme på knappen. Trippelklikk e.l. hadde vært mye bedre. De må da ha opplevg FOB'er i klem i junaiten og?

Vinduer som går ned ved flatt 12v er rapportert flere ganger.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9622.0.html

Om de fortsatt gjør det ved dagens software vites ei...

I dette tilfellet er det en person i bilen, i de 100 andre uten har ikkw vinduene gått ned. Men igjen, dette er bare spekulasjoner. Tesla har fasiten, det kan hende det hjelper å spørre? (Jeg har ikke tid til det nå om dagen dessverre.)

VigdisA

#18
Bilen vår hadde også åpne vinduer i dag.

Jeg har i følge teknisk support trykket på nøkkelen :o.
Det skal ikke ligge inne i SW lenger at bilen selv ruller ned vinduene ved feil. (Det var ingen feilmeldinger i bilen. )

Heldigvis var det i dag tidlig det skjedde, sikkert bare rett før vi skulle ut og kjøre. Bilen var bare litt våt innvendig, og ikke full av snø i tillegg.
Første gang det skjer meg, jeg har ikke nøkkelen i bukselommen, men i veske. Jeg bør nok rydde i vesken min .. ;D

Men det er håp: Når 6.0 kommer, skal det ikke lenger være mulig å ta ned vinduene med nøkkelen - da skal denne "feature" tas vekk.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

sisc1337

Men det er håp: Når 6.0 kommer, skal det ikke lenger være mulig å ta ned vinduene med nøkkelen - da skal denne "feature" tas vekk.
[/quote]

Vet vi noen dato på når 6.0 kommer? Er det laget en egen tråd rundt dette?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

jkirkebo

[quote author=VigdisA link=topic=12748.msg191283#msg191283
Men det er håp: Når 6.0 kommer, skal det ikke lenger være mulig å ta ned vinduene med nøkkelen - da skal denne "feature" tas vekk.
[/quote]

Hadde vært fint om vi kunne velge å åpne ladeluken isteden med denne funksjonen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. mars 2014, klokken 12:31
[quote author=VigdisA link=topic=12748.msg191283#msg191283
Men det er håp: Når 6.0 kommer, skal det ikke lenger være mulig å ta ned vinduene med nøkkelen - da skal denne "feature" tas vekk.

Hadde vært fint om vi kunne velge å åpne ladeluken isteden med denne funksjonen.
[/quote]
Smart ide, jkirkebo :)
Elbilist

VigdisA

Sitat fra: sisc1337 på mandag 03. mars 2014, klokken 12:18

Vet vi noen dato på når 6.0 kommer? Er det laget en egen tråd rundt dette?
Jeg fikk inntrykk av at de som holder på med firmware holder på litt for seg selv i forhold til resten av organisasjonen, og at de på support ikke får vite noe særlig før utrulling av ny versjon er på vei. 

Det finnes et par tråder med diskusjon rundt versjon 6.0 - kikk litt nedover i listen, så finner du dem nok.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

dotten

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. mars 2014, klokken 22:54
Sitat fra: dotten på søndag 02. mars 2014, klokken 22:48
Sitat fra: cra på søndag 02. mars 2014, klokken 18:34
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:29
Burde vare en mulighet å stenge av denne funksjon i menyen

Helt klart! Eller sågar "reversere" funksjonen, slik at et langt trykk stenger alle vinduene. Da kan man la bilen stå med åpning/lufting om dagen, men lett lukke alle når man tar kveld.

Synes forøvrig det er helt idiotisk å skulle "sikre" tilgang til bilen ved å kjøre ned vinduer pga lavt 12V-batteri. Høres ut so noe det skulle være forholdsvis enkelt å "simulere" hvis noen som vil inn i bilen kommer til bak nosecone?

Dette kommer BTW...

Kilde?

leste det på forumet her for en stund siden, ettersom det passer dårlig at det regner, og 12v bat. er low :P
S85

P85D fra mars 2015

Dr.Ling

Nå har det skjedd med meg også!  :o Hadde nattevakt natt til igår, parkerte bilen ute kl 20 i vinterens kraftigste snøføyk og -6 grader. Rated range mener jeg var ca 190. Satte på forvarming 15 minutter før jeg dro fra jobb kl 10, da var det et par plussgrader. Hørte da jeg kjørte at et vindu var åpent og da jeg stoppet så jeg at ve baksetevindu var ca 10 cm åpent. Alle andre vinduer var lukket. Hadde ingen varsler fra bilen, heller ikke om lav spenning på 12V.

Fikk børstet og tørket godt i alle krinker og kroker, men semskaskinnet var ganske gjennomvått....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Hyperstress

Rart at bare ene vinduet var litt oppe da.. 
Men det kan vel skje - da jeg satte med ned med FOBen i lomma, så åpnet vinduene på venstre side seg. Har prøvd etterpå å trykke på FOBen, og da har alle vinduene åpnet seg.  ???
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

eadie

Igjen, legg FOB andre steder enn i skinny jeans. Brukerfeil
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Hyperstress

Sitat fra: eadie på lørdag 22. mars 2014, klokken 14:39
Igjen, legg FOB andre steder enn i skinny jeans. Brukerfeil

Du kan kalle det hva du vil, men når dette skjer med den ene etter den andre så er det åpenbart et ugunstig design.

(For å trekke det litt lengre; om vinduene kunne blitt heist helt opp når døra var åpen, og en måtte huske å senke vinduet litt før en lukket døra, så hadde det også vært brukerfeil om en smelte igjen døra slik at vinduet knuste, ikke sant? Det hadde likevel vært smartere å utbedret "problemet". Samme med FOB-en :)  )
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dr.Ling

1) Fob ligger i en stor jakkelomme hele tiden
2) på jobb henger jakken dypt inni bygget i garderoben
3) bare ett vindu var litt åpent

= ikke brukerfeil

Får høre om Tesla service klarer å se på noen slags logg.....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Muffinman

Sitat fra: eadie på lørdag 22. mars 2014, klokken 14:39
Igjen, legg FOB andre steder enn i skinny jeans. Brukerfeil
Blir litt lei av disse innleggene. Får meg til å lure på hvilken agenda du har. Konstruktivt er det ihvertfall ikke.

Uansett, jeg ble oppringt etter å ha postet på forumet her. Man var visst interessert i om bilen hadde fått signal fra nøkkelen når vinduene gikk ned. Det betyr to ting: 1. Man er veldig interessert i å finne ut av dette og 2. Tesla leser forumet, og har identifisert en rekke av brukerene.

Jeg ble også fortalt at funksjonen med åpning av alle vinduer via FOB blir fjernet i 6.0, og det skulle vel tyde på at man ikke anser dette for brukerfeil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA