Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32 ah lading til trilling?

Startet av e-Golfer, lørdag 08. mars 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

soarer

2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

torgrand

Det nærmer seg....
Grunnet tectyl og egen reiseing blir ikke leveringen før mandag 21.9

sabia

Jippi! Har fått bekreftet produksjonsuke 41 nå, med overlevering uke 45 ;D Bestilte starten av Juli om jeg husker rett!

MLe

Sitat fra: torgrand på torsdag 11. september 2014, klokken 11:38
Det nærmer seg....
Grunnet tectyl og egen reiseing blir ikke leveringen før mandag 21.9

...btw.... Fikk i går 100% tydelig svar fra min forhandler (Møller Sandnes) at importør (hun sa til og med navn på vedkommende der - som jeg ikke husker) hadde sagt eGolf skulle IKKE tectyl- eller understellbehandles...

torgrand

Sitat fra: MLe på torsdag 11. september 2014, klokken 15:35
...btw.... Fikk i går 100% tydelig svar fra min forhandler (Møller Sandnes) at importør (hun sa til og med navn på vedkommende der - som jeg ikke husker) hadde sagt eGolf skulle IKKE tectyl- eller understellbehandles...
...og min Møller forhandler, Gromstad motor Arendal sa at fabrikken anbefalte tectyl på e-golf som skulle gå i Norge.
Nei, er ikke lett å bli klok på dette....
men så mye som min -08 Touran ruster, tenker jeg at det kan da ikke skade.

Stubhaug86

Sitat fra: torgrand på torsdag 11. september 2014, klokken 18:12
Sitat fra: MLe på torsdag 11. september 2014, klokken 15:35
...btw.... Fikk i går 100% tydelig svar fra min forhandler (Møller Sandnes) at importør (hun sa til og med navn på vedkommende der - som jeg ikke husker) hadde sagt eGolf skulle IKKE tectyl- eller understellbehandles...
...og min Møller forhandler, Gromstad motor Arendal sa at fabrikken anbefalte tectyl på e-golf som skulle gå i Norge.
Nei, er ikke lett å bli klok på dette....
men så mye som min -08 Touran ruster, tenker jeg at det kan da ikke skade.

Og jeg på min side igjen fikk også beskjed fra forhandler at de hadde fått beskjed både fra importør (Møller Norge) og representanter fra Tyskland at de ikke under noen omstendigheter måtte finne på å Tectyl-behandle E-Golfen. Slik jeg skjønte det hadde det litt med hvordan metallet på bilen var behandlet på fabrikk under produksjon.

Bestilte forresten bil forrige uke med beskjed om forventet levering i løpet av første kvartal 2015. Kommer til å bli et laaaangt halvår  :'(
Håvard
__________________________
E-Golf bestilt 11/9-14 :)

Råde

Slapp av du. Jeg har ventet i 7 måneder nå, og kommer i hvert fall til å vente to til...
e-Golf | X75D

Ohm

26.2 til 06.8 og det uten VP. Lenge å vente!!
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

EspenT


Saamodt

Hei, dette er min første post på forumet her, men har fulgt med et par måneders tid og snappet opp mye nyttig info  :)

Fikk telefon fra Møller idag om at min e-Golf er produksjonsbekreftet uke 42, antatt levering uke 46. Bestilte bilen 26. Februar og oppgraderte med varmepumpe 13. Mars. Så ja, som så mange andre her, lang ventetid på en nybil, men endelig noe mer å forholde seg til  :D

Da jeg bestilte bilen spurte jeg hva de tenkte om å tectylbehandle bilen. Jeg fikk beskjed om at rustgarantien fra VW da bortfalt og at firmaet som gjorde jobben evt måtte påta seg garantiansvaret. Av den grunn har jeg valgt å droppe tectylbehandling. På den forrige nybilen jeg kjøpte (Honda) for noen år tilbake ble jeg også "anbefalt" å ikke tectylere, men de sa i hvert fall ikke noe om at rustgarantien bortfalt. Angrer egentlig litt i dag, siden det ser langt fra strøkent ut under bilen nå  :(
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

torgrand

Sitat fra: Saamodt på fredag 19. september 2014, klokken 13:18
Da jeg bestilte bilen spurte jeg hva de tenkte om å tectylbehandle bilen. Jeg fikk beskjed om at rustgarantien fra VW da bortfalt og at firmaet som gjorde jobben evt måtte påta seg garantiansvaret. Av den grunn har jeg valgt å droppe tectylbehandling. På den forrige nybilen jeg kjøpte (Honda) for noen år tilbake ble jeg også "anbefalt" å ikke tectylere, men de sa i hvert fall ikke noe om at rustgarantien bortfalt. Angrer egentlig litt i dag, siden det ser langt fra strøkent ut under bilen nå  :(

Som jeg allerede har nevnt er tectyl behandlingen på min e-golf levert og anbefalt av VW forhandler....

Gordon Retriever

Tråd om rustbehandling av e-Golf finnes her. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA