Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger fakta: Klar til å bestille i3 hvis den kan kjøre 130km i sommerhalvåret

Startet av hovik, tirsdag 04. mars 2014, klokken 10:42

« forrige - neste »

hovik

Video om eGolf fra årest Chicago Auto Show. En av de mer informative av denne typen.

2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Sonus

Takk hovik. Endelig en bekreftelse på at rommet under øvre gulv i bagasjerommet ikke benyttes til batterier :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Sonus på søndag 23. februar 2014, klokken 11:36
Takk hovik. Endelig en bekreftelse på at rommet under øvre gulv i bagasjerommet ikke benyttes til batterier :)

Jeg kunne godt ha ofret rommet under bagasjerommet for 10-15 KWh større batteri... (og 30.000 flere kroner)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Nuvolari

Han sier tydelig at bilen kan lade med inntil 6kW og tar 4 t fra 0-100%. Det tilsvarer i så fall 26A 230v. Meget gode nyheter om dette stemmer.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sonus

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 23. februar 2014, klokken 15:59
Sitat fra: Sonus på søndag 23. februar 2014, klokken 11:36
Takk hovik. Endelig en bekreftelse på at rommet under øvre gulv i bagasjerommet ikke benyttes til batterier :)

Jeg kunne godt ha ofret rommet under bagasjerommet for 10-15 KWh større batteri... (og 30.000 flere kroner)

Enig med deg der, men inntil videre passer det rommet fint til en av mine hobbyer :)

Kanskje det er en mulighet for tredjeparts aktører å tilby ett batteri som kan monteres her og kobles til bilen og dermed gi nødvendig rekkeviddeforlengelse?

Gordon Retriever

Sitat fra: Nuvolari på søndag 23. februar 2014, klokken 19:01
Han sier tydelig at bilen kan lade med inntil 6kW og tar 4 t fra 0-100%. Det tilsvarer i så fall 26A 230v. Meget gode nyheter om dette stemmer.

Jeg hadde ventet at VW ville gjøre som BMW, og gjøre dobbellader tilgjengelig på biler med hurtiglading - dvs. alle e-Golfer solgt i Norge. En slik antagelse deles tilsynelatende med Grønn Kontakt som har ført den opp blant biler som kan lade med mellom 5 og 9kW.

Men på e-Golf dokumentasjon jeg har sett hittil, nevnes kun lading med 3,3kW...
Er det noen som har fått bekreftet fra noen i Møller-apparatet at e-Golf kan lade med mer enn dette?

Sonus

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 26. februar 2014, klokken 13:23
Sitat fra: Nuvolari på søndag 23. februar 2014, klokken 19:01
Han sier tydelig at bilen kan lade med inntil 6kW og tar 4 t fra 0-100%. Det tilsvarer i så fall 26A 230v. Meget gode nyheter om dette stemmer.

Jeg hadde ventet at VW ville gjøre som BMW, og gjøre dobbellader tilgjengelig på biler med hurtiglading - dvs. alle e-Golfer solgt i Norge. En slik antagelse deles tilsynelatende med Grønn Kontakt som har ført den opp blant biler som kan lade med mellom 5 og 9kW.

Men på e-Golf dokumentasjon jeg har sett hittil, nevnes kun lading med 3,3kW...
Er det noen som har fått bekreftet fra noen i Møller-apparatet at e-Golf kan lade med mer enn dette?

Jeg har bedt min selger til å undersøke med Møller sentralt eller med Volkswagen i Tyskland om dette. Venter på svar.

Gordon Retriever


Sonus

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 26. februar 2014, klokken 17:03
Glimrende.
Da venter vi i spenning. :)

Svaret var en tydelig indikator på at de ikke kan elbil :(
Ikke noe vits i å poste svaret dessverre. Noen andre som kan undersøke?

Elmo

Sitat fra: Sonus på onsdag 26. februar 2014, klokken 13:46
Men på e-Golf dokumentasjon jeg har sett hittil, nevnes kun lading med 3,3kW...
Er det noen som har fått bekreftet fra noen i Møller-apparatet at e-Golf kan lade med mer enn dette?

Jeg fikk en blekke av Møller Ryen idag. Definitivt ikke noen dobbel-lader option nevnt noe sted.
Men teksten i brosjyren vitner ikke akkurat om god kompetanse på strøm, spenning og lading.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA